news08.net/ads.txt

מה מותר – ומה אסור? התקנות מתעדכנות

הממשלה אישרה הערב שינויים בתקנות שעת חירום, וכן החלטת ממשלה לתקצוב 6 מלש״ח להשבת ישראלים מחו״ל.

תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות)(תיקון):

להלן עיקרי השינויים:

– הגבלת פעילותם של עסקים וחנויות בשעות הערב בתקופת הרמדאן, ביישובים שמרבית תושביהם מוסלמים, תיעשה מעתה רק ביישובים שהוכרזו כ”אזור מוגבל”.

– תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר תתאפשר תחת שילוט של הרשות המקומית בדבר הצורך בשמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. יובהר כי עדיין קיימת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר.

– הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.

*תקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה)(תיקון).*

חוזרים מחו”ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו.

שבים מחו”ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.

בנוסף, חוזר מחו”ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.

אדם שייפר את חובת הבידוד או שייסע בתחבורה ציבורית ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

האכיפה תתוגבר והמשטרה תאכוף ותוודא את בידוד הבית של השבים מחו”ל ותיעזר לצורך כך גם במפקחי רשות האוכלוסין וההגירה.

תוקף התקנה עד ליום ג׳, 19 במאי 2020.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן