כל מה שחשוב לדעת על השלמת ושיפור בגרויות

כל התלמידים בתיכון, או לפחות רובם, מודעים לחשיבות ציוני הבגרות ולהשפעתם על אפשרויות הלימודים האקדמיים. מצד שני, בשנות התיכון יש גם הרבה עיסוקים אחרים, חשובים לא פחות, ולכן יש לא מעט מקרים שבהם נדרשת השלמת ושיפור בגרויות בגיל מבוגר יותר. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות הדרישות והאפשרויות, כך שתוכלו לסגור את הפער בזמן קצר ככל האפשר.

Beautiful female college student reading a book on a bench in a park

מהן הדרישות לקבלת תעודת בגרות?

בשנת 2017 נכנסה לתוקף רפורמה מקיפה לגבי תעודת הבגרות, ובהתאם יש הבדלים בין שלמדו בתיכון עד לאותה שנה לבין מי שלמדו במועד מאוחר יותר.

לתלמידים הוותיקים תעודת הבגרות חייבת לכלול לפחות 21 יחידות לימוד ו-7 מקצועות חובה. דרישה נוספת היא מקצוע אחד מוגבר בהיקף של 4 יחידות – לא אנגלית וגם לא מתמטיקה 4 יחידות (אם כי מתמטיקה 5 יחידות כן יכולה להיחשב כמקצוע מוגבר). עוד תנאי הוא מקצוע כללי, מוכר ע”י משרד החינוך, בהיקף של 2 יחידות.

התלמידים שסיימו את התיכון ביוני 2017 או במועד מאוחר יותר נדרשים לעמוד בתנאים הבאים:

* מעבר מבחן ב-7 מקצועות חובה

* מקצוע מוגבר – 5 יחידות לימוד (ולא אנגלית!)

* מקצועות פנימיים – שניים בתחומי החברה והרוח, התרבות והמורשת, המדעים והטכנולוגיה, השפות והאמנויות.

כמו כן נדרשות חובת למידה בהיקף של לפחות 60 שעות לימוד בשנה, במשך 3 שנים, בחינוך גופני, ומעורבות חברתית שמתפרסת גם היא על פני 3 שנים.

בכל מקרה חשוב לבחון את המצב הקיים ועל-פי הפער בינו לבין הדרישות לתכנן את השלמת הבגרויות.

באילו מקצועות כדאי לשפר ציונים?

סיבה טובה נוספת לבצע השלמת ושיפור בגרויות היא הרצון להתקבל לפקולטה נחשקת. כידוע הפקולטות המבוקשות באוניברסיטאות וגם במכללות האקדמיות מציבות רף גבוה, ולכן נדרשים ציוני בגרות משופרים גם אם יש לכם תעודת בגרות מלאה. במקרים אלה חשוב קודם כל לוודא כיצד הפקולטה שבה תרצו ללמוד מחשבת את הציון המשוקלל ובפרט לאילו מקצועות היא מייחסת משקל גבוה – ואלו המקצועות שבהם כדאי לשפר את הבגרות.

השלמת ושיפור בגרויות בזמן קצר

כשמשלימים ו/או משפרים בגרויות לאחר סיום התיכון כדאי מן הסתם לעשות זאת תוך זמן קצר ככל האפשר – כדי לסגור את הפער ביחס לבני/בנות גילכם שכבר מתחילים ללמוד באקדמיה. השלמת ושיפור בגרויות במכון מקצועי ומנוסה היא הדרך האפקטיבית ביותר להגיע לציונים מרשימים וגם לחסוך זמן יקר. עוד כדאי לזכור שבדרך כלל יכולות הלמידה של מי שמבקשים להשלים ולשפר בגרויות אינן גבוהות משום שבתיכון העדיפו להתמקד בדברים אחרים. קורס מקצועי משפר לא “רק” את הציונים אלא גם את יכולות הלמידה ובכך מסייע בהכנה ללימודים האקדמיים שכידוע עשויים להיות תובעניים.

בכל מקרה חשוב להדגיש כי השלמת ושיפור בגרויות הינו פרויקט שמחייב השקעה ורצינות. במכון מקצועי יבנו עבורכם תוכנית לימוד בהתאמה אישית, כך שתוכלו להתמודד עם האתגר באופן מיטבי – ולעלות על הנתיב האופטימלי עבורכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן