news08.net/ads.txt

מארגני מצעד הגאווה השני ברחובות: “העירייה נותנת יותר תמיכה מבשנה שעברה”

“ישנן מעט התבטאויות הומופוביות – שנאה על רקע של זהות מינית ומגדרית – והעירייה נותנת יותר תמיכה משנה שעברה”, כך התבטאו הערב מארגני מצעד הגאווה ברחובות לקראת האירוע הצבעוני שייערך בחודש הבא.

“המצעד השנה מאוד מרגש” מספרת נעמה הכהן, ממארגנות המצעד. “בניגוד לשנה שעברה שבה הורגשו הפחד והמתח סביב המצעד, זאת למרות התמיכה והחום שקיבלנו במצעד עצמו. נראה שהשנה אנשים מרגישים ומרגישות יותר חופשיים לתת יד.
לשמחתנו, אפשר גם לראות את ההיענות של העירייה. השנה העירייה דואגת לנו לבמה, הגברה ותליית דגלים. זה מאוד מרגש להרגיש חלק מציבור שלם ושמתייחסים אלינו באופן שוויוני”.

הדברים של נעמה בהחלט מעודדים שכן ברחבי הארץ, ככל שמספר אירועי הגאווה מתקיימים בעוד ועוד ערים ניכר כי גם התגובות ההומופוביות מתגברות. כזכור, אשתקד נערך המצעד הראשון ברחובות והשתתפו בו אלפי תושבים. לדברי עלמה קלברמן, מוסיקאית וממארגנות המצעד, “בתיכון התחלתי לגלות את עולם הגאווה בעיקר בתל אביב, אבל רחובות היא הבית שלי ואני לא מתכוונת לוותר על הבית”.

בין חברי וחברות הקהילה הבולטים שלוקחים חלק בארגון המצעד – נעמה הכהן, עלמה קלברמן, רותם ברק מ’דרור ישראל’, אור גרוס מ’האחווה הגאה’ של מכון ויצמן והרן יקיר מ’רחובות חופשית’.  עוד יצוין כי ברחובות בשונה מערים אחרות, עדיין אין מרכז לקהילה הגאה ופעילות חינוך והסברה וגם לא גורם ייעודי בעירייה. “רחובות היא עיר שמורכבת מהרבה מגזרים שחיים זה לצד זה בשלום, אני אוהבת לגור פה אבל יש עוד דרך ארוכה עד שיהיה שיוויון מלא” אומרת רותם ברק, חברת תנועת דרור ישראל ויקיר הרן מציין: “אני מחכה ליום בו לא נצטרך מצעדים כי שוויון זכויות יהיה דבר שבנורמה”.

“בשני המוסדות האקדמיים הבולטים בעיר, ישנן אחוות סטודנטיאליות גאות פעילות ששמות דגש על נראות וזכויות הקהילה בתוך הקמפוס. מצעד עירוני שמייצג מאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות מקהילת הלהט”ב להרגיש תחושת ביטחון ושייכות לעיר רחובות”, מוסיפה אור גרוס מהאחווה הגאה במכון ויצמן.

מסלול המצעד המעודכן: התכנסות ביום חמישי ה11.7 בשעה 17:00 בצידה הדרומי של תחנת הרכבת, צעידה לאורך רחוב הרצל עד לשדרות ח”ן, שם יתקיימו ההופעות והנאומים. הכניסה חופשית והציבור מוזמן.

צילום: דניאל דידי יוסף
פרטים נוספים כאן 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן