כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת: האנרגיות המתחדשות הן המפתח לעתיד ירוק יותר

“עלינו לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להפחית את פליטות גזי החממה, ולהוביל את המעבר לכלכלה דלת פחמן.”

כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת: האנרגיות המתחדשות הן המפתח לעתיד ירוק יותר

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, פתחה את כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת שנערך בעיר אילת בהשתתפות בכירים במשרדי הממשלה ובמשק האנרגיה והסביבה וגורמי מקצוע במשרד להגנת הסביבה.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בפתיחת כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת: “האנרגיות המתחדשות הן המפתח לעתיד ירוק יותר, זה נצרך ונכון בעידן של משבר האקלים; נמשיך לעבוד קשה להסיר חסמים ולקדם תעשיה איכותית ומתקדמת, פרנסה לאזרחי ישראל, נעבוד כתף לכתף לקידום התעשיה נקיה יותר, פחות מזהמת ויותר סביבתית השומרת על האיזונים ודואגת לבריאות אזרחי המדינה”

“אנרגיה נקייה משמעותה שיפור באיכות החיים שלנו ובשמירה על בריאותנו ובריאות ילדינו. בימים שבהם משבר האקלים הולך ומחמיר, ההבנה כי עלינו לפעול במהירות ובנחישות הולכת ומתעצמת. אנרגיות מתחדשות מציעות פתרון בר-קיימא וידידותי לסביבה, הן תורמות לביטחון האנרגטי שלנו, פותחות אפשרויות תעסוקה חדשות ומחזקות את הכלכלה ומאפשרות ביזור אנרגטי בכל המדינה שנכון גם בהיבט הבטחוני – ובכך תתאפשר רציפות תפקודית של חשמל למשק.”

בפתיחת הכנס אמרה השרה: “אנו עדים לשינויים בטמפרטורות, לאירועי מזג אוויר קיצוניים ולפגיעה קשה במגוון הביולוגי. ישראל, כמדינה השוכנת באזור ים תיכוני, חשופה במיוחד להשפעות משבר האקלים ולכן עלינו לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להפחית את פליטות גזי החממה, ולהוביל את המעבר לכלכלה דלת פחמן.”

“במהלך השנה האחרונה, הפכנו את המשרד למשרד שמניע משק ומהווה מנוע צמיחה כלכלי ולא רק רגולטור שאומר מה כן ומה לא. המשרד להגנת הסביבה שם דגש על קידום פתרונות חדשניים וירוקים לטיפול בפסולת, תוך ייצור אנרגיה נקייה. כחלק מכך, אנו פועלים לקידום הקמת מתקני עיכול אנ-אירובי, המאפשרים הפחתת פליטות מתאן – גז חממה חזק – ויצירת חשמל מפסולת אורגנית. בנוסף, אנו מקדמים הקמת מתקני השבה, המאפשרים ניצול אנרגטי של פסולת ביתית ותעשייתית. פריצת דרך בתחום הושגה לאחרונה עם פרסום מכרז ראשון להקמת מתקן השבה באזור נאות חובב.”

“בימים אלו אנו מקדמים מס פחמן בשיתוף משרד האוצר, שיצרף את מדינת ישראל למרבית מדינות ה-OECD ביישום מס פחמן על הזיהום הנפלט משרפת דלקים. מטרתו של המס היא למסות את עלות הנזק הנוצר לכלל הציבור כתוצאה משרפת דלקים פוסיליים. מיסוי הזיהום, אשר נמצא בעבודה משותפת של המשרדים, הוא הדרך היעילה והזולה ביותר לגרום למפעלים ולעסקים להשקיע בייעול צריכת אנרגיה ולהפחית את זיהום האוויר ואת גזי החממה שלהם, ובכך גם לקדם את המשק כולו. מס הפחמן אמור לגרום לכך שפרוייקטים של אנרגיות מתחדשות, אגירה ועוד יהיו יותר יעילים אנרגטית ויותר כדאיים – אלו תמריצים נכונים שאנו רוצים לראות.”

“תוכנית להתייעלות אנרגטית הכרחית לישראל, אחד הצעדים האפקטיביים זה שינויי תעריף בצורה של תעריף דפרנציאלי בחשמל ביתי המתאים לכמויות הצריכה. מי שצורך הרבה בצורה משמעותית ישלם יותר וזה יכול להיות צעד מאוד אפקטיבי לחיסכון אנרגטי ובהיבט הסביבתי – מקטין פליטות. זהו נושא שצריך לעבוד על זה ולבחון אבל יש לקחת אותו בחשבון ואני מקווה שאפשר לעבוד על זה יחד עם משרד האנרגיה”

עוד ציינה השרה כי: “התוכנית החלופית לביטחון אנרגטי בגוש דן שאושרה לאחרונה על ידי משרד האנרגיה ורשות החשמל היא דוגמה מצוינת לאופן שבו מובילים שינוי ואנו רואים בה פוטנציאל אדיר להרחבה לכל רחבי ישראל, תוך המשך שיתוף פעולה בין המשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה ורשות החשמל”

“חוק אקלים, שהבאנו מחדש ואושר בממשלה, הוא צעד היסטורי בהתמודדותה של מדינת ישראל עם משבר האקלים. החוק קובע יעדים לאומיים מחייבים להפחתת פליטות גזי חממה, הן בהיבט של מניעת פליטות והן בהיבט של היערכות לשינויים שכבר מתרחשים. חוק אקלים יהווה כלי משמעותי להגנה על בריאות הציבור, משאבי הטבע והמגוון הביולוגי, ויחזק את מעמדה של ישראל בזירה הבילאומית.”

בנוסף לחוק האקלים, ציינה השרה סילמן כי המשרד מקדם בימים אלו חוקים סביבתיים חשובים כמו חוק פסולת בניין, חוק רישוי משולב ועוד, שיוסיפו למאבק והיערכות מדינת ישראל למשבר האקלים וישפרו את איכות החיים של אזרחי ישראל.

השרה סילמן ציינה בנאומה פתרונות נוספים שיש לקדם, בהם הקמת מתקני ייצור אנרגיה סולארית מבוזרים תוך יצירת תמריצים כלכליים ותהליכים פשוטים יותר לקבלת היתרים, קידום פתרונות אגירת אנרגיה המאפשרות ניצול יעיל יותר של אנרגיות מתחדשות, מעבר לתחבורה חשמלית וקידום יעילות אנרגטית – הן במשק הפרטי והציבורי.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן