“הפרלמנט” -בית הקפה לגמלאים בלוד הראשון מסוגו בישראל

“הפרלמנט” נוסד בעיצומה של המלחמה, כשטילים נורו לכל עבר במדינת ישראל. בית הקפה הייחודי כולל גם ספרייה רחבת ידיים

“הפרלמנט” – בית קפה חברתי בו נפגשים מדי יום גמלאי לוד כדי לשוחח, לשתות קפה וגם ללמוד שיעורי מחשב שמובילה עמותת “מחשבה טובה”, הוקם במתחם ארגון החסד ‘יד ביד’ בעיר שייסד הרב יעקב גלויברמן, ואותו מנהל שמואל טנא, ניצול שואה בן 83 ותושב לוד.

ה”פרלמנט” שוכן ברחוב דרך בית הדין 10 ופועל בימים ראשון-חמישי, בין השעות 12:00-10:00.

“הפרלמנט” נוסד בעיצומה של המלחמה, כשטילים נורו לכל עבר במדינת ישראל. בית הקפה הייחודי כולל גם ספרייה רחבת ידיים. יחד עם טנא, יש שני מתנדבים מידי יום המסייעים בהגשת האוכל המוצע בחינם לכל מי שבבעלותו תעודת גמלאי.

טנא משתף, כי הוא עלה ארצה בדצמבר 1948, עם הקמת המדינה, כשורד שואה מפולין. “הייתי אז רק בן שמונה, וזה היה נס חנוכה שלי. היום אני נשוי, אבא לשלושה ילדים וסבא לנכדים. הקמתי שורשים חדשים בארץ, כאלו שמעניקים לי את השמחה והכוח להמשיך לתת לאחרים כמה שאני רק יכול”. טנא, רס”ן (במיל) בחיל השריון, נלחם בכל מלחמות ישראל. במשך יותר מ-35 שנה הוא עבד בתעשייה האווירית בתחום הרכש, וכשפרש הקים חברה לייעוץ לרכישת מחשבים אותה ניהל עד לפרישתו בגיל 77.

“לפנסיונרים”, משתף טנא, “חשוב מאוד שתהיה תעסוקה ועניין ביומיום, בעיקר כדי שהתקופה הזאת שבה הם למעשה ‘הוצאו’ משוק העבודה – תעבור בקלות ובנעימים, שהם לא ירגישו בודדים במהלכה ובעיקר, שלא יחשבו שהחיים נגמרים ברגע שיוצאים לפנסיה”. ב”פרלמנט”, לצד הקפה ושיחות חולין, נערכים גם שיעורי מחשב המיועדים במיוחד עבור הגמלאים שפוקדים את המקום. “בגיל השלישי אנחנו נדרשים לקבוע לעצמנו לא מעט תורים לקופות החולים ולרופאים פרטיים, אבל גם לבנקים ולשירותים נוספים שאותם אפשר לרכוש באמצעות הטכנולוגיה, וחשוב שאנשים בגיל הפנסיה ילמדו איך לבצע את הפעולות האלו דרך המחשב והנייד, ולא יהיו תלויים במישהו אחר כל הזמן”, הוא אומר.

בימים אלו נפתחו שלושה קורסים חדשים ביישומי המחשב עבור הגמלאים, המתקיימים דרך “מיזם 100” שעוסק באוריינות דיגיטלית בהובלת מערך הדיגיטל הלאומי, המרכז הטכנולוגי, עמותת “מחשבה טובה” הפועלת לטובת אוכלוסיית הגיל השלישי, ועיריית לוד. “החבר’ה מעמותת ‘מחשבה טובה’ מגיעים אלינו לבית הקפה מדי שבוע, ומעבירים שיעורים על וויז, יוטיוב, זום ועוד, ולכל שיעור כזה מגיעים כ-30 גמלאים”, מתאר טנא, הוא עצמו נמנה על התלמידים הוותיקים בקורסי המחשב שמעניקים העמותה.

לדברי הדס בוקע, מנהלת המרכז הטכנולוגי של “מחשבה טובה” בלוד, “רבים מבני הגיל השלישי בישראל חיים מדי יום את הפער הדיגיטלי וחווים את חוסר האונים, הבדידות והקושי להתנהל במרחב טכנולוגי באמצעות הנייד או המחשב. כתוצאה מכך, התלות שלהם בבני המשפחה גוברת – והביטחון העצמי הולך ופוחת. העמותה פועלת ומסייעת לאלפי נשים וגברים בכל שנה לצאת לעבר עצמאות דיגיטלית, ופותחת בפניהם דלת לעולם הטכנולוגי באמצעות מגוון סדנאות, קורסים והרצאות מותאמות לגיל השלישי, המעניקות להם כלים, ידע ובעיקר ביטחון אישי לרתום את הטכנולוגיה לצרכיהם”, היא מסכמת.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן