news08.net/ads.txt

כ-60% משמאי המקרקעין: צפויה עלייה במחירי הדיור

מסקר שערכה לשכת שמאי מקרקעין לקראת עליית אתר האינטרנט החדש של הלשכה, עולה כי כ-33% מהשמאים שהשתתפו בסקר סבורים שאין להעלות את מס הרכישה למשפרי דיור עוד עולה מהסקר כי השמאים לא אופטימיים לגביי מחירי הדיור- כ-60% מהם סבורים כי מחירי הדיור צפויים לעלות בשנה הקרובה.

חיים מסילתי יו”ר איגוד השמאים
ממון.

**

בסקר בו השתתפו 500 שמאי מקרקעין חברי הלשכה הם נשאלו כי במידה ויוחלט על העלאת מסים, מה תהיה הבחירה הגרועה ביותר, מלבד מס רכישה למשפרי דיור, 25% טענו כי החזרת מס רכוש תהיה הבעייתית מכולם, אחריו מס דירה שלישית עם 23.9% מהנשאלים ואחרון עם 17.4% שטענו כי הבחירה הגרועה ביותר תהיה להעלות את מס הרכישה למשקיעים. לשאלה מה יקרה לדעתם למחירי הדיור בשנה הקרובה, טענו כאמור רובם כי מחירי הדיור יעלו עד 10%, אולם מסתבר שחלק משמאי המקרקעין חשבו דווקא כי צפויה ירידת מחירים: 19.2% סבורים כי מחירי הדיור צפויים לרדת עד 10% ו-22.3% ממשתתפי הסקר סבורים כי המחירים יוותרו ללא שינוי בשנה הקרובה. 

בענף הנדל”ן המניב מתברר כי העתיד שונה מזה שצפוי למחירי הדירות, כך לפי הסקר. 52.2% מהנשאלים סברו כי מחירי המשרדים יוותרו ללא שינוי. 39.5% סבורים כי מחירי המשרדים ירדו עד 10% ולעומתם 17.7% מהנשאלים סברו כי מחירי המשרדים יעלו עד 10%. 

רוב הנשאלים תמכו בהמשך פעילות מטה הדיור: שמאי המקרקעין התבקשו להתייחס בסקר גם להחלטת קבינט הדיור בממשלה שבחרה השבוע להאריך את פעילות מטה הדיור הלאומי עד ל-15 במרץ 2020. כ-70% מהנשאלים תמכו בהחלטה כי צריך להמשיך את פעילות מטה הדיור אפילו מעבר ל-4 החודשים הצפויים. לעומתם כ-30% סברו כי לא מדובר במטה יעיל ויש להפסיק את פעילותו, לטענתם מטה הדיור שהתרכז במהלך פעילותו בהסרת חסמים ובייעול שוק הנדל”ן הוא מיותר.  גם פעילות הותמ”ל בדומה לפעילות מטה הדיור חוצה לדעת שמאי המקרקעין ויש צורך להמשיך את פעילותה, כך סברו 66.3% מהנשאלים. לעומתם רק 33.7% סברו כי הותמ”ל לא מימשה את החזון מאחורי הקמתה ויש לבטלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן