news08.net/ads.txt

העיר לוד אירחה את הכנס השנתי של אנשי התכנון העירוני בישראל

 

מאות אנשי התכנון העירוני בישראל התכנסו בשבוע שעבר בימים חמישי ושישי, לכנס השנתי שלהם בלוד, בהפקת איגוד המתכננים, תחת הכותרת ‘מי הזיז את העיר שלי’?. את הכנס פתח ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו בראיון אישי ומרתק עם העיתונאית בת העיר לוד – קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית של חדשות 12. רביבו בירך את כל באי הכנס, והודה לאגף ההנדסה בראשות מהנדסת העיר – אדר’ גל גבריאל ואדריכל העיר – אורן רון, אגף התרבות בראשות אורית עופר וכן החברה הכלכלית לוד בראשות עשהאל גדות וצוותו, שהיו שותפים בהפקת הכנס החשוב.

“תראו את המפה שלפניכם”, אמר רביבו למאות המשתתפים. “העיר לוד עוברת תהליכי פיתוח מואצים לאחר שנים של תכנון אסטרטגי ומפורט שהואץ עם חתימת העיר על הסכם הגג עם ממשלת ישראל. למעלה מ 80% משטחי העיר נמצא בתכנון מקיף ומתקדם. זה חסר תקדים אפילו ברמה עולמית. בעתיד הקרוב בע”ה תוכל לוד לממש את הפוטנציאל הגדול שלה כעיר משגשגת ומרכזית בישראל”.

רביבו ציין כי “לא בכדי בחרו באיגוד המתכננים ואנשי התכנון העירוני בישראל לקיים את הכנס השנתי בלוד. לוד מייצגת מבחינות רבות את הסוגיות המהותיות והמגוונות בתכנון, ביצוע וניהול של פיתוח עירוני מואץ שצריכות להעסיק את המדינה, ומי שעוקב אחר הנעשה אצלנו בעיר יכול בוודאי לשאוב השראה, אך גם ללמוד ולהבחין באתגרי הפיתוח העירוני בישראל ובתובנות לגבי צעדים נוספים ודחופים שיש לקדם. יש בהחלט מה ללמוד מלוד שעוברת משלב התכנון לשלב הביצוע ובע”ה נעשה ונצליח!”. במהלך הראיון עם העיתונאית קרן מרציאנו, חשף רביבו והדגיש את הפערים בתחום התשתיות הלאומיות, המעכבים את תכניות הפיתוח. מבחינת יחידות דיור, ציין, כי בעיר לוד בונים כ-30,000 דירות במסגרת הסכם הגג ועוד כ-20,000 דירות בהתחדשות עירונית, אך הפערים בין הביצוע לתשתיות גבוהים, כך ששכונות מוקמות ללא תשתיות ביוב וחשמל.

“אין לי חשמל למקומות האלו”, אמר למשתתפים. “שרת האנרגיה לא האמינה לי שאנו באמת בונים, אין לנו תחמ”שים (מתקן המהווה חלק מרשת החשמ”ל), אנו בונים ואין לנו חשמל לתת ולא תשתיות לאומיות, כבישים וביוב. הפתרון לקידום המצב הזה הוא במתן סמכויות לראשי ערים. צריכים לתת לנו, ראשי הערים, לתכנן את התחמ”שים ואת מתקני הביוב. אנו יודעים הכי טוב את הצרכים של התושבים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן