news08.net/ads.txt

כבוד הנשיא! העבר את המנדט להרכבת הממשלה לשלישי שיכריע ביניהם

לו למדו המפלגות הגדולות, ממעשה הלבנה הן היו ממהרות להקים את ממשלת האחדות במתווה הנשיא. מתווה כאמור במשנה (בבא מציעא משנה א’): שניים אוחזין בטלית. זה אומר אני מצאתיה. וזה אומר אני מצאתיה. זה אומר:  כולה שלי. וזה אומר כולה שלי – יחלוקו.

מעשה הלבנה שהיה כך היה: מספרת התורה “ויעש אלוהים את שני המאורות” מלמד שנוצרו שווים בגודלם. “את המאור הגדול” לממשלת היום. “ואת המאור הקטן” לממשלת הלילה (ברא’ א’ ט”ו). באה הלבנה לפני הבורא והתלוננה: אין שני מלכים משמשים בכתר אחד. איך אוכל למשול אם אני אמורה להתחלק בשלטון האור עם השמש. אמר הקב”ה: לכי ומעטי עצמך! (חולין ס’ ב’).

לעתיד לבוא יחזיר הקב”ה את הלבנה ותהיה שווה לשמש כביום שנוצרה בששת ימי בראשית. אחרי שיצא מפיה לשון הרע על השמש; שביקשה להקטין את השמש ונענשה והיא גופא נתמעטה. מסבירים חכמים שבעולם השפל שלנו בו הכבוד העצמי תופס מקום, קיימת תחושה שאין אני זוכה בכבוד הראוי אם לשני יש כוח דומה לשלי. לעתיד לבוא ימים בהם “מלאה הארץ דעה את ה’ ” יבינו שלכל אחד יש תפקיד בעולם והוא לא פחות חשוב מלאחר, וממילא קנאת הירח בשמש לא תפגום בכישוריה או אז תשוב לגודלה קודם שחטאה בחטא לשון הרע שנבע מקנאתה באחותה השמש, שכוחן בשלטון היה שווה.

כבוד הנשיא סורב. המתווה המוצע על ידו להרכבת הממשלה ביקש לחלק את השלטון בשווה. אף שכל בר דעת מבין שההצעה הגיונית ושוויונית וצודקת. אפילו ההלכה היהודית שלימה עמה. הוא סורב ללא כל דיון פנימי רציני בתוך המפלגות ואפילו לא התקיים כל דיון רציני בין צוותי המשא ומתן של המפלגות.

לכן, טוב יעשה הנביא אם יבחר את יו”ר הכנסת ויעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה כדי שישמש איש במקום שאין איש; בבחינת יבוא השלישי ויכריע ביניהם. הנשיא יעניק ליו”ר הכנסת מתוקף מעמדו את המנדט להרכבת הממשלה בתקוה ותפילה שיבוא השלישי ויכריע ביניהם איתם או בלעדיהם. מי יתן ובעה”י יצליח להקים ממשלה, ולא נאלץ לעבור מערכת בחירות שתמאיס על העם את ההליך הדמוקרטי, אמר הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה.

בין המידות שהתורה נדרשת בהם, מצאנו את שני הכתובים המכחישים זה את זה עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם. זו מידה שהזכיר רבי ישמעאל. כאשר ישנם שני כתובים שנראים סותרים, יש להחזיק בהם ולתרצם כפי מה שנוכל, עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם, ואז נעשה כפי ההכרע, ויש חולקים וסוברים שבמקום שיש הכחשה בין הכתובים, אין לנו ליישבם כלל, עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם. מידה זו מצינו בהלכה (אינציקלופדיה תלמודית טור תע”א). מסתמן שעקשנות המועמדים לראשות הממשלה תעמוד בעוכריהם ולבסוף לא זה ולא זה יזכו בכס ראש הממשלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן