יבנה במתווה הפיצוי לתושבים ולעסקים

בעקבות פנייתו של ראש העיר לשר האוצר אושר להכניס את העיר למתווה פיצוי לעסקים
צילום: עיריית יבנה

לאחר שועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את מתווה משרד האוצר שייתן מענה לעסקים ולתושבים בגין נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו מפרוץ מלחמת חרבות ברזל והעיר לא נכללה במתווה, פנה ראש העיר לשר האוצר וזה נענה לבקשתוץ

העיר יבנה נכללת במתווה המאפשר לתושבים ולעסקים לקבל פיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם בתקופה זו.

ראש העיר רועי גבאי שוחח בשבועות האחרונים מספר פעמים עם הגורמים הרלוונטיים בכדי לוודא כי העיר יבנה, הנמצאת במרחק 40 ק”מ מרצועת עזה, תיכלל במתווה הפיצויים של הממשלה. ראש העיר התבשר כי בכוונת האוצר לכלול את יבנה במתווה הפיצויים.

“בעקבות פעולות הלחימה המתמשכות מרקם החיים בעירנו נפגע. בחודש האחרון נרשמו בעיר 43 אזעקות, 5 פגיעות ישירות במבנים ורכוש, לצערנו יש לנו 3 פצועים בדרגות פציעה שונות שעדיין מטופלים וכן נפגעי חרדה נוספים”, אמר ראש העיר גבאי והוסיף כי הנחיות פיקוד העורף הגבילו את הפעילות באופן משמעותי ולכן הפעילות הכלכלית של חלק מהעסקים נקטעה. “עסקים רבים בעירנו חוו ירידת מחזורים והוצאת עובדים לחל”ת, מערכת החינוך נסגרה ורבים מתושבי העיר גויסו למילואים. בימים הקרובים יפורסמו ע”י האוצר הנחיות להגשת הבקשות וניתן יהיה להגיש את הבקשות באופן פשוט במערכת אינטרנטית. אנחנו נמשיך לדאוג לתושבים ולעסקים“, אמר גבאי.

במקביל לבשורה החשובה על הכללת העיר במתווה, בעיריית יבנה קיימו השבוע כנס בהשתתפות עשרות בעלי עסקים מקומיים, על רקע מצב החירום. לאור המצב עימו מתמודד המגזר העסקי, העירייה בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים “מעוף”, הרשת למרכזים קהילתיים, מרכז רייך ורוטרי יבנה יזמו מפגש שעסק במציאות העסקית ובדיאלוג עם הגורמים העירוניים, יצירת חוסן כלכלי בזמן חרום, פיתוח מנהיגות עסקית ופתרון בעיות, תכנית להקמת קהילת עסקים עירונית ע”י העירייה ועוד. מתנדבי רוטרי יבנההציגו מיזם חדש לשירותי קואצי’נג לעסקים קטנים בעיר ונציגי מעו”ף שיתפו את בעלי העסקים בדרכי סיוע, תמיכה ופיצויים לעסקים. בכנס שנערך במרכז רייך בניהולה של ענת גרוצקי, השתתפו חבר מועצת העיר, שחר סימנה, מנכ”ל העירייה, דוד שטרית, הגזבר אסף אפרים, מנהלת מחלקת רישוי עסקים, ילנה פלינר, מנהלת הרשת למרכזים קהילתיים, שי אלקלעי ואורחים נוספים. ראש העיר, רועי גבאי אמר בכנס כי “לעירייה יש אינטרס לחזק את חוסנה הכלכלי של העיר באמצעות ביסוס המרחב העסקי, יש לכך חשיבות אדירה במרקם החיים העירוני ובעידוד יזמים ובעלי עסקים מקומיים וחדשים להגיע לעיר ולמנף את עסקיהם. אנו נעודד את העסקים הקטנים והבינוניים, נהיה יותר קשובים לצרכים ונתמוך בקהילה חשובה זו. הפוטנציאל הקיים הוא אדיר, נוודא שאנו נותנים את המענה המדויק לצרכים של בעלי העסקים כי הצלחתם היא הצלחתנו”

 

לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ 

לחצו כאן

צילום: צילום: עיריית יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן