news08.net/ads.txt

במועצה אזורית נחל שורק החליטו להנהיג סדר עדיפות חדש

מתווה החזרה ללימודים של משרד החינוך וההתמודדות של ראשי הרשויות השונות כדי להתאים אותם לתושבים חשף בפני הציבור את הכוח הטמון בידיה של הרשות המקומית לשפר ולהשפיע על תחום פער הקיים בין הרשויות השונות – לא פער כספי אלא פער של איכות השלטון המקומי- בין ראשי רשויות המשלימים עם תכתיבי משרד החינוך והנחיות הממשלה ובין אלו שמנסים להשפיע, לשפר ולהתאים את ההנחיות לטובת התושבים שלהם. לא מדובר כאן על תקציב אלא על שימוש נכון במשאבים ובעיקר על סדר העדיפויות של הרשות וראש הרשות שלה.

מ.א נחל שורק בראשותו של אלי אסקוזידו היא אחת מהרשויות הבולטות ביותר בתחום החינוך. למרות שמדובר במועצה הממוקמת יחסית נמוך בטבלת הרשויות במדד הסוציו אקונומי ההשקעה שלה בחינוך הפורמלי והלא פורמלי יוצאת דופן ועוקפת גם רשויות עשירות הרבה יותר ובעקבות משבר הקורונה ההשקעה והתכנים בולטים אף יותר. אחד התחומים הבולטים ביותר בהם השקעה גדולה בעיקר היא תחום הנוער והמיני נוער (גילאי חטיבה ומעלה) – צעירים אלו נמצאים במצב המבלבל ביותר- ההורים לא נשארים איתם בבית לפקח על הלימוד מרחוק או התנהלותם , אין להם שום צפי לגבי חזרתם ללימודים , תנועות הנוער שלהם שיכלו לתת עוד מסגרת מסוימת נסגרו והם בעצם ללא מסגרות בגיל בעייתי ומבלבל גם ככה. בנחל שורק הבינו את הבעייתיות והחליטו לרתום את הנוער למערכת ההסברה ולמעורבות קהילתית- בני נוער לקחו חלק בפעילויות ההסברה ביישובים השונים כמו כן הם נרתמו להתנדבויות שונות כגון סיוע לחקלאים ומיזם נוער דיגיטלי שיוצא בשבוע הקרוב שבו יעזרו לבעלי העסקים הקטנים לקדם את העסק בעולם הדיגיטל, הצילום והרשתות החברתיות. פרויקט נוסף שיחל השבוע ומרגש לא פחות הוא הקמת סניפי סבבתא ביישובי המועצה- סבבתא היא תנועת הנוער-גיל הזהב הראשונה בישראל.

תנועה שיוצרת מפגש בין דורי פורץ דרך, ושמה דגש על פעילות מהנה, הדדיות, וקהילתיות. מלבד פעילויות אלו אושר ע”י פיקוד העורף לתנועות הנוער במועצה לחזור לפעילות חלקית בהתאם להנחיות משרד החינוך וכן מתוכננות להם עוד מגוון פעילויות שוברות שגרה וחווייתיות שכרגע מתוזמנות עד סוף חנוכה בעלות של מאות אלפי שקלים.
מלבד צעירים ונוער הדאגה היא גם לזמן משפחה איכותי – השעות הרבות יחד בתקופת הסגר ,ללא טיולים או בילויים משותפים, הפכו את הבית למוקד עצבים – במועצה הבינו את חשיבות החוויה המשפחתית לאווירה הטובה ובהשקעה מיוחדת דאגו לפעילויות תרבות מיוחדות לכל הגילאים במחמי הספריות- כדי להתאים את הפעילויות להנחיות הפעילות מתקיימת מחוץ למבנה הספריה, באוויר פתוח , במרחק ועם מסיכות – אך העיקר לסייע להורים בזמן איכות ולאפשר בילוי משפחתי ולהוריד מהמתח של התקופה.

על ההשקעה בחינוך הפורמלי והלא פורמלי אומר ראש המועצה אלי אסקוזידו “אחרי חודשים שלמים בבתים מול מסכים חשוב לנו לעודד פעילות בחוץ, באוויר הפתוח והבטוח ,להוריד מהלחץ שהצטבר בתקופה האחרונה ובמידת האפשר גם להעניק להורים מעט אוויר לנשימה. חינוך הוא לא רק לימוד, אנחנו מבינים שתקופה זאת משפיעה רבות על המצב הרגשי והחברתי של הילדים ואנו כרשות חייבים לתת לכך מענה – הילדים של היום הם העתיד של המחר דאגה לנפש הרכה שלהם, במיוחד בתקופה מבלבלת זו, היא השקעה בטוחה בעתיד של כולנו

אין ספק שבתקופה כזאת, שבה הנחיות משתנות מרגע לרגע ,לראות רשות מקומית שדואגת להעניק לתושביה יציבות וביטחון מבחינה רגשית וחינוכית נותן תקווה והבטחה שאפשר להפוך גם את המשבר להזדמנות ובהחלט יש למה לצפות ולשאוף.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן