news08.net/ads.txt

בנות ובני הנוער ברחובות – זה בשבילכם! מפגש חשיפה מקוון לשנת שירות ומכינות קדם צבאיות יתקיים בשבוע הבא

סיום התיכון והגיוס לצה”ל/הצטרפות לשירות הלאומי הוא שלב משמעותי בחייהם של בני הנוער בישראל. בשנים האחרונות נוספו אפשרויות העומדת לפני הנערים והנערות בטרם הגיוס – הרשמה למכינה קדם צבאית או התנדבות לשנת שירות. בשתי האפשרויות בני ובנות הנוער דוחים את הגיוס בחצי שנה או שנה כדי להצטרף למסגרת עצמאית בה הם לומדים, מדריכים, מתנדבים, מטיילים ומכירים חברים שילוו אותם לכל החיים. על מנת להציג לבני הנוער ברחובות את האפשרויות העומדות לפניהם, יזמו יחד מחלקת הנוער באגף החינוך והנהגת ההורים העירונית מפגש חשיפה מקוון שייפתח עם פאנל ובו נציג צה”ל, בוגרת שנת שירות והורה לבוגר מכינה קדם-צבאית. לאחר שחברי הפאנל יספרו בקצרה על הניסיון שלהם ויענו על שאלות, כל אחד ממשתפי הכנס יוכל להיכנס לחדר שונה ב-zoom ולקבל מידע ספציפי על המסלול המכינה/שנת שירות בה הוא מעוניין.

בהחלטה משותפת הקימו הנהגת ההורים ואגף החינוך בעירייה אתר ייעודי לנושא ההכנה לשירות משמעותי בצה”ל, ובו מידע מגוון על התוכניות והמסלולים השונים: מכינות קדם צבאיות שנתיות/ חצי שנתיות, מכינות קדם צבאיות המיועדות לקהל הדתי, לנוער בסיכון ולאוכלוסיות מיוחדות. בנוסף, באתר ישנם סרטוני עדויות של בוגרי מכינות קדם צבאיות ושנת שירות המשתפים את בני הנוער בחוויות שלהם, עונים להם על השאלות ומתארים מה הם הרוויחו מהמכינה ושנת השירות.

 

במחזור הגיוס 2018, העיר רחובות מוקמה ב-50 היישובים המובילים בנתוני הגיוס לצה”ל, בגיוס הגברים ובגיוס הנשים, ע”פ נתונים שפרסם צה”ל. צה”ל מעודד נערים ונערות להירשם למכינות קדם צבאיות ושנות שירות בטרם הגיוס, ולפי נתונים שפרסם מבקר המדינה בשנה שעברה כ-90% מבוגרי המכינות הקדם צבאיות מתגייסים לשירות מלא בתפקידי לחימה, הדרכה, פיקוד, קצונה ומקצועות נדרשים. 

תלמידי כיתות י”א וי”ב מוזמנים להצטרף למפגש המקוון עם התשובות לכל השאלות שלהם וכל המידע שהם רוצים לדעת בנושא שנת שירות / מכינה קדם צבאית, ההרשמה בקישור.

מ”מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: “אגף החינוך מלווה את הנערים והנערות גם בהחלטה חשובה זו. אנו מזמינים אתכם למפגש החשיפה המקוון שהכנו במיוחד עבורכם כדי שתכירו אפשרויות נוספות העומדות לרשותכם ויכולות להעשיר את עולמכם ולהכין אתכם לשירות משמעותי. ב-5.11 אנחנו נחכה לכם כדי לענות על כל השאלות ולהעניק מידע שיעזור לכם לקבל את ההחלטה המתאימה בשלב זה בחייכם”.

אבי יוספי, מנהל מחלקת הילדים והנוער: “עיריית רחובות מעניקה שירות איכותי לבני נוער במגוון תחומי חייהם, בין היתר גם בהכנה לשירות משמעותי בצה”ל. מכינות ושנות שירות הינן נדבך משמעותי בהעצמתם של בני נוער לקראת חייהם הבוגרים. אני מזמין את בני הנוער והוריהם להשתתף בערב החשיפה שהכנו עבורם לקראת השלב הבא בחייהם”.

צופית גולן, יו”ר הנהגת ההורים העירונית רחובות: “הנהגת ההורים העירונית רואה בשנת מכינה או שנת שירות הזדמנות עבור בני הנוער בעיר לבחור את המשך דרכם. הזדמנות לבחור בהעצמה אישית ותרומה חברתית, לקחת חלק בחוויות והתנסויות חדשות ולהגיע לגיוס לצה”ל מוכנים יותר. הכנס יאפשר לקבל מידע על מגוון רחב של אפשרויות בהן ניתן להתנדב וללמוד. אנחנו בהנהגת ההורים מזמינים את כל בני הנוער ואת ההורים להצטרף למפגש המקוון, לשמוע ממקור ראשון חוויות של בוגרים והורים, להכיר את המסגרות השונות ולקבל מענה לשאלות על היום שאחרי הבגרויות. בואו לבחור איך תראה השנה הבאה שלכם”. 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן