הודעה חשובה לתושבי לוד

ביממה האחרונה הופצו ברשת סרטון והודעה בדבר “250 מחבלים חמושים שנעצרו עתה בלוד” | זוהי האמת >>

ביממה האחרונה הופצו ברשת סרטון והודעה בדבר “250 מחבלים חמושים שנעצרו עתה בלוד”.

משטרת ישראל פרסמה הודעת הברה לפיה מדובר בפרסום שקרי. מדובר בתיעוד ישן של מעצר עשרות חשודים בגין שהיה בלתי חוקית, שנתפסו ללא אמצעי לחימה וללא חשד לפעילות חבלנית.

ראש העיר יאיר רביבו התייחס לסוגיית הפייק ניוז בעירו וציין: “הפייקניוז שרק עולה ומתגבר, גורם נזק אדיר לכולנו, במיוחד לנפש של הילדים שנחשפים לטמטום שרושמים הגדולים. עד כה הגיעו אליי עשרות הודעות “ממקור ראשון” מאז תחילת המלחמה. כולן נבדקו עם המשטרה והשב”כ ונמצאו כוזבות. ביממה האחרונה למשל הופצו תמונות, ברחבי הארץ וגם בלוד, עם פרשנויות של אנשים חסרי אחריות”.

“הופץ סרטון של 200 פועלי בניין שעבדו באתרי בנייה בלוד ובסביבה ועם תחילת המלחמה הם הוחזרו לשטחים”, ציין רביבו. “לרובם היה אישור חתום משר הבטחון דאז גנץ ללון בישראל. הם לא מחבלים ובטח שלא נתפסו עם נשקים. כולם כבר לא בישראל… אין ספור מקרים, שאותו ראשון רשם, ולאחריו עשרות אלפי משתפים, שלא חושבים על הנזקים הרבים, וביניהם:
א. זה מעסיק לשווא את גורמי המשטרה והשב”כ שידיהם עמוסות עבודה. השב”כ הבטיח לי שייעצרו בקרוב מפיצי פייקניוז וכל מי ששיתף.
ב. גורם ללחץ מיותר. עירנות זה דבר חשוב, אבל שלא כל אחד יהפוך להיות צלם, פרשן וחוקר שב”כ. מי שזה באמת חשוב לו שיעביר למשטרה לבדוק ולא דרך רשתות חברתיות.
ג. מסתמן פה מקרה של ‘זאב, זאב’ בסוף חלילה אולי יתרחש מקרה אמת אבל מרוב מקרי סרק, כשיגיע הרגע לטפל, זה לא יקבל את ההתייחסות המתאימה.
ד. ומעל הכל, כשאומרים לכל ערבי שרואים שהוא מחבל, מחבל, מחבל, זה גורם לטינה, איבה ובסוף חלילה לכך שזה יגרום למיעוט קיצוני לקום ולעשות מעשה.

אני מעיד שערביי לוד, כמי שהיו הסמל לערביי ישראל בשומר חומות, מתנהגים עד כה למופת: שום אירוע לאומני, שום הפגנה, שום גילויי שמחה, ולהיפך: שקט, עצבות, התכנסות, חרדה מהטילים, רצון לסייע ולתרום לקהילה ולחזית. המתח מובן, החרדה טבעית. אבל מעל הכל נדרשת אחריות. יותר מהרגיל, אפילו כשבדור הזה היד קלה על המקלדת. בבקשה מכם, שכל אחד יקרא, יפנים וישתף. זה חשוב, זה אפילו מציל חיים”.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

צילום: FREEPIK | דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן