חינוך בחיוך ואחדות מתוך המגוון בלוד

החינוך הוא נכס לאומי, בסיס לחברה מתפקדת, לחוסן אישי, קהילתי ומדיני | החינוך עבור תלמידי לוד הוא אמצעי והזדמנות לבחור בעתיד טוב ומבטיח

רגע לפני יציאת מערכת החינוך לחופשת הפסח בחר מנכ”ל משרד החינוך- מר מאיר שמעוני לערוך ביקור במוסדות חינוך בעיר לוד יחד עם גב’ ורדה אופיר- מנהלת מחוז מרכז ביקור במוסדות חינוך בעיר לוד.

כיבדו בנוכחותם עו”ד יאיר רביבו ראש עירית לוד, מר בני סיתאלכיל סגן ראש העיר ממונה תיק חינוך ונבחרת מכובדים ממשרד החינוך והרשות המקומית שבליבת העשייה החינוכית ברשות.

הביקור החל בבית ספר חמ”ד נועם המאירי בנות בניהולה של שלומית בלפר. בית הספר מטמיע בשגרות הלמידה, מיומנויות של מיינדפולנס ולמידה חברתית רגשית באמצעות שימוש בפדגוגיה מתבוננת. הסביבה החינוכית מעודדת הקשבה ככלי לפיתוח חוסן ורווחה נפשית ברמה אישית, הבינאישית והקהילתית. כלים אלו מסייעים לנהל מצבים שבהם מתרחשת הצפה רגשית, במטרה להתפנות ללמידה בצורה מיטבית. תכנית בית ספר סגול מתקיימת בבתי ספר בליווי מרכז לחקר מוח באוניברסיטת רייכמן.

המשיכו לכפר הסטודנטים איילים לוד. שם פגשו בסטודנטים שמאירים ומוארים בפעילותם בקהילה. גרעין מתיישב צעיר שמעורבותו בקהילה מטרתה להשפיע לטובה על מציאות חייהם של הילדים, בני הנוער והמבוגרים. הנוכחות החיובית שלהם בעולמם של הילדים משמשת כסוכן חיברות עבור הילדים, למציאות אחרת. גרעיני הסטודנטים מוסיפים צבע, שמחה ואיכות ומהווים מודל לחיקוי, שבבסיסו הבנה עמוקה שבחירה בלמידה יש מאחוריה אופק ואין סוף אפשרויות.

הביקור הסתיים בתיכון דרכא על שם מקסים לוי בניהולה של גב’ ליטל לוי. הפסיפס התרבותי, סוציואקונומי ודתי המאפיין את העיר לוד מתקיים, הלכה למעשה, בין כותלי בית הספר. בית הספר מהווה מרחב מאמין ומאפשר לכל ילדה וילד להצליח בזכות החינוך. מתוך תפיסה הוליסטית, משמש בית הספר כאבן שואבת עבור הנוער בפעילויות אחר הצהריים. נתוני הזכאות לבגרות מספרים את סיפור ההצלחה החינוכי פדגוגי שמתקיים בדרכא מקסים לוי שבו האתגר הוא המפתח להצלחה- כי חינוך עושים מאהבה.

מר מאיר שמעוני, מנכ”ל המשרד:

“החינוך עבור תלמידי לוד הוא אמצעי והזדמנות לבחור בעתיד טוב ומבטיח. התרשמתי מעשייה חינוכית במציאות מאתגרת ותפיסת הפדגוגיה בצורתה הרחבה וההוליסטית. אני מברך את המנהיגות החינוכית המחוזית והעירונית על הובלת תהליכי עומק תוך שיתופי פעולה ומקצועיות רבה”.

הגב’ ורדה אופיר, מנהלת מחוז:

“החינוך הוא נכס לאומי, בסיס לחברה מתפקדת, לחוסן אישי, קהילתי ומדיני. המצפן הפדגוגי-חינוכי הוא זה שיעצב את פני החברה והעתיד של כולנו ועל כן, עלינו לנהוג מתוך אחריות וחובה חינוכית לדאוג לראשון ואחרון התלמידים. אני שמה את מבטחי בתהליכים החינוכיים המדויקים שמתקיימים בעיר בשיתוף פעולה מלא עם הרשות ומעל הכל אני מאמינה בתלמידים”.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו

שיבח את שיתוף הפעולה המעולה לאורך השנים עם מחוז מרכז וצוות הפיקוח העירוני. “אני מודה למנכ”ל משרד החינוך מר מאיר שמעוני על ביקורו החשוב בלוד. הישגי החינוך בלוד בשנים האחרונות, מביאים לביטוי עבודה ראויה לשבח, נחישות וחדשנות, התמדה ועמידה ביעדים ובאתגרי החינוך, תוך מתן הזדמנות שווה לכל גווני האוכלוסייה, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ותוך השקעה יוצאת דופן ומאמץ משותף של כל הגורמים  בעיר שנמצאים בלב העשייה החינוכית”.

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות מחוז מרכז - משרד החינוך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן