מחנות חורף לבני הנוער המפונים מהדרום

מעל ל- 1,000 בני ובנות נוער משדרות, מועצה אזורית “שער הנגב”, מועצה אזורית “חוף אשקלון”, נהריה, נתיבות, אופקים וקריית שמונה השתתפו במהלך החודשיים האחרונים במחנות החורף.

שער הנגב, חוף אשקלון, קריית שמונה, אופקים, נהריה, נתיבות ושדרות הן הרשויות המקומיות והאזוריות שכבר הצטרפו לתכנית 

“Boost Camp” של פורום Summer Camps ישראל.

התוכנית הוקמה במטרה לאפשר לבני הנוער מקווי העימות להפיג את המתח ולתת להם להרגיש שוב ‘כמו ילדים’, ולו לכמה ימים. המחנות כוללים פעילויות מגבשות, טיולים, אוכל טוב, מעטפת רגשית, ובעיקר אוורור ומפגש עם חברים שלא פגשו שלושה חודשים. “הענקתם לילדים שלנו ימים של שפיות בתקופה כל כך אפלה”, סיפרה אחת האמהות. הפורום מזמין רשויות נוספות להצטרף ולקחת חלק. 

מה-16 בנובמבר, התאריך בו התחיל המחנה הראשון, יצאו לפועל כבר 17 מחנות נוער בהם השתתפו מעל ל- 1,000 בני ובנות נוער משדרות, מועצה אזורית “שער הנגב”, מועצה אזורית “חוף אשקלון”, נהריה, נתיבות, אופקים וקריית שמונה. במטרה לאפשר לעוד ילדים ובני נוער לקחת חלק בחוויה, פועלים כעת בפורום להרחבתה ויפעילו עוד מספר רב של מחנות לפחות עד לחופשת הפסח. התכנית פועלת בשיתוף הרשויות המקומיות ומי שמפעיל אותה תחת פורום Summer Camps, הם מחנות הקיץ הישראליים – קימאמה, גשר, רמה, הבונים דרור, מרכז מעשה ותכנית מסע ישראלי.

התכנית “Boost Camp”, הוקמה בחודש נובמבר על ידי פורום Summer Camps ישראל מתוך הנחת המוצא כי בני הנוער שפונו מבתיהם ועוברים זמנים לא פשוטים זקוקים לפעילות שתוציא אותם מ’השגרה חסרת השגרה’ בה הם נמצאים כבר חודשים. וכן במטרה לאפשר להם לחוות חוויה משמעותית, מהנה שתפיג אותם מהמציאות הקיימת ותשמש גם כפלטפורמה למפגש עם חבריהם מבתי הספר אשר לא התראו איתם תקופה ארוכה.

“Boost Camp” מעניקה לנערות ולנערים המפונים מעטפת מלאה הכוללת צוות הדרכה, ליווי רגשי צמוד ונוכחות של אנשי צוות מבתי הספר ומהמסגרות המוכרים להם מהבית. במהלך השבוע עוברים  בני הנוער פעילויות גיבוש, סדנאות שונות, פעילויות חוץ, מפגשי שיח ועוד. במחנות מספרים כי ההשפעה של הפעילויות עליהם היא ניכרת וכי בני הנוער מעידים על עצמם כי החוויה של המחנה שיפרה את המסוגלות שלהם בתקופה זו; להיות רחוקים מהבית, ליצור קשרים חדשים, לחזק חברויות, לאפשר לעצמם להירגע ולהפחית את סף החרדה ובעיקר ליהנות אחרי תקופה ארוכה בה לא זכו לתחושה הזו.

שונה גודמן, מייסדת פורום מחנות הקיץ: “בזכות ההירתמות של המחנות החברים בפורום, ומשאבים שגייסנו עבור מטרה זו, יש לנו הזדמנות חד פעמית להשפיע, ולו במעט, על מצבם של בני הנוער שחוו את האירועים הקשים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ההפוגה הזו של כמה ימים שמנתקת אותם מהמציאות הקשה, מאפשרת להם להיפתח, לשנות קצת אווירה, להתחבר עם חברים שלא ראו, וגם קצת לעצמם. אנחנו רואים איך הם מגיעים ואיך הם יוצאים מאתנו לאחר כמה ימים והלב פשוט מתרחב. אני מקווה שבזכות המחנות יוקל להם, ולא במעט. אנחנו מזמינים בשמחה רשויות וישובים נוספים שרוצים להוציא את בני הנוער שלהם למחנות לפנות אלינו”.

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום:  תמונות ממחנה רמה לנוער אופקים- באדיבות מחנה רמה ישראל | תמונות ממחנה גשר לנוער חוף אשקלון- צילום: גיא רגב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן