news08.net/ads.txt

גרושים/גרושות? | ח”כ בצלאל סמוטריץ’ לראש הממשלה ולשר האוצר: “בצעו חלוקה שוויונית של מענק הקורונה להורים גרושים”

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ פנה לראש הממשלה ולשר האוצר במכתב ובו ציין כי תוכנית המענק חייבת להיות מבוססת על חלוקה צודקת ושיוויונית בין ההורים הנושאים בנטל הכלכלי של הטיפול בילדים.

“אתמול בערב הכרזתם במסיבת עיתונאים על מענק מיוחד ליחידים ולמשפחות שיסייע למשפחות לצלוח את המשבר הכלכלי” כתב סמוטריץ’. “איני מתכוון לחוות את דעתי על עצם חלוקת המענק בצורה רוחבית וללא קריטריונים, אלא להעלות נקודה חשובה שלצערי לא קיבלה התייחסות בחלוקת המענק הקודם ולא תקבל התייחסות במענק הקרוב. כפי הצהרתכם, גודל מענק הקורונה תלוי ברובו במספר ילדים במשפחה אולם לא ניתנה שום התייחסות לחלוקה שווה במשפחות בהם יש ילדים להורים גרושים. בפועל, המענק הקודם הועבר לחשבון הבנק שאליו מתקבלות קצבאות הילדים, כלומר לחשבונה של האם בלבד”.

“הנטל הכלכלי של הטיפול בילדים הינו נטל משותף גם במשפחות שהתא המשפחתי התפרק, אולם המענק בעבור הילדים ניתן רק למחזיק הילד, קרי האם, בזמן שהאבות נושאים בנטל הכלכלי לא פחות, ובדרך כלל אף יותר מהאימהות על רקע תשלום המזונות המוטל על האב. אבות גרושים רבים איבדו את מטה לחמם ומחויבים להמשיך לשלם את מזונות הילדים כסדרם, גם כאשר אין להם מהיכן לשלם זאת. משכך, אני סבור כי תוכנית המענק ככל שתקרום עור וגידים חייבת להיות מבוססת על חלוקה צודקת ושיוויונית בין ההורים הנושאים בנטל הכלכלי של הטיפול בילדים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן