גירעון עצום בקופת מועצת גדרה

סהר פינטו יקיים היום דיון במועצת הישוב בנושא דו”ח 2023; “אנחנו מגבשים כעת תכנית התייעלות והבראה, בניסיון להפחית ולמתן את הגזירות שתוכננו על-ידי קודמי בתפקיד, ולאחר אישור משרד הפנים נציג את התכנית לציבור.”

ישיבת מועצת גדרה תדון היום בדו”ח 2023.

לדברי סהר פינטו, ראש המועצה מדובר בדו”ח מטלטל החושף כי קודמו בתפקיד הוריד את גדרה לבור הכלכלי הגדול ביותר שלה אי פעם – 37 מיליון ש”ח גרעון שנתי, ו-60 מיליון ש”ח גרעון מצטבר.

“בניגוד לדין לא הוגשו דו”חות למשרד הפנים, לציבור ולמועצה – פשוט הסתירו מכולם את עומק הבור אליו הביאו את המועצה.

במספרים פשוטים וברורים – בשנת 2023, שנת הבחירות, ההכנסות היו 193 מיליון ש”ח, וההוצאות 230 מיליון ש”ח – השתוללות והפקרות חסרת תקדים.

גם את הכסף שהיה בחשבונות הבנק בזבזו עד תום, כאשר מיתרה של 60 מלש”ח בשנת 2021, נותרה המועצה כעת עם מיליון ש”ח בלב.

וגם בהלוואות לא חסכו והגיעו ל-65 מיליון ש”ח הלוואות – הכי גבוה בתולדות גדרה.

עוד חושף הדו”ח את הבלוף ששמענו במשך שנים על “כסף שראש המועצה הביא מבחוץ”. הדו”ח מגלה כי ההכנסות ממשרדי ממשלה ואחרות (שאינן על פי נוסחה קבועה) היו 2.4 מיליון ש”ח בלבד, 1% בלבד מההוצאות”.

עוד מוסיף ראש המועצה ואומר:

“לדברי גזבר המועצה, כבר בחודש מאי 23 הם זיהו את המצב והרימו דגל אדום, אולם קודמי בתפקיד הנחה להמשיך ורק לאחר הבחירות להכנס לתכנית הבראה שתכלול העלאת ארנונה חריגה, פיטורי עובדים וקיצוץ בשעות כוננות, שעות נוספות ואחזקת רכב לעובדים. את מחיר הניהול הכושל, את מחיר התשלום של מיליונים למקורבים, ואת מחיר ההתנהלות המופקרת – כולנו משלמים ונשלם”.

סוגיה נוספת מטרידה ביותר הינה העובדה כי רואה החשבון טען כי דו”ח 2022 הינו שקרי וסרב להציגו למועצה.

בעניין זה אומר ראש המועצה: 

“רו”ח דנה אשר ערך במשך שנים את הדו”חות סרב להציג למועצה את דו”ח 2022 בטענה כי הוא שקרי, כאשר לטענתו – קודמי בתפקיד הנחה אותו לשנות את הדו”ח. את דו”ח 23 הוא כבר לא ערך.”

כעת הגיעה העת התייעלות והבראה

“אנחנו מגבשים כעת תכנית התייעלות והבראה, בניסיון להפחית ולמתן את הגזירות שתוכננו על-ידי קודמי בתפקיד, ולאחר אישור משרד הפנים נציג את התכנית לציבור.

בצעדים נחושים נצליח להבריא את גדרה, ולהביא אותה מהבור הכלכלי הגדול ביותר בתולדותיה(!), לצמיחה חסרת תקדים ושיפור השירות לטובת כלל התושבים.”

 

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן