האם שדה התעופה רמון יתרומם?

ראש העירייה אלי לנקרי: “אני מאמין ששדה התעופה יוכיח את עצמו ויהפוך לשדה בינלאומי גדול, דרכו יטוסו מיליוני ישראלים ותיירים”

שדה התעופה של אילת ע”ש רמון, יטופל בצוות בינמשרדי הכולל את משרד ראש הממשלה, משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד התיירות, רשות התעופה האזרחית (רת”א), רשות שדות התעופה (רש”ת) ועיריית אילת. המטרה היא להגביר את תדירות טיסות הפנים לטובת תושבי אילת ולקדם את הטיסות הבינלאומיות לטובת התיירות באילת.

ראש העירייה – אלי לנקרי העוסק בנושא ללא הרף ציין, כי שדה התעופה ע״ש רמון הוא שדה חדש שנקלע למצוקה בתקופת הקורונה ונמצא עדיין בהתאוששות ממנה. “אני מאמין ששדה התעופה יוכיח את עצמו ויהפוך לשדה בינלאומי גדול, דרכו יטוסו מיליוני ישראלים ותיירים”. דרישתו החוזרת ונשנית היתה ועודנה, לפעול בכל דרך על מנת להחיות את שדה התעופה “רמון” ולהביא חברות ישראליות ובינלאומיות לטוס ממנו ואליו, בין אם על ידי קביעת מדיניות ובין אם על ידי תמריצים לחברות התעופה. “זו משימה לאומית”. אמר ראש העירייה.

לטובת טיפול בשדה התעופה הן בטיסות הפנים והן בטיסות הבינלאומיות הוקמו כאמור צוותים מיוחדים. בעניין טיסות הפנים הוקם צוות בינמשרדי הכולל את משרד ראש הממשלה, האוצר, התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת״א), רשות שדות התעופה (רש״ת) ועיריית אילת כדי למצוא פתרון ארוך טווח להסדרת טיסות הפנים ארציות כתחבורה ציבורית לתושבי אילת ולתת את המענים והפתרונות לטיסות בתדירות גבוהה, בשעות קבועות ובמחיר מסובסד.

בעניין הטיסות לחו״ל גם כאן לאחר שיח ארוך שמקיים ראש העירייה מול כל הגורמים הרלוונטיים ובראשם משרד התיירות, הנחה שר התיירות להקים צוות פעולה הכולל את מנכ״ל משרד התיירות, נשיא התאחדות המלונות וראש העירייה כולל מינוי פרויקטור הפועל מול חברות התעופה. המטרה היא לעודד את חברות התעופה לטוס לרמון על ידי מתן תמריצים כמו פטור מאגרות וסבסוד שימומן בחלקו מהחלטת ממשלה מיוחדת לאילת, בשיתוף משרד התיירות והתאחדות המלונות. בפגישה שהתקיימה עם מנכ”ל משרד התיירות הוצגו הנתונים לגבי לינות. לטענה של משרד התיירות, לפיה הטסים עוברים לסיני ולא לנים באילת ובגינה ביטל המשרד את סבסוד טיסות הלואו קוסט, הציג ראש העירייה נתונים לפיהם רק 14% מהם עוברים לסיני. השאר טסים לאילת ונופשים בה. לא מיותר לציין, כי כולם תמימי דעים באשר לחובה לקדם מהר ונכון את שדה התעופה רמון וכאמור מגבשים מודל שיבטיח, שהטסים לאילת גם ינפשו באילת ובעיקר יבטיח את הצלחתו של שדה התעופה ע”ש רמון, שנבנה בהשקעה של כ – 2 מיליארד שקלים.

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

צילום: ליזה ללוצאשווילי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מירי
מירי
10 months ago

את הגורם העיקרי לדעיכתו של נמל התעופה רמון, לא ציינתם. העדר קו רכבת ממנו לאילת. אין המשך מהטיסה לאילת.

א י
א י
10 months ago
Reply to  מירי

בול

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מירי
מירי
10 months ago

את הגורם העיקרי לדעיכתו של נמל התעופה רמון, לא ציינתם. העדר קו רכבת ממנו לאילת. אין המשך מהטיסה לאילת.

א י
א י
10 months ago
Reply to  מירי

בול

דילוג לתוכן