news08.net/ads.txt

הסרטונים באפליקציית הטיק טוק שההורים חייבים להיחשף אליהם | טור דעה של אסף הדר

דור הטיק טוק – ללא ספק אחת האפליקציות השנויות במחלוקת בתקופה האחרונה. מחד גיסא, יש שיגידו שמדובר על אפליקציה שמאפשרת לבני נוער רבים להעצים את עצמם בדרך מיוחדת על ידי ריקודים, שירה, ופשוט להרגיש מקובלים בדרך מסוימת, מאידך גיסא, זו אפליקציה הרסנית שמאפשרת לילדים רבים להשפיל אחרים בתגובות נאצה, בנוסף לחשיפה גבוהה לסרטונים שאינם לבני גילם.

האמת, לא הכרתי את האפליקציה לעומק עד לפני חודש. אך מהיכרותי הקצרה, נברתי שעות רבות כדי להבין בדיוק על מה מדובר ועייני חשכו. ממוצא הגילאים הוא 18-9. כאשר מדי פעם יכול לצוץ לנו בני הגיל השלישי ששותפים לסרטונים, מה שמדליק נורה אדומה. הילדים שאכן משתפים סרטונים, לרוב יהיו עם תוכן חסר משמעות וללא מסר, כאשר הם מתבטאים בשפה בוטה, ואף אלימה. חלקם מעודדים אתגרים בכל מיני מסגרות (מוסדות חינוך, בתי חולים), בהם נראה שילדים מנסים לעשות מעשי קונדס כדי שהסרטון שלהם יופץ ויזכה לאלפי לייקים. באחד הסרטונים למשל, יש אתגר בו נראה ילד שלוקח כוס זכוכית בביתו, ופשוט שובר אותו על הרצפה כאשר המוזיקה נפסקת. במהלך הסרטון, ההורים שצופים במעשה, מבקשים מהילד להניח את הכוס אך אין אוזן קשבת. לאחר שהכוס נשברת, ישנם צרחות מצד ההורים והסרטון נפסק, וכך הסרטון עובר על ידי ילדים רבים שצופים בכך.

בחלק מהסרטונים נראות ילדות קטנות שרוקדות בריקוד חושפני וישיר למצלמה, כדי למשוך את תשומת לבם של הצופים, הן משדרות זאת בתזוזות ונגיעות בגופן. חלקן אף משתמשות במילים בוטות כדי לשדר ישירות. החשיפה של ההורים למעשים אלו היא אפסית, מאחר ואותם ילדים דואגים להסתגר בחדרם, או פשוט לעשות זאת מחוץ לבית מבלי שישימו לב.

המלצתי? אם הילד שלכם לא נצפה שעות ארוכות, ומסתגר בחדרו זמן מה, יש לנסות ולבדוק מה הוא באמת עושה מבלי יותר מבלי לעורר את חשדו. ואם החלטתם לנסות ולדבר איתו? תעשו זאת בצורה נאותה ובתמציתיות כמה האפליקציה מסוכנת ומה היא יכולה להוביל. ואפילו, לפתוח בעצמכם את הטיק טוק ולהיחשף בעצמכם למעשיו של ילדיכם כאשר תוכלו לחפש אותו ברשומות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן