news08.net/ads.txt

הגננת יצאה לקניות והשאירה את בתה הקטינה להשגיח על הפעוטות בממ”ד אטום וחם. התוצאה: אחד הפעוטות נפטר

סיפור מזעזע על מות פעוט בן ארבעה חודשים, כתוצאה מהזנחה והפקרה לכאורה, נחשף בימים אלה במסגרת תביעה אותה הגישו הורי הפעוט נגד בעלת גן ילדים בלוד, באמצעות עורכי הדין דוד פייל ויוסי כהן.

מכתב התביעה עולה, כי הורי הפעוט העבירו אותו לגן הסמוך לביתם לאחר כארבעה חודשים בהם שהה בבית עם אימו. האסון אירע ביומו השני בגן בלבד, שעה שהגננת, שהיא גם בעלת הגן, החליטה לעזוב את שטח הגן ולצאת בשעות הצהריים לקניות בסופרמרקט, תוך שהיא משאירה את בתה הקטינה להשגיח על הפעוטות. הפעוטות הושמו בעריסותיהם בממ”ד – ללא זרימת אוויר או מיזוג. החדר היה אטום כולו והחלון היה סגור, לרבות חלון הברזל – כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה באותה עת על 32-34 מעלות צלזיוס.

על פי התביעה, כאשר שבה הגננת לגן היא גילתה כי פניו של הפעוט כחולים, ולאחר שהוזעק פרTמדיק למקום נקבע מותו. על פי חוות דעתו של הפתולוג פרופ’ יהודה היס שצורפה לתביעה, שהייה בחדר חם ולא מאוורר מגדילה באופן משמעותי את הסיכוי לאירוע של מוות בעריסה. לדבריו, אילו הייתה דואגת הגננת לאוורר T, החדר, או לחלופין – הייתה בודקת את התינוק במהלך השינה בעריסתו, וכאשר הייתה מאותרת ירידה בקצב הנשימה היה נעשה ניסיון להעירו – הייתה נמנעת פטירתו. על כן רשלנותה של הגננת, קובע פרופ’ היס – היא שהובילה בסבירות גבוהה למות הפעוט.

כתוצאה מהאירוע לקו ההורים בפוסט טראומה, מצבם הנפשי התדרדר, והם נזקקים כיום לטיפול נפשי ותרופתי רצוף. לדברי עוה”ד פייל וכהן, ההורים העתיקו את מקום מגוריהם בשל יחס הסביבה, והאב נאלץ לעזוב את מקום עבודתו – דבר שהעמיס על המשפחה הוצאות כלכליות משמעותיות. “ההורים בטחו בגננת והפקידו בידיה את היקר להם מכל. נטישת משמרתה, והפקדת בתה הקטינה על הפעוטות תוך השארתם בתנאים קשים לאורך זמן ממושך מהווה רשלנות פושעת” טוען עו”ד פייל.

בימים אלה הגישו עוה”ד פייל ועוה”ד כהן לביהמ”ש השלום בראשון לציון, תביעה נזיקית נגד הגננת שלא רכשה ביטוח ועל כן נתבעת באופן אישי. התביעה הועמדה על הסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט, קרי 2.5 מיליון שקלים.

עו”ד דוד פייל (צילום: רן כליף)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן