news08.net/ads.txt

מאמנה של נס ציונה,עמיר תורג’מן: “לרגע לא עברה בי המחשבה להתפטר”

תורג’מן בן ה-46 אימן לאורך הקריירה את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב, בית”ר תל אביב/רמלה, היה עוזר מאמן בנבחרת ישראל ובשנה האחרונה רשם קדנציות קצרות במ.ס אשדוד ובני סכנין, כאשר בשני המקרים הוא לא סיים את העונה ופוטר במהלכה. וב-26 במאי 2019 מונה תורג’מן למאמן סקציה נס ציונה, לאחר שעלתה לליגת העל.

בראיון מיוחד שהעניק תורג’מן לחדשות 08, הוא מספר על המשרה המאתגרת בנס ציונה, על הניצחון הראשון העונה נגד סגנית האלופה,היחסים הטובים עם הבעלים, והיכן הוא רואה את נס ציונה בעונה הנוכחית.

איך אתה מסכם את העונה שלך עד כה כמאמן נס ציונה?

התחלנו מאוד קשה, התחלנו לא טוב מהרבה מאוד סיבות, גם מנטליות ומקצועיות ,וככל שעבר הזמן השחקנים התחברו והבינו איך הכל מתנהל. בשלושה השבועות האחרונים אנחנו ממש מתחברים ומתקדמים, ומקווים שתהיה לכך המשכיות אחרי הפגרה.

התחלתם את העונה עם מספר הפסדים. ציפיתם לתחילת עונה כזו מטלטלת?

ידענו שיהיה קשה, לקחנו בחשבון וראיה לכך הבאנו 17 שחקנים וגם שחקנים עם פוטנציאל, אך ששיחקו בליגה השנייה, וזרים חדשים שהגיעו וזו הסיבה למה והחיבור הזה לקח זמן. אך על אף כל זאת לא האמנו שיהיה עד כדי כך קשה.

ידענו לעבור את המשברים הללו, והמשחק נגד בית”ר היה קשה אך ידענו להתגבר על הקשיים ועשינו התקדמות יפה.

אתה יכול לשים את הנקודה היכן השינוי הגיע שהוביל אתכם לניצחון המיוחל נגד ב”ש?

אני חושב שמדובר על הגישה, וההבנה שאסור לוותר על אף כדור, אינטנסיביות לאורך כל המשחק. ב”ש קבוצה מצוינת וכל מהלך יכל להיות מכריע, ולכן היינו צריכים להעיז יותר ולדעת שאפשר לכבוש את השער המיוחל.

במחזור 7 (הפסד לבית”ר ירושלים), מאזן השערים שלכם עמד על שני שערים בלבד, ומאז המשכתם לרצף של שלושה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד ומאזן שערים יותר טוב. איך נבע השינוי הגדול?

קודם כל החלוץ (מוסא מאזו) שהגיע אלינו, הכניס תוספת כח משמעותית להתקפה. בנוסף לכך,אנחנו מעיזים יותר,וכדי להישאר בליגה קודם כל אתה חייב לשמור על השער שלך, לדעת לא לספוג ,וזה כרגע אנחנו עדיין לא מצליחים ליישם עד הסוף. ומצד שני לדעת לנצל הזדמנויות כאשר יש לנו מצבי הבקעה.

ישנם עוד חיזוקים שאתה מצפה להביא לקבוצה בינואר?

כרגע לא,כרגע אני מרוצה מהסגל. אבל הכל עוד פתוח, ועוד חודש וחצי לינואר. אך עד אז יש המון משחקים, אנחנו נעשה זאת צעד צעד ואז נחליט.

קיבלת רוח גבית מבעלי המועדון במהלך התקופה האחרונה? ולעומת מועדונים אחרים האם בנס ציונה ההתנהלות היא שונה?

לגמרי, גם מהמנכ”ל רונן זייגרמן וגם מהיו”ר  דודו עוז. אנחנו ממש מלוכדים ויש אחדות גם בימים הפחות טובים. כולם בסופו של דבר רצים למען מטרה אחת וזה אחד הסודות היפים של נס ציונה, שאנחנו מראים המון אופי גם במשחקים שהקבוצה נקלעת לפיגור ויש עלינו לחץ גדול לחזור למשחק. למשל המשחק האחרון נגד ב”ש שהיה מאוד קשה ובתוספת השער שספגנו שגרם יותר לבהלה,על אף כל זאת ידענו לנצל את המצבים והשכלנו לנצח את המשחק, למרות שהיה כאן טיפה מזל שהיינו צריכים. לכן האחדות שנמצאת כעת היא מאוד חשובה.

עברה בך המחשבה להניח את המפתחות במהלך העונה?

לא,לרגע לא עברה בי המחשבה להתפטר,אני האמנתי מהרגע הראשון בקבוצה, גם כשהיו מלא ביקורות וכבר הורידו אותנו ליגה ידענו שאנחנו חייבים  להתקדם צעד צעד, ושחקנים צריכים להתפתח ולהתקדם. ובסופו של דבר אם נעשה זאת אנחנו נביא תוצאות, אנחנו רק בשליש הראשון ,הדרך עוד ארוכה, גם מבחינת שחקנים, גם מבחינת הבנה אבל אנחנו בהחלט בדרך הנכונה.

המחזור הבא יפגיש אתכם נגד הפועל רעננה במשחק חוץ. איך אתם מתכוננים למשחק?

משחק מאוד קשה,רעננה קבוצה מצוינת,ואני מקווה שאם נמשיך את ההתקדמות שלנו,ונדע להעיז מול השער,נוכל לנצח את המשחק.  אנחנו כבר מתקדמים יפה,ואני מקווה שזה יימשך  במשחקים הבאים.

יש ציפיות מהקהל העונה, האם ישנה אכזבה מהכמות הדלה ביציעים?

קהל תמיד מאוכזב שהדברים לא מסתדרים, ושמח כאשר הכל הולך. הייתי רק חושב שהפוטנציאל של הקהל הרבה יותר גדול ממה שיש עכשיו ביציעים. אם בשנה שעברה בעליית ליגה, הגיעו בין 2500 ל-3000 צופים, אז לגמרי אני חושב שבליגת העל בפרט הם צריכים להגיע הרבה יותר ולתמוך בשחקנים. אני חושב שזה משהו חשוב מאוד גם כעזרה ותמיכה.

היכן אתה רואה את נס ציונה בסוף העונה?

מהרגע הראשון המטרה הייתה להישאר בליגה, ומצד שני לשחק כדורגל טוב ויפה לעין. כעת פלייאוף עליון זה מבחינתנו כמו אירופה, אנחנו לא צריכים להיות חזירים בשלבים האלה.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן