חתימה היסטורית: הסכם מסגרת להתחדשות עירונית ברמלה

בהסכם נקבע כי העירייה תקבל מענק כספי בגובה של 25-30 אלף ₪ לכל יחידת דיור חדשה שתקבל היתר בניה במסגרת פרויקט של התחדשות עירונית, בתחומי העיר | התקציב הכולל של הסכמי המסגרת שנחתמו עומד על 120 מיליון ₪.

במעמד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף עם החשב הכללי במשרד האוצר וראש העיר רמלה, מיכאל וידל נחתם הסכם מסגרת להתחדשות עירונית.

במסגרת ההסכם, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תסייע במימון תשתיות אותן נדרשת עיריית רמלה לספק, כדי לתת מענה לצרכים הנובעים מהקמה של מיזמי התחדשות עירונית משמעותיים ברחבי העיר. התקציב הכולל של הסכמי המסגרת שנחתמו עומד על 120 מיליון ₪.

בהסכם נקבע כי העירייה תקבל מענק כספי בגובה של 25-30 אלף ₪ לכל יחידת דיור חדשה שתקבל היתר בניה במסגרת פרויקט של התחדשות עירונית, בתחומי העיר.

להערכת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, המבוססת על ניסיונה בהפעלת הסכמי מסגרת עם 12 רשויות מקומיות עד כה, מענקים אלה צפויים להסיר חסם משמעותי להתקדמות של פרויקטים להתחדשות עירונית בתחומי הערים, כאשר כל עיר שחותמת על הסכם מסגרת בעלת מלאי תכנוני של 2,500 יחידות דיור לפחות בפרויקטים של התחדשות עירונית.

תהליכים של התחדשות עירונית, הכרוכים בתוספת בינוי ובתוספת אוכלוסייה בתחומי הרשות המקומית, מחייבים מתן מענה לצורכי ציבור. ההסכמים פותרים מצב של העדר משאבים מספיקים בידי הרשויות המקומיות למימון צורכי הציבור, ובמיוחד בערים בהם נקבעה מדיניות של  פטור מהיטל השבחה למיזמי התחדשות עירונית.

מיכאל וידל: “רמלה היא אחת הערים המובילות בקידום התחדשות עירונית, עם שש תוכניות מאושרות ועוד שתי תוכניות שצפויות לקבל תוקף עד סוף השנה. מעמד החתימה על ההסכם, הוא אבן דרך משמעותי בקידום של תחום ההתחדשות העירונית שהולך ותופס נפח גדל בבנייה ובהגדלת היצע יחידות הדיור בעיר.  אני מודה על הבעת האמון, הסיוע הרב ושיתוף הפעולה ההדוק בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד השיכון לעיריית רמלה שיביא לתוצאות בשטח, יטיב עם תושבי העיר ויתרום להמשך צמיחתה והתפתחותה של העיר”.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: “הסכמי המסגרת עליהם חתמנו היום, הם חלק ממדיניות רחבה אותה אנו מובילים, לקידום של התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, לטובת כלל האוכלוסייה. מלבד תוספות של עשרות אלפי יחידות דיור ברחבי מדינת ישראל, ההתחדשות העירונית מביאה איתה יתרונות גדולים לתושבי השכונות המתחדשות, באמצעות כוחות השוק ולא מכיסם של התושבים, לצד הכנסת משפחות חדשות לשכונות הוותיקות. האפשרות של משפחות להתרחב בתוך שכונותיהן, חיזוק המבנים למצבי רעידות אדמה, מיגון הדירות וחידוש התשתיות של כלל השכונה, הם רק חלק מאותם היבטים שיכולים להביא לשינוי עמוק וחיובי בעיר. התחדשות עירונית היא אחת מהדרכים העיקריות של מדינה להגביר את חוסנה של האוכלוסייה, ולכן במיוחד בתקופה זו, אנו משקיעים מאמצים רבים בתחום”.

 

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה 2 בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: ברונו שרביט, לע"מ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן