news08.net/ads.txt

לאחר שבועיים: מנהל אגף הספורט יעקב מלכה וסגנו רונן שחרור, החשודים במסגרת פרשיית שוחד, יצאו ממעצר הבית

מעצר הבית של מנהל אגף הספורט בעיריית אילת, יעקב מלכה וסגנו רונן שחרור, הסתיים היום (ראשון). כזכור, לפני שבועיים שוחרר מלכה בהסכמת הצדדים בתנאים מגבילים ולמעצר בית מלא למשך 14 ימים, הרחקה מעיריית אילת למשך 30 יום וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום. כבר בדיון הראשון צוין כי “מדובר בפרשיית שוחד חמורה מאוד בעיריית אילת כמספר בעלי תפקידים בכירים בעירייה תוך שהם נמצאים בניגוד עניינים ומקבלים שוחד בין באמצעות פעולות ובין באמצעות כסף. זו חקירה סבוכה שלצערי בכל מקום שאנו נוגעים בו מתפשט לו זרועה חדשה של חשדות בעירייה עצמה לעוד פרקים ועוד תחומים ועוד נושאים. כפי שבית המשפט רואה מדובר במספר פעולות רב וכל פעולה אחת יש נגזרות. אבקש מבית המשפט להיעתר לבקשה במלואה שכן אנו בראשיתה של החקירה ויש עוד המון פעולות ומעורבים להיחקר בתיק הזה”. בעקבות דברים אלו הוארך מעצרם של השניים עד ה-23 באוגוסט.

בלעדי! הפרוטוקול המלא מהדיון בעניינו של העצור המרכזי, יעקב מלכה, בפרשיית השוחד באילת

כזכור, טרם שחרורו של שחרור למעצר בית, התנהל דיון בעניינו ונאמר כי “מדובר בפרשה מורכבת מאוד, הכוללת מספר רב של בעלי תפקידים בעיריית אילת, בעמותת הכדורסל. זה לוקח זמן, והתנאי של הרחקה מאילת ומעיריית אילת הוא תנאי הכרחי בתיק הזה. גם בתום ‘מעצר הבית’ קיים חשש מהותי להשפעה על עדים. ועובדה שהאחרים הסכימו לתנאי זה”. בחקירה נגדית, של פרקליטו, עו”ד יהונתן רבינוביץ נשאלה המבקשת (מדינת ישראל)

מה טובת ההנאה שלשיטתכם נותן השוחד קיבל ממרשי? ונענה: “חברי כבר שאל זאת כמה פעמים בדיונים הקודמים. הסברתי שאיני יכול להשיב, וגם שני השופטים הקודמים הסבירו לו שאי-אפשר להשיב על כך. זה חלק מחומר החקירה”.

עו”ד רבינוביץ התעקש כי “המשיב יליד 1977 ללא כל רבב בהיבט הפלילי. הוא אף פעם לא היה אפילו בחקירת משטרה. אילו היה מופיע לפני גברתי אדם שחשוד בשוחד שיש לו גם הרשעה בשיבוש מהלכי משפט – זה היה שונה. המשיב אב לזוג תאומים בני ארבע ולשני ילדים נוספים בני 11 ו-12. אחד מהתאומים ממש קשור אליו ונמצא בטראומה קשה. ההגנה לא קיבלה שום תשובה ביחס לתמורה שניתנה בעבור הכסף שלכאורה קיבל מרשי. לא ברור לי למה לאחר ימי חקירה כה רבים אינני יכול לקבל תשובה בסיסית זו. חברי מסר שעד יום שישי הם מתכוונים לבצע רוב מוחלט של הפעולות. אינני מבקש מביהמ”ש לאפשר לו להסתובב חופשי. אני מבקש ‘מעצר בית’ בביתו, צמוד לבת-זוגו ולילדיו. אני מסכים לכל תנאי של אי-יצירת קשר, למעט עם אשתו ועם ילדיו. ברור שיש לאסור עליו קשר עם העירייה ועם המעורבים בפרשה. יש לנו קושי ממשי למצוא חלופה מחוץ לאילת. על שאלת ביהמ”ש אם ביהמ”ש התרשם שאין צורך בהחלטה אני משיב – נוכל להציע חלופה אצל אחד האחים בבאר אורה. אני מבקש מביהמ”ש לשמוע את אשתו ממש בקצרה”.

למרות שאישתו, מירי ציינה כי “יש לי ארבעה ילדים קטנים בית, שביום אחד בהיר אבא שלהם נלקח מהבית בלי שום הסבר. יש פה את היכולת להתחשב בי טיפה, בכללים אנושיים של בני אדם, בגילאים של הילדים הקטנים, ולבוא לקראתי במשהו מינימלי. הילדים שלי לא ישנים בלילות. עם כל ההסברים והכול יכול להיות שנצטרך לעשות טיפול אחרי זה, כי הוא כבר בוגר. הוא לא נרדם בלילה” – נקבע בהחלטה כי רונן שחרור ישוחרר למעצר בית בן שבועיים, שכאמור הסתיים היום.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן