news08.net/ads.txt

השפעת הקורונה על חברות הביטוח

ענף התעופה היה הענף הראשון שנפגע מנגיף הקורונה שהתפשט בעולם נראה שהם גם יהיה בין הענפים האחרונים שיחזרו לפעילות. המטוסים שטסו ברחבי העולם סייעו לתיירים להגיע לכל מקום בעולם, אך מצד שני אפשרה לנגיף להתפשט במהירות. לכן אין זה מפתיע שהנוסעים לא ממהרים לחזור למטוסים. בעוד שענף התעופה מלקק עדיין את פצעיו ועדיין לא ברור מתי הוא יחזור לפעילות מלאה, ענף הביטוח הצליח לצוף מעל המים הסוערים.

(התמונה מאתר pixabay)

הרבעון הראשון של שנת 2020 היה אמור להיות מוצלח מאוד לענף הביטוח. אך במקום רווחיות חלה ירידה ניכרת ברווחים וחלק מהחברות חוו הפסדים עצומים. חברת ביטוח ישיר, אומנם המשיכה לפרסם בתקופה הזו, אך היא מציינת כי היו הפסדי השקעות. בחודש ינואר היו תביעות לטיפול בנזקי רכוש שהתרחשו בעקבות מזג האוויר הסוער שחווינו במהלך חודש דצמבר. אננו אומנם הספקנו לשכוח אך הגשמים החזקים והחורף המבורך הביאו להצפות באזור תל אביב, נהריה הוצפה בעקבות עליית המפלס של נחל געתון שהציף בתים וגם את קניון ארנה בנהריה. נזקי הרכוש הרבים הובילו לתביעות רכוש רבות.

ירידה ברווחיות מביטוח בריאות וביטוח רכב

בתחום ביטוח הרכב חלה ירידה ברווחיות, זאת בשל כניסת מתחרים חדשים בשנה האחרונה המציעים ביטוח רכב דיגיטלי. החיתוך ברווחיות שהובילה להורדת מחירים משמעותית לא סייעה לחברות הביטוח להגיע עם שכבת שומנים עבה לתקופת הקורונה. ביטוח ישיר הציגה הפסד רבעוני חריג של כמעט 10 מיליון לעומת רווח של 50 מיליון ברבעון המקביל.

חסכון של 100 מיליון שקל

חברת מנורה מבטחים לעומת ביטוח ישיר עשתה פעולות משמעותיות יותר כדי לחסוך בעלויות ולהתייעל בתקופת הקורונה. מנורה הציגה נתונים ללקוחות ולמשקיעים בצורה שקופה ביותר. היא הוציאה 20 אחוזים מצוות העובדים לחופשה ללא תשלום עד אמצע חודש מאי וצמצמה את היקף המשרה של העובדים האחרים. גם שכר הבכירים עבר קיזוז בעלויות. חברת מנורה המשיכה בפעולות נוספות לקיזוז עלויות שנחשבות מותרות. הבכירים מעריכים כי בסוף שנת 2020 החברה תגיע לחסכון של 100 מיליון שקלים וממוצע של 75 מיליון ₪. עם זאת אנחנו רק במחצית השנה יש גורמים רבים שיכולים להשפיע על המשך הרווחיות של חברות הביטוח כאשר החלטות לא מושכלות יכולות להוביל במהרה להפסד.

פיטורים גם בחברות הביטוח

בעוד אנחנו מדווחים על הפסד בחברת ביטוח ישיר, צמצום תקציבים ועלויות במנורה, חברת איילון ביטוח כבר הודיעה על פיטורים לקראת סוף חודש מאי. חברת איילון ביטוח הודיעה על צעדים מובילים להתייעלות עסקית ביניהם הוצאת 15 אחוזים מהעובדים לחל”ת, אי אפשרות העסקה בשעות נוספות ואי ניצול של ימי חופשה שנתית. עכשיו חברת איילון החליטה לפטר 50 עובדים שכוללים גם מנהלים ולא רק עובדים זוטרים. כמו כן הוחלט על דחיית תשלום תוספת שכר קבועה לפי הסכם קיבוצי. החברה צופה על חסכון של 30 מיליון לערך בשנת 2020.

חברות ביטוח נוספות עוברות תהליך התייעלות כדאי למנוע את ההפסדים אם לא ניתן להגיע בתקופה הזו לרווחיות לפחות הם מנסים לחסוך עלויות ככל הניתן עד סוף השנה עם תקווה לשיפור משמעותי בענף הביטוח בסוף שנת 2020.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן