news08.net/ads.txt

איזה טעם יש למי השתייה? למה לפעמים אנחנו מרגישים טעמי לוואי כאשר אנו שותים מי ברז? מה משפיע על טעם המים?

כשמדובר במים, יש בהחלט משמעות לטעם ולריח הנלווים. אמנם, מי הברז בישראל נחשבים לאיכותיים וטובים לשתייה, המים המוזרמים לצנרת העירונית והביתית נמצאים תחת פיקוד הדוק, אך ישנם לא מעט גורמים העלולים להשפיע על טעם המים ואיכותם, למשל צנרת ישנה עם חלודה, חדירה של מזהמים למים ועוד.

איכות המים תלויה בין היתר במקור שלהם

המים המגיעים אליכם אינם יכולים להיות טהורים לחלוטין – כדאי לכם להכיר את התהליכים ודרכי הטיפול שהמים עוברים בדרך אלינו כדי להבטיח מים איכותיים ראויים לשתייה. ביישובים רבים המים שאנו שותים כיום מהברזים מגיעים ממתקני ההתפלה שהוקמו לאורך השנים, בצל משבר המים המתמשך בישראל.

חברת מקורות ותאגידי המים, יחד עם משרד הבריאות, אחראים על אספקת מי השתייה לתושבי ישראל. המים עוברים טיפולים שונים כדי להפוך אותם לראויים לשתייה, הטיפול שהמים עוברים משפיע על הטעם והריח על המים ועל כמות המינרלים והמלחים המומסים במי השתייה.

אספקת המים לתושבי המדינה מבוססת בעיקר על שאיבת מי תהום מאקוויפר ההר והחוף, מי ים מותפלים ומים עיליים (מעיינות, נחלים, כנרת). איכות המים וכמות המזהמים הנמצאים במים משתנה באזורים השונים.

החומרים המזהמים העיקריים שניתן למצוא במי השתייה בברזים הם:

  • כלורידים – חלק מהכלורידים מגיעים למים באופן טבעי מאחר ויש מלחים המומסים למים הנשאבים משכבות האקוויפר ומי התהום, ובנוסף מוסיפים כלורידים באופן יזום ומלאכותי לצורך חיטוי המים ולמניעת התפתחות מיקרואורגניזמים וחיידקים העלולים לסכן את בריאות האדם.
  • מתכות – מתכות כבדות ורעילות מגיעות למי השתייה כתוצאה משפכים ופליטות של מפעלי תעשייה, יש מתכות לא רעילות כמו ברזל, אבץ ומנגן, ויש מתכות רעילות כמו כרום, עופרת, כספית, ניקל וכו’.
  • פלואוריד – פלואוריד נמצא בקרקע ומגיע באופן טבעי למים, אך במקומות רבים מוסיפים פלואוריד למי השתייה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בישראל מוסיפים באופן מלאכתי פלואוריד בריכוז של עד 1 מיליגרם לליטר מים.

הוספת הכלור וחדירת מזהמים שונים למי השתייה בברז משפיעים באופן ישיר על איכות המים ועל הטעם והריח שלהם. בר מים בבית לוקח את המים האלה ומטהר אותם ממזהמים שונים ומשפר את הטעם ואת איכות המים.

מה עוד משפיע עם הטעם והריח של המים?

איכות המים, לרבות הטעם והריח שלהם, מושפעת ממקור המים, ממערכת ההובלה ומהצנרת הביתית. כאמור, המים עוברים תהליכי חיטוי במתקנים השונים, אך במערכת ההובלה עלולים לחדור מזהמים כמו מתכות רעילות, חיידקים, מיקרואורגניזמים ועוד. ניתן למצוא במערכת ההובלה של המים שאריות של תרופות, חומרי ניקוי, הורמונים ומזהמים נוספים החודרים למי התהום ולצנרת להולכת המים.

מעבר לתהליכי החיטוי והוספת הכימיקלים למי השתייה, יש גורמים נוספים המשפיעים על איכות המים, טעמם וריחם. הגורם המשפיע ביותר על הטעם והריח של מי השתייה בברז הוא איכות ותחזוקת הצנרת. חשוב לזכור כי המים עוברים דרך ארוכה עד שהם מגיעים לברז המים בבית.

הטעם של המים מושפע מאיכות הצנרת הביתית. כאשר הצנרת הביתית ישנה ויש בה חלודה, הטעם והריח של המים ישתנה. חלק בוחרים בפתרון של פילטר מים או מסנן מים. כאשר כאמור, בר מים בבית מספק טיהור מלא של המים ישירות לכוס המים שלכם.

שתו מים כמה שיותר

בסופו של יום, בין אם מדובר במים מהברז ובין אם מדובר במים מטוהרים, תמיד כדאי לשתות יותר מים ולהפחית ככל האפשר בשתייה מתוקה. מים חיוניים לגוף ולבריאות שלנו ושל הילדים שלנו. הקפידו לשתות יותר, ותדאגו לכך שהמים שהמשפחה שלכם שותה יהיו טעימים ואיכותיים.

(צילום-FREEPIK)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן