news08.net/ads.txt

מדוע “תדיראן סוללות” מסרבת לחשוף דוחות בטיחות?; יו”ר מטה המאבק, הדר אונה: “הסירוב מראה כי למפעל יש מה להסתיר”

מפעל “תדיראן סוללות”, העומד במוקד מאבק תושבים המתנגדים להעתקתו לשטח הסמוך לגבעת ברנר ומבקשים להרחיקו לשטח תעשייה מרוחק, מתנגד לאשר פרסום מידע הנוגע לבטיחות המפעל ולעשרות אלפי אזרחים באזור. במפעל בו נעשה שימוש מסיבי בחומרים מסוכנים, כבר התרחשו תאונות בעבר שגרמו לפינוי וסגירת האזור הסמוך אליו. חשיפה בריכוז גבוה לחומרים כתוצאה מדליפה או תאונה במפעל, עשויים לגרום למוות ולפגיעות קשות בטווח של דקות עד שעה מרגע החשיפה. 

לפני כחודש מטה המאבק פנה לנציבות הכבאות וההצלה בבקשת חופש מידע, וזאת על מנת לעיין במסמכים הנוגעים לבטיחות המפעל ולוודא כי נעשים כל המאמצים לסכל תאונות העשויות לסכן את התושבים באזור. מתשובת הממונה לחופש המידע משתמע כי המפעל מתנגד להעברת המידע.

(שלט מפעל מסוכן לא כאן – צילום קרולינה אברג’יל)

**

יו”ר מטה המאבק, הדר אונה: “אמנם לא קיבלנו עדיין את הדוחות, אבל עצם הסירוב של המפעל להעביר את המידע מראה על התנהלות לא שקופה. זה נראה כמו ניסיון להסתיר מידע הקשור להתנהלות הבטיחותית של המפעל ורלוונטי לעשרות אלפי אזרחים המנהלים את שגרת חייהם מבלי לדעת על הסכנות הטמונות בפעילות המפעל הסמוך”.

ד”ר גלית אינברט, המתמחה במדיניות סביבה, הגישה בקשה לחופש מידע לנציבות כבאות והצלה במטרה לעיין בדוחות, ביניהם: דוחות ביקורות סדירים של כיבוי אש בשבע השנים האחרונות, דוחות ביקורת פתע, דוחות תקריות אירועים, דוחות העוסקים בשיפור אמצעי הבטיחות ועוד. בקשתה כאמור לא אושרה על ידי המפעל. כעת, הממונה על חופש המידע בנציבות העניק למפעל 45 יום לעתור נגד פרסום הדוחות. במידה ולא תוגש עתירה, הדוחות ישוחררו לציבור.

במפעל “תדיראן סוללות” שכיום נמצא בשטח קריית עקרון, התרחשה שריפה בשעת בוקר מוקדמת בשנת 2002. בעקבות השריפה, הוזעקו כוחות הצלה גדולים ואנשי המשרד להגנת הסביבה בשל החשש לדליפת חומרים מסוכנים. תושבים באזור המפעל קיבלו הוראה לא לצאת מבתיהם ולסגור חלונות, והכבישים הראשיים המובילים למפעל נסגרו למשך שעה ארוכה. ‘תדיראן סוללות’ הוא מפעל ייחודי בישראל העושה שימוש מסיבי בחומר המסוכן תיוניל כלוריד, הידוע גם בשימושו בעולם לייצור נשק כימי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן