news08.net/ads.txt

אמן השיפוצים – איך נקבע המחיר של השיפוצים?

עריכת שיפוצים בבית היא אחד הדברים המורכבים ביותר מצד אחד, אבל מצד שני אחת ההזדמנויות הטובות ביותר לערוך בבית שינויים משמעותיים. לא אחת קורה שבעלי בתים או נכסי נדל”ן בכלל נרתעים מלהיכנס בכל הכוח לתהליך של שיפוצים. הדבר עשוי להיות תוצאה של עצלנות, אבל יכול להיות גם תוצאה של העדר הבנה באשר לאופן שבו נקבעים המחירים של השיפוצים, או לחילופין בגלל עצם החשש שהמחיר של השיפוצים עלול להיות בסיכומו של התהליך גבוה הרבה יותר מאשר המחיר שהוערך בהתחלה על ידי מומחים לשיפוצים שזומנו לתת הצעת מחיר. אמן השיפוצים מאפשר ביצוע שיפוצים בכל הרמות תוך עמידה בשני הפרמטרים החשובים ביותר לבעל הנכס – המחיר הצפוי והזמן שאמורים השיפוצים לארוך. מה הן אמות המידה לקביעת המחירים של השיפוצים במבנה כל שהוא, בבית או בעסק כאחד? כיצד קורה שהמחירים של השיפוצים בפועל גבוהים יותר מאלה שעליהם הוסכם בתחילה ומה יש לעשות בעניין זה? היכן ניתן לבצע שיפוץ כללי ברמה הגבוהה ביותר, במחירים הגיוניים?

(צילום: FREEPIK)

אמות המידה לקביעת המחיר של השיפוצים במבנה

אחת הבעיות היותר מורכבות בכל מה שקשור בשיפוצים, הינה קביעת המחיר הסופי של השיפוצים. הבעייתיות נובעת הן מפאת חוסר הוודאות באשר למורכבות העבודה, שלעיתים קרובות היא גבוהה יותר מזאת שהוערך בתחילה, והן משום שיש מגוון רחב של מוצרים וחומרי גלם שונים, בטווח רחב של מחירים. באשר למורכבות העבודה אפשר לומר כי אכן מדובר בסוג של נעלם. לעיים קרובות קורה שהמורכבות של העבודה היא גבוהה הרבה יותר ממה שמי שנתן את הצעת המחיר העריך מלכתחילה. יש מקרים שבהם ההערכה מתגלית כנכונה ויש מקרים, אם כי הם מעטים, שבהם מדובר בהערכת יתר. דוגמה טובה להערכת מחיר שיכולה להתגלות כשגויה היא טיפול בנזילה בצנרת ישנה. האינסטטלטור או השיפוצניק אכן יכולים לזהות את המיקום של הנזילה. עם זאת, קורה לא אחת שלאחר ששוברים את הקירות ואת המרצפות ומגלים את החלק הפגום בצינור, מתברר שיש צורך בעבודה מורכבת הרבה יותר ובהחלפה של חלקים גדולים יותר בצנרת. גילוי כזה אכן יכול להעלות את המחיר. עם זאת, דווקא כשמדובר בשיפוצים יסודיים שבהם מתוכננת מלכתחילה החלפה של כל צנרת המים, הביוב, החשמל והמיזוג, קל יותר לקבוע מחיר סופי לעבודה שיהיה נכון ומתאים למצב.

ואולם מלבד מחיר העבודה, מה שמשפיע על המחיר הסופי של השיפוץ בית הוא גם המחיר של חומרי הגלם שבהם נעשה שימוש. לכל חלק בשיפוצים יש מבחר לא קטן של חומרי גלם ייעודיים. ישנם סוגים רבים של מרצפות, בטווח רחב של איכויות, סוגים ומחירים, רק לאחר שנבחרו המרצפות הרצויות, אפשר להעריך אל נכון את המחיר הסופי של העבודה. הדבר הזה נכון גם בכל מה קשור בבחירת השיש למטבח, החרסינות לחדר האמבטיה, למטבח ולשירותים ועוד. גם המחיר של דלתות הפנים וחלקים אחרים בבית עשוי להשפיע על המחיר הסופי של השיפוצים.  לכן, אין להתפלא על כך שמי שאמון על ביצוע השיפוצים ינקוב במחיר הסופי רק אחרי שנבחרו כל החומרים הנדרשים.

איך קורה שהמחירים בפועל שונים מהמחיר שהוערך

למרות האמור לעיל, עדיין נוטים מומחים לדבר לקבוע מחיר מוערך ולהימנע ככל האפשר מלקבוע מחיר סופי. ואם בעלי הנכס לוחצים – הם נוקבים במחיר הגבוה ביותר האפשרי. זאת, במטרה למנוע מעצמם עגמת נפש והפסדים. בדרך כלל, בעיות שהן נסתרות מהעין עלולות להשפיע בצורה ניכרת על המחיר. לדוגמה – כשמתחילים בעבודת ההכנה לצביעה, מתברר שיש סדקים משמעותיים בקירות שאותם יש לתקן לפני הצביעה. הדבר כרוך בתוספת עבודה ואיתה גם תוספת מחיר. אמן השיפוצים אמן על זיהוי מוקדם של בעיות מהסוג האמור וקביעת מחיר הגיוני לביצוע העבודה.

ואולם מעבר לדברים בלתי צפויים, יש צורך לבחור מראש בקפדנות, כאמור, את כל המרכיבים שבהם ייעשה שימוש. אם בעלי הנכס עצמם רוכשים את החומרים הדרושים, הם עשויים לחסוך את פער התיווך המתבקש מעצם העובדה שהמומחים לשיפוצים רוכשים את החומרים עבורם. כך, הם יבצעו את העבודה בלבד וההוצאות של חומרי הגלם השונים יחולו על בעלי הנכס עצמם. פן נוסף שלא תמיד שמים אליו לב והוא עלול להשפיע על המחיר, הוא עצם הנוכחות ובעיקר המגורים של בעלי הנכס בדירה בזמן השיפוצים. במקרה הזה השיפוצים עלולים להתמשך, משום שיש צורך לשים לב לחפצים שונים בבית ולשמירה על סדר היום והפרטיות של בעלי הבית. מנגד, שיפוצים הנערכים בדירה ריקה עשויים לארוך זמן קצר יותר ולעיתים קרובות גם העלות שלהם נמוכה יותר. המשפצים מגיעים לדירת המגורים, מבצעים את השיפוצים בזמן הקצר ביותר האפשרי והולכים. מעוניינים לדעת עוד? מתכננים שיפוצים אבל לא בטוחים באשר לעלויות ולאורך הזמן הנדרש? צרו קשר כעת והמומחים של נתנאל שיפוצים יחזרו אליכם בהקדם. הם ילמדו את הצרכים וההעדפות שלכם ויתכננו את השיפוצים בצורה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר האפשרית. שילוב של מקצוענות, אמינות ואיכות הם שמעניקים למומחים של נתנאל שיפוצים את היתרון הגדול על פני כל שאר המתחרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן