היום שאחרי המלחמה: האקתון טכנולוגי בקריית החינוך בן גוריון בנס ציונה 

במקום הראשון: ‘רובוט המנהרות’- עזר לחימה בדמות רובוט קטן, שתפקידו לסייר במנהרות החמאס ולהציג לחיילים, הנמצאים מעל הקרקע, שידור חי מהמנהרות.

קריית החינוך בן גוריון בנס ציונה מציגה: 

חזית הטכנולוגיה שתוכל לסייע לצה”ל ביום שאחרי המלחמה

בהאקתון מיוחד שנערך בקריית החינוך בן גוריון שבנס ציונה, הציגו התלמידים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לסוגיות ‘היום שאחרי המלחמה’

מערכת חיפוש וזיהוי חטופים במנהרות, צמיד בטיחות ואמצעי לחימה המנטרל טכנולוגיות עוינות, הן רק חלק מההמצאות הטכנולוגיות שהציגו התלמידים בהאקתון

בקריית החינוך בן גוריון מכירים היטב את אירועי ההאקתון הנערכים מדי שנה, והפכו למסורת בבית הספר. השנה, הוקדש ההאקתון, המיועד לתלמידי מגמת הנדסת תוכנה בכיתה י”א, לפיתוח יישומים חדשניים ל’יום שאחרי המלחמה’, אשר יציעו פתרונות לאתגרים שמולידה מלחמת חרבות ברזל, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, היבטים של תכנות, טכנולוגיה וחומרה. הפרויקטים שפיתחו התלמידים נועדו לתת מענה לאתגרים שצפים בלחימה ובעורף בתחומים של טכנולוגיית לחימה צבאית, חקלאות וביטחון החברה האזרחית.

בסוף היום התלמידים הציגו פרויקטים יצירתיים וחדשניים, וצוות השופטים דירג אותם.

המיזם שקטף את המקום הראשון בהאקתון הוא ‘רובוט המנהרות’- עזר לחימה בדמות רובוט קטן, שתפקידו לסייר במנהרות החמאס ולהציג לחיילים, הנמצאים מעל הקרקע, שידור חי מהמנהרות. הרובוט אוסף מידע מודיעיני, מייעץ על דרכי פעולה מיטביות, מתריע על מארבי מחבלים וכולל מערכת לזיהוי פני חטופים. את רובוט המנהרות הגו ליה זמר, נעמה גרנות, עומר חכם בנואליד ורומי פוהורילס.

אל המקום השני בהאקתון, הגיע צוות התלמידים שהגה את SOSAFE- צמיד ביטחון מיוחד שמוסר מידע רפואי בשעת חירום, רוטט כשיש אזעקה באזור, ומכווין למרחב המוגן הקרוב למיקום המשתמש. בעת לחיצה על שני כפתורים, מיקומו המדויק של המשתמש נשלח למספרי חירום המוגדרים מראש במכשיר, ומתריע להם כי המשתמש זקוק לסיוע רפואי דחוף.

הצוות שהמציא את הצמיד, שיכול להציל חיים בזמן של אירוע המוני (דוגמת ה’נובה’, למשל) הוא אורי אדלר, יעל דברת, שחר מזרחי, ירדן מליחי וגליה מלכה.

את המקום השלישי והמכובד, קטפו התלמידים אריאל מרזוק, דולב אהרון, הראל שוורץ ואלון פיילר, שכונו גם צוות ‘זאוס’, פיתחו אמצעי לחימה אלקטרוני מיוחד המכונה “זאוס”, שמסוגל לשבש ואף לנטרל כל מכשיר חשמלי בסביבתו באמצעות פעימה אלקטרומגנטית. הפיתוח יכול בהחלט לסייע לכוחות הלוחמים, במטרה לקטוע את יכולותיו הטכנולוגיות של חמאס.

בין הפרוקטים הייחודיים והמשמעותיים שהוצגו בהאקתון, ראוי לציין גם את האבטיפוס למערכת חיפוש וזיהוי חטופים במנהרות, המשלב טכנולוגיית זיהוי פנים ובינה מלאכותית, המתחבר כתוסף למצלמות החיילים המוצבות על קסדות הלחימה, ומפעיל רטט לקסדה בעת זיהוי פנים של חטופים. הצוות שהגה את הפרויקט עשה זאת במטרה לסייע לכוחות הלוחמים להימנע ממצבים של פגיעה בחטופים חלילה, כפי שכבר אירע בעבר.

קבוצת תלמידים נוספת, הכוללת את  יהב הוד, יובל קליין, איתי חדד ואורן גיטמן, פיתחה מכשיר טכנולוגי שכונה בשם “השותל”, טרקטור שותל זרעים אוטונומי שפועל ללא צורך בהתערבות אנושית, ונועד לסייע בשיקום החלקות החקלאיות בישובי העוטף והצפון.

את ההאקתון ליוו מורי המגמה להנדסת תוכנה בבית הספר, יחד עם מנטורים מקבוצת “דמנסיה”. צוות בית הספר הביע גאווה רבה ביכולות התלמידים, כפי שתיארה זאת רכזת המגמה, גלינה וייסבלאי: “ההאקתון מאפשר לתלמידים להתנסות ולהתפתח בתחום הנדסת התוכנה. אנו מקווים שהם ימשיכו להביא חדשנות לעולם הטכנולוגיה”.

במהלך העבודה, ביקר ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, את התלמידים ובירך אותם באופן אישי על הישגיהם ויכולותיהם ואף דיבר על חשיבות השירות בצה”ל והתרומה למדינה.

מנהלת קריית החינוך בן גוריון, איריס דורון, בירכה על הישגי התלמידים, ואמרה: “ההאקתון הוא אירוע שהפך למסורת בבית הספר, והוא חלק מתפיסה חינוכית המקדמת מיומנויות חשובות של יזמות, עבודת צוות, א-גיליות, וחשיבה מולטידיסציפלינרית חדשנית מבוססת טכנולוגיה. ההאקתון השנה הראה שתלמידי בית הספר אינם רק תלמידים מצטיינים, אלא גם בעלי חשיבה יצירתית, שמציעה פתרונות חדשניים לאתגרים טכנולוגיים וחברתיים. התלמידים מרגישים צורך לקחת חלק, והביאו לידי ביטוי את הרלוונטיות והערכיות במיזמים הללו.”

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: קריית החינוך בן גוריון נס ציונה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן