news08.net/ads.txt

גיבורות הקורונה / מאת עוה”ד גיל שחף

נשים רבות שסבלו התעללות ונפשית כלכלית שנים רבות אוזרות אומץ ובוחרות להתגרש ולצאת לדרך חדשה בעקבות הקורונה.  

נפל דבר בישראל ואולי בכל העולם. התא המשפחתי בכלל, והזוגיות בפרט, הוכנסה אל תוך קפסולה, אל תוך מתחם סגור, לא מאוורר, לוחץ, ומערכות היחסים מבעבעות ומגיעות לכדי רתיחה. הכל כמובן בעקבות הקורונה. ומשבר הגדול בו אנו נמצאים, צומחות להן גיבורות אמיתיות.

שנים היא סובלת מהתעללות נפשית, מאלימות פסיכולוגית, מהקטנה, מהחפצה, מאלימות כלכלית, היא שנים מרגישה (רגילה לחשוב) שהיא נמצאת בתחתית סולם העדיפויות, ומקפידה ללכת על  ביצים. מזמן נלקחה ממנה שמחת החיים, והיא רגילה שהיא מואשמת בכל דבר. היא שהרבה פעמים תצטיין בתחומים אחרים (למשל בעבודה)  – בבית – ועם בן הזוג – היא לעתים אוחזת בתפיסת מציאות שגויה….כן …זה מה שעושה אלימות נפשית קשה.

בימים רגילים יש לה “נקודות אור”,  יש לה מקומות וזמנים בהם היא יכולה להרים ראש ולהתאוורר מעט, כך למשל, היא הולכת לעבודה, אולי עושה פעילות גופנית, לעתים נפגשת עם חברה, ולמעשה כל דבר שאינה במחיצתו של בן זוגה, יהווה אוורר עבורה, נקודות אור ולמעשה מקומות וזמנים בהם היא שואפת מעט חמצן, בטרם היא צוללת פנימה אל תהומות הנשייה שיצר לה בן זוג שכה “אוהב אותה”.

והנה באה אלינו הקורונה. סגר, אבטלה, הגבלות יציאה, אין חדרי כושר, אין מסעדות, אין מפגשים חברתיים, לא עובדים בכלל או לא עובדים מהבית. לפעמים גם שני בני הזוג לא עובדים, ובמקרים שכאלה, אין רגעים ומקומות שבהם אפשר לשאוף מעט חמצן, והכוחות מתדלדלים. חלק מאותן נשים, חוות את תקופת הקורונה כגיהינום, הלחץ שהיו רגילות אליו, ההשפלות, הפגיעה, ההקטנה, האלימות הנפשית, גואה, אולם  חלק אחר נדחקו לקצה עד שהן אומרות – לא עוד – וקמות ועושות מעשה, ומובילות פרידה. בנקודה זו, הקורונה בעבורן היא מתנה. הן גיבורות אמיתיות. להן הכי קשה לקום ולומר – לא עוד. הרמת הראש, העמידה על הרצונות שלהן, הצבתן בראש סדרי העדיפויות של עצמן – חדשה עבורן, לא טבעית עבורן, וכאשר הן עושות את זה – זהו מעשה הרואי.

הן למדו להתמודד עם השפלות, עם לקיחת כרטיסי אשראי, עם לקיחת הרכב,  על אלימות פיזית, עם העדר יציבות, העדר וודאות, העדר ביטחון, הפכפכות של בן הזוג, והן עכשיו עושות את צעדיהן הראשונים בעולם החופשי, וזה שונה, וזה מצריך מאמץ ואומץ.  גיבורות הקורונה לא יישכחו לעולם את התקופה הנוכחית, מצד אחד העולם עצר מלכת, מצד שני, הן התחילו את חייהן החדשים.

הכותב היא הבעלים של שחף ושות’ – חברת עורכי דין, המנהלת תהליכי גירושין מאז שנת 2002, לחברה משרדים באשדוד ובבאר שבע.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן