news08.net/ads.txt

יו”ר ארגון הקבלנים רחובות, דוד סרוגו: “השנה עלולה להסתיים בצניחה בהיקף התחלות הבנייה”

התחלות הבנייה ברחובות הסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-410 יחידות דיור, לעומת 877 יח”ד בכל שנת 2019 – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני רחובות. מהנתונים עולה, כי מתחילת השנה ועד סוף יולי החלו להיבנות בעיר 138 דירות 5 חדרים, 131 דירות 4 חדרים, 79 דירות 3 חדרים ו-62 דירות 6 חדרים ויותר. בכל 2019 החלו להיבנות ברחובות 275 דירות 5 חדרים, 250 דירות 2 חדרים, 219 דירות 4 חדרים, 104 דירות 6 חדרים ויותר ו-29 דירות 3 חדרים.

לדברי דוד סרוגו, יו”ר ארגון הקבלנים רחובות, “מספר התחלות הבנייה ברחובות כפי שעולה מהנתונים אינו מספק כדי לענות על הביקושים למגורים בעיר, ומשבר הקורונה רק יחריף את המצב. המשבר עלול להביא לכך שהשנה כולה תסתיים בצניחה בהיקף התחלות הבנייה ולכן עיקר תשומת הלב של הממשלה חייב להתמקד בזינוק בהיקף שיווק הקרקע והסרת חסמים רגולטורים שמונעים בנייה. העיר רחובות היא אחת מהערים המבוקשות ביותר בישראל אך היצע הדירות בה נמוך יחסית, אני קורא לעירייה לעשות מהלך מיידי לעידוד הבנייה ברחובות כדי להקל על יזמים שרוצים לבנות בעיר ולהגביר את קצב מתן היתרי הבנייה. האוכלוסיה בעיר צפויה להכפיל את עצמה בשנים הקרובות וחייבים להיערך מבעוד מועד”.

ברמה ארצית תמונת התחלות הבנייה עגומה ברקע משבר הקורונה: ברבעון השני נרשמה צניחה של 29% בהתחלות הבנייה בכל הארץ לעומת הרבעון הראשון, וגם לעומת התקופה המקבילה אשתקד נרשמה צניחה של כ-27%. לפי הנתונים, ברבעון השני החלו להיבנות בישראל 9,445 יחידות דיור חדשות, לעומת 13,309 דירות ברבעון הראשון השנה ולעומת 12,678 דירות ברבעון המקביל ב-2019. המשבר התפרץ בישראל ברבעון השני של השנה – החל מחודש מרץ ובחודשים הבאים אחריו. מתוך זה כחודשיים עם ישראל כולו היה ספון בבתים בסגר שהוטל ובשאר הזמן הוטלו מגבלות התקהלות של משרד הבריאות שצמצמו משמעותית את ההתנהלות במרחב הציבורי. אמנם ענף הבנייה הוחרג מהתקנות לשעת חירום ואושר לו להמשיך בעבודה כרגיל, אך בפועל במקרה הטוב רמת הפעילות בשוק עמדה על 50% – וזה מתבטא היטב בכמות התחלות הבנייה ברבעון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן