מי העיר המובילה בחלוקת דו”חות לנהגים שחונים שלא כחוק בחניות נכים ומי העיר שסוגרת את הרשימה?

העיר שנמצאת בראש הרשימה ופקחיה חילקו הכי הרבה דו”חות בגין חניה אסורה בחניית נכים בשנת 2022 היא ירושלים, שבה נרשמו 9,276 דו”חות בגין עבירה זו.

היום (3.12.23) מציינים ברחבי העולם היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. לרגל היום עמותת אור ירוק מפרסמת את נתוני הדוחות שחילקו העיריות לנהגים שתפסו מקום חניה השמור לנהג נכה.

מקום החניה השמור לנהג עם צרכים מיוחדים, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאותו אדם לחנות ולעלות למדרכה בצורה מהירה ובטוחה ככל האפשר. במקרים רבים המדרכה תהיה בעלת הנמכה וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה עם כיסא הגלגלים בקלות.

כיום בישראל ישנם כ-268,000 אנשים בעלי תג נכה וכ-406,000 כלי רכב המשויכים לתו נכה. 8.7% מבעלי תגי הנכה רשומים בעיר ירושלים, 5.4% רשומים בעיר תל אביב-יפו ו-4% רשומים בעיר ראשון לציון.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני 36 הערים הגדולות (50,000 תושבים ומעלה) עולה כי בשנת 2022 חולקו כ-29 אלף דו”חות בגין חניה בחניית נכה ללא תו נכה. בחמש השנים האחרונות חולקו מעל ל127,000 דו”חות בגין עבירה זו- כ-25,500 דו”חות בשנה בממוצע.

העיר שנמצאת בראש הרשימה ופקחיה חילקו הכי הרבה דו”חות בגין חניה אסורה בחניית נכים בשנת 2022 היא ירושלים, שבה נרשמו 9,276 דו”חות בגין עבירה זו.

ערים נוספות מאזורנו נמצאות בטבלה:

ברחובות חולקו 1,273 דו”חות בגין חניה אסורה בחניית נכים; פקחי עיריית אשדוד  חילקו 399 דו”חות בגין עבירה זו;  בעיר לוד – 288 דו”חות וברמלה – 70 דו”חות בלבד. פקחי העיר אשקלון חילקו 106 דו”חות בגין חניה אסורה בחניית נכים; במודיעין-מכבים-רעות – 208 דו”חות ניתנו בגין עבירה זו; בנס ציונה רק 69 דו”חות ובקרית גת – 54 דו”חות. אחרונה, היא העיר אילת שם חילקו פקחי העירייה 30 דו”חות בלבד בגין חניה אסורה בחניית נכים.

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “חניה במקום השמור לנהג נכה היא עבירה חמורה והיא גם מעשה לא מוסרי. נהג עם צרכים מיוחדים נאלץ להתמודד עם קשיים רבים והדרך שלו לנהל שגרת יום רגילה היא באמצעות חניה מותאמת אשר תאפשר לו לחנות בבטחה ולהתנייד עם כיסא הגלגלים במקרים רבים. חניות השמורות לנכים מאפשרות פתיחת דלת צד וירידה עם מעלון או בסמוך להנמכת מדרכה קרובה. כשהחניה תפוסה, אדם המתנייד עם כיסא גלגלים נאלץ לנסוע בין כלי הרכב בכביש ולחפש מקום בטוח כדי לעלות למדרכה. חניה במקום השמור לנכים פוגעת ביכולת שלהם ללכת לבנק, לקניות או לבילוי. חניה במקום כזה מרחיקה את האדם הנכה מהחברה. נהגים נכים נמנעים במקרים רבים מלבצע פעולות פשוטות. המשטרה והפקחים העירוניים חייבים להגביר את  האכיפה כנגד נהגים שתופסים מקום חניה השמור לנהג נכה. יד קשה כנגד אותם נהגים תגביר את ההרתעה ותגביר את בטיחותם של הנהגים הנכים”

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: אור ירוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן