news08.net/ads.txt

ילדה סוכר ✦ סיפורה הקסום של סיון גולדשטיין בת ה-7, הסופרת הצעירה ביותר בישראל

 

הסופרת הצעירה בישראל, סיון גולדשטיין, מדפיסה ספרים בקצב מסחרר ומעבירה פעילויות לילדים בגנים ובספריות העירוניות – כך היא למעשה צוברת כספים המאפשרים לה לחלום על קרוואן וסיבוב בעולם עם אחיה כשהיעד ברור: להשיג את המימון לכך עד גיל 16, שזה עוד תשע שנים מהיום. ראיון עם הילדה הכי אסרטיבית ומתוקה שייצא לכם להכיר, שבכלל חולמת להיות רוקיסטית.

לפני שנה, כשהייתה רק בת שש חלמה סיון גולדשטיין, בתם של איש הייטק ואשת תקשורת, מרחובות לרכוש דירה. עם הזמן היא הבינה שדירה אולי קצת קשה יותר לרכוש בזמן שכזה ולכן החליפה את היעד שהיא מסמנת לכבוש עד גיל 16 לרכישת קרוואן, שעולה הרבה פחות. תחילת דרכה של סיון הקטנה בעולם העסקים – היה בכלל במכירת צמידים בפארק אולם אז נפל לה האסימון “בהתחלה מכרתי צמידים ואז התברר לי שלהכין צמיד אחד לוקח הרבה זמן ורציתי למכור משהו שאפשר להכין אותו פעם אחת ולמכור אותו הרבה פעמים – ואז חשבתי על ספר”, היא אומרת בקצב דיבור שוטף, מבלי להתבלבל, מבלי לנשום או להתייעץ עם אף אחד.

ובכן, תכירו את הסופרת הצעירה בישראל, ילדה אסרטיבית, עם רצונות, חלומות ועקרונות הלומדת בכיתה ב’ בבית הספר ‘בן צבי’. השבוע אגב, במהלך ביקורה בספרייה העירונית בחוויות שוויץ היא פגשה את השרה לתרבות וספורט, מירי רגב ואת ראש העיר רחמים מלול והעניקה להם את ארבעת הספרים, פרי עטה, שראו אור ונמכרים בחודשים האחרונים. “כרגע יש לי ששה ספרים, ארבעה שהודפסו, החמישי לקראת הדפסה ועל השישי אני כבר עובדת”, היא אומרת בנחרצות.

סיון, למה דווקא ספרים?

“הגעתי למסקנה שלהכין צמיד זה לוקח המון זמן וחיפשתי משהו שאני אוכל לעשות פעם אחת ואוכל לעשות אותו כמה פעמים, ספר אפשר לכתוב פעם אחת ואז להזמין כמה עותקים שרוצים בבית הדפוס. אני מאוד אוהבת לכתוב ספרים בגלל שכייף לי ליצור עולם חדש מהדמיון, הכל מהדמיון שלי, גם האיורים הם שלי. מתי שאני מוכרת ספרים, כל ילד שאני מוכרת לו אומר לי את השם שלו ואני שואלת אותו מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול וכך באים לי רעיונות לספרים הבאים”.

אז את חולמת להיות עשירה וכך לממש את יתר החלומות שלך… קרוואן או דירה?

“אני לא חולמת להיות עשירה. יש לי שני חלומות, אחד בנוגע לספרים והוא שאמכור הרבה ספרים כך יהיה לי כסף בשביל לקנות קרוואן ואני ואח שלי ניסע ונטייל בכל מיני ארצות. החלום השני שלי הוא אישי יותר ומתייחס לתקופה שאהיה גדולה יותר – אז אהיה זמרת רוק”.

אז בעצם זה החלום הגדול להיות זמרת רוק עשירה?

“אני אוהבת כסף וגם יהיה לי כסף אבל אני לא לא אהיה עשירה, זה לא מעניין אותי להיות עשירה, אני רוצה שיהיה לי מספיק אבל אני לא רוצה להיות עשירה”.

בעיניי, את ממש מזכירה את הכוכבת של הספר “לונה הרוקיסטית”.

“נכון, לונה זו בעצם אני ואת הספר הראשון בעצם כתבתי על החלום שלי. בדיוק כמו לונה גם אני רוצה להיות רוקיסטית. זה בעצם הספר הראשון שכתבתי ויש לי עוד ספר על אח שלי שרוצה להיות שף ולספר קוראים “אסף השף”, יש ספר נוסף שנקרא “נוגה האסטרונאוטית” וספר נוסף על “יובל גיבור העל”.

זה נשמע כמו ספר על יובל המבולבל…

“זהו ספר על בן דוד שלי יובל שזה החלום שלו, להיות גיבור על וכרגע סיימתי את הספר החמישי שייקרא שקד ופנסיון הכלבים שמדבר על ילדה בשם שקד שמאו דמחוברת לכלבים אז היא פותחת פנסיון כלבים ובזמן שבעלי הכלבים יוצאים לחופשה היא בעצם דואגת להם ושומרת עליהם. גם על הספר השישי אני כבר עובדת”.

תגידי, מאיפה הכישרון הזה?

“ממני. הכל ממני, הכל בא מהדמיון שלי”.

את כותבת על כך כלך הרבה חלומות של אחרים. מסקרן לדעת מיהו גיבור העל שלך…

“אני!”.

את בטח כבר ממש מפורסמת בבית הספר, לא?

“כן, אפשר להגיד שמכירים אותי וגם קונים ממני ספרים, אמנם לא מבקשים ממני חתימות או להצטלם אבל יש לי המון חברים והמורים מאוד מפרגנים”.

מה התכניות לעתיד?

“כרגע אני מוכרת את הספרים שלי והדפסתי כבר ארבעה. אני גם עושה כל מיני פעילויות לילדים, בדף הפייסבוק שלי אחת הגננות מהעיר ראתה איך אני עובדת עם ילדים ואת הפעילות שהעברתי בספריה בנס ציונה, היא יצרה איתי קשר ופשוט הרכבתי איתה את התכנית שמתאימה לגן שלה. היא תרכוש ממני 20 ספרים ואני אעביר לילדים פעילות שמברכת על תוכן העלילה של הספר. לפעמים אני גם מוכרת את הספרים שלי בפארק וממש חשוב לי לשמוע מהילדים שקונים את הספר מהם החלומות שלהם כי אולי גם עליהם יום אחד אני אכתוב סיפור”.

הבלגן של סיון-עמוד הפייסבוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן