הצעת תיקון לחוק החינוך המיוחד נתקלה בהתנגדות מצד הסתדרות המורים

בדיון שנערך היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת בנושא תיקון חוק החינוך המיוחד, הביעה מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, התנגדות נחרצת לתיקון המוצע וקבעה כי יש לערוך תיקונים מהותיים כדי למנוע פגיעה בתלמידי החינוך המיוחד ובעובדי הוראה. “התיקון הזה נעשה בפזיזות, בלי שום חשיבה מעמיקה על ההשלכות שלו על התלמידים של החינוך המיוחד ובלי שום חשיבה על עובדי ההוראה. זה עוול לכל הנוגעים בדבר: התלמידים בחינוך הרגיל, התלמידים בחינוך המיוחד ועובדי ההוראה. הסתדרות המורים תיאבק כדי שהתוכנית הזאת לא תצא אל הפועל במתכונתה הנוכחית. אני לא אתן יד לפגיעה כל כך קשה גם בילדים וגם בעובדי ההוראה”.

בן-דויד ציינה כי אין ספק שיש לערוך שינויים בחוק וחשוב לערוך בו התאמות ואולם לא ניתן לעשות זאת בצורה נמהרת: “אנחנו לא מייתרים את השילוב, אך יש להכין את המערכת בתכנית תלת שנתית: הכשרת המורים המלמדים כיום, הכשרת עובדי הוראה הלומדים כיום במוסדות להשכלה גבוהה, הגבלת מספר הילדים המשולבים, והגבלת מספר התלמידים בכיתות משלבות, וכמובן בחינת כל ההשלכות על עובדי ההוראה”.

בעמדה שהציגה הסתדרות המורים בוועדת החינוך של הכנסת, נימקה הסתדרות המורים את הסיבות להתנגדותה. בראשית הדברים מציינים בהסתדרות המורים כי צמצום חלקם של עובדי ההוראה בהחלטה על המסגרת הלימודית המתאימה לתלמידים בחינוך המיוחד תוביל לכך שתלמידים ישולבו בכיתות רגילות ללא שום שיקול דעת מקצועי. שילוב לא נכון של תלמיד יפגע בתלמיד עצמו, יפגע בתלמידי הכיתה ובעובד ההוראה.

יתרה מכך, בהסתדרות המורים מסבירים כי יישום השילוב במתכונת המוצעת אינו אפשרי שכן לעובדי ההוראה במערכת החינוך אין יכולת לתת מענה מקצועי ומותאם לילדים הללו ובין היתר: טיפול בלקויות למידה, בבעיות רגשיות, בבעיות התנהגות ועוד. לכן, מי שייפגע יהיו כלל הגורמים במערכת: הילדים שישולבו במסגרות לא מותאמות ולא תיבנה להם תכנית שתקדם אותם על מנת לשלבם בחברה (השילוב במצב המוצע ירחיב את הפערים), הילדים האחרים בכיתה שיתעכבו או שייגזל מהם זמן שיידרש לטיפול ספציפי בילדים המשולבים שלהם צרכים מורכבים יותר וכן עובדי ההוראה שיתקשו לתת מענה הוליסטי ומותאם לכיתות המורכבות שיצטרכו לחנך או ללמד.

משתמע מטיוטת החוק כי החל משנה”ל הבאה לא יהיו יותר וועדות השמה. בהסתדרות המורים אומרים כי לא ניתן להיערך למהלך רחב היקף בזמן כל כך קצר ומציעים להחיל את הרפורמה לאחר שכל התנאים יושלמו. בטיוטת התיקון לחוק לא הוגבל מספר הילדים שישולבו ואין לדעת כיצד השינוי בחוק ישפיע על הורים לילדי החינוך המיוחד, וכמה באמת יעבירו את ילדיהם לחינוך הרגיל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן