news08.net/ads.txt

המצב הרפואי לא אפשר לאמנית מרים באסל להציג בגלריה – הצוות הרפואי במחלקת הנשים בקפלן הקים תערוכה לכבודה. לא תבואו?

מרים באסל, אמנית ויוצרת, הציגה את עבודותיה במוזיאונים וגלריות שונות ברחבי הארץ. בחודש האחרון אושפזה באסל במחלקת הנשים במרכז הרפואי קפלן. כשמצבה הרפואי המורכב לא אפשר לה לצאת מבית החולים, הצוות הרפואי במחלקת נשים, בניהולם של פרופ’ אלון בן אריה, מנהל המחלקה, ונרית אוקשי גוב-ארי, אחות אחראית במחלקה, החליטו להרים את הכפפה ויזמו תערוכה חליפית בין כתלי בית החולים. איפה? מרכז רפואי קפלן, מחלקת נשים – קומה 5. מתי? התערוכה מציגה במהלך השבוע הקרוב, עד יום שבת 28.9

מרים באסל, גדלה ברחובות ובה היא חיה, יוצרת ומלמדת אמנות מזה ארבעה עשורים. למדה באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, המדרשה לאמנות ואוניברסיטת תל אביב. בעלת תואר שני בתולדות האמנות. ייסדה את מגמות האמנות הפלסטית בתיכונים “קציר”, “דה-שליט” ו”ויצו” בעיר, וחינכה דורות של תלמידות ותלמידים ילידי רחובות, רבים מהם אמנים פעילים עד היום.

התערוכה “חד פעמית” היא סדרה של עבודות רישום טבע דומם על גבי צלחות נייר. עבודות ראשונות מהסדרה הוצגו השנה בתערוכה “לקט מקומי” שאצרה עדה נעמני בגלריה שרה ארמן בתל אביב. הסדרה כולה – 18 עבודות – נוצרה בחודשים האחרונים; באסל המשיכה לעבוד וליצור ממיטת האשפוז, כשהיא משתפת את הצוות המסור של אחיות, רופאות וכוח עזר שהפכו למשפחה שנייה.

התערוכה מעוררת עניין הן מבחינת הטכניקה ובחירת החומרים והן בשל החלל בו היא מוצגת והקהל המיידי שלה, כולם יחד מתחברים ליצירת אמירה על זמניות ועל המשמעות העצומה שכל רגע נושא עימו. אירוע הפתיחה משך קהל גדול של אנשי צוות, מטופלים וכמובן חבריה ובני משפחתה של האמנית, ביניהם תלמידיה בעבר.

באסל הודתה בחום לכל אנשי הצוות על המחווה המרגשת וציינה שהיצירות נוצרו, בין היתר, בהשראת המפגש עמם. “אני אומרת תודה רבה בהתרגשות על האפשרות להציג את יצירותיי שהן החיים שלי על קירות המחלקה בה אתם עושים כל שניתן על מנת לשפר את מצבי הרפואי”. נרית אוקשי גוב ארי הוסיפה כי נשות ואנשי המחלקה שותפים להתרגשות העצומה מהתערוכה ומהיצירות הנפלאות של מרים. “מעולם לא הייתה לנו הזדמנות להציג יצירות של אמנית במחלקה וזו הפעם הראשונה. אנחנו עושים טוב למטופלות שהגיעו למחלקה ויכולות להסתובב בין העבודות בתערוכה”.

צוות המחלקה קורא לציבור הרחב חובב האמנות להגיע למרכז הרפואי קפלן ולהתרשם מהתערוכה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן