השפעות המלחמה על אלימות במשפחה | יום עיון בקרית מלאכי

מאז פרוץ המלחמה עלייה של 30% לפחות בכמות הפניות לאגף לשירותים חברתיים בקרית מלאכי בנושא אלימות בין בני זוג.

האגף לשירותים חברתיים קריית מלאכי קיים בשבוע שעבר יום עיון לאנשי מקצוע בנושא השפעות של מלחמה על אלימות במשפחה. היום נפתח בהדלקת נרות נשמה ותפילה להשבת החטופים. זה היה זמן מרגש של חיבור למציאות שמעסיקה את כולנו. לצדי הבמה הוצגו שמותיהן של 11 נשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן. את היום הוביל מקצועית צוות המרכז לטיפול באלימות של האגף לשירותים חברתיים יחד עם הרשות לביטחון קהילתי בעיר.

במסגרת הדיונים הוצגו נתונים על עלייה של 30% לפחות בכמות הפניות לאגף לשירותים חברתיים בעיר, בנושא אלימות בין בני זוג מאז פרוץ המלחמה. מנהלת המרכז לאלימות שיתפו בלבטים לגבי קיום היום כמתוכנן בעת הזו, ובהחלטה שלאור הנתונים ומתוך החוסן של קיום שיגרה, חיוני במיוחד להתכנס ולהקדיש לנושא ולהתייצב כתף לכתף בהצהרה נחושה שמחובתנו להעלות המודעות להיקף המדאיג של התופעה ולשתף אודות המשאבים לטפל בנושא ולסייע לקורבנות.

מר תמיר אשמן

שהינו מהדמויות המובילות בתחום אלימות במשפחה בארץ, העביר הרצאה מרתקת. מהדברים עלתה דאגה לגבי הצפוי לאחר המלחמה. לדבריו על פי מחקרי עבר, חלק מהשפעותיה של המלחמה הם עלייה תלולה עוד יותר באלימות במשפחה. ההרצאה חיברה את המשתתפים לתוקפנות שיש בכולנו ונתנה כלים להתמודדות ולסיוע.

את המפגש המרתק סיכם מ״מ רה”ע ומחזיק תיק הרווחה, עו״ד צלי מזרחי אשר הפגין הקשבה פעילה לנושא וחיזק את הצוות המקצועי על עצם קיום היום ועל הבחירה הספציפית בהרצאה כה רלבנטית. מנהלת האגף, יואלה תבור חתמה במחויבות של כל אחד ואחת מהנוכחים להיות מאלה שמסרבים להעלים עין, שמסרבים לקבל אלימות כנורמה.

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: עיריית קריית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן