news08.net/ads.txt

מכללת אחווה: גידול ניכר במסלולי הסבה להוראה

השנה האחרונה הדגישה יותר מתמיד את חשיבותה של מערכת החינוך, שצפויה להיות במוקד סדר העדיפות הלאומי. במכללה האקדמית אחוה מדווחים על גידול משמעותי מאוד במספר הנרשמים למסלול ההסבה להוראה במכללה – דבר שמדגיש את המהפכה שצפויה בעולם החינוך בשנים הקרובות.

מנתוני הלמ”ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) שהתפרסמו לאחרונה, עולה כי הסבת אקדמאים להוראה נמצאת במגמת ביקוש הולכת וגוברת. בעשור האחרון נרשם גידול עצום של מאות אחוזים בהיקף לימודי הוראה לבעלי תארים אקדמיים המעוניינים בתעודת הוראה. במכללת אחוה זיהו את הצורך ועדכנו את תכניות הלימודים לתעודת הוראה בהתאם לצרכים שעולים מהשטח – גם לימודי הוראה הכוללים התמחות בתחומים שונים וגם אפשרות להשתלב כעובדים במערכת החינוך כבר בשנה הראשונה ללימודים.
“אחד הדברים שלמדנו בתקופת הקורונה הוא הנחיצות של מורים מקצועיים”, אומרת פרופ’ אורית אבידב-אונגר, דיקאן בית הספר לחינוך במכללת אחוה. “ההכרה בחוסר משווע במורים מקצועיים, בנחיצותם במערכת החינוך ובקשר ישיר עם התלמידים הולכת ומתגברת. הלמידה דרך הזום, הקושי בתקשורת אישית מקרבת והצרכים המשתנים של דור העתיד הדגישו את הצורך בחשיבה מחוץ לקופסה. אנחנו במכללת אחוה מציעים הכשרת מורים בדגש על מורים בעלי תודעה יזמית שיכולים למצוא פתרונות יצירתיים, חדשניים ובעלי מעוף. המורים שמוכשרים אצלנו ונמצאים במערכת החינוך לא מפסיקים לחשוב על המחר”.

בשנים האחרונות זיהו בבית הספר לחינוך באחווה את החשיבות בשינוי בדפוסי ההוראה והציבו בראש סדר העדיפויות את דגל החדשנות במסלולים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה ובתוכניות להסבת אקדמאים ללימודי הוראה. המטרה, אומרים במכללה, היא כי המורים הנכנסים למערכת החינוך יבלטו ביכולתם לאמץ הוראה המותאמת לעידן הדיגיטלי. לצורך כך לוקחים הסטודנטים להסבת הוראה, יחד עם הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה, קורסים חדשניים ומשתתפים בהרצאות עם יזמים מכל רחבי הארץ והעולם, וזאת במטרה לבסס את הלמידה העתידית על גמישות, יצירתיות ופתיחות בהעברת שיעורים ובקיום מעורבות פעילה ואקטיבית של התלמידים עצמם בלמידה.

“נתנו מענה גם על החוסר במורים בעלי הכשרה מתאימה למערכת החינוך, וגם על חוסר הגמישות במערכת השעות המקובעת בבתי הספר שכבר אינה מתאימה לילדים”, אומרת פרופ’ אבידב-אונגר. “שמנו דגש על חשיבה יזמית בקרב הסטודנטים ללימודי הוראה ופיתוח מנהיגות וזהות מקצועית של המורה כיזם המאופיין בחשיבה ביקורתית ויכולת המצאה מחדש של הוראה מותאמת לצרכים של התלמידים”.

עינת לוי-עגמי, בוגרת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת תל אביב והמכללה למינהל, סיימה בשנה שעברה את מסלול ההסבה להוראה באחווה. כיום היא מורה לאנגלית בתיכון בגדרה. “אחרי שנים במקצוע הקודם שלי כיועצת ארגונית, החלטתי לשנות כיוון וללכת לעולם החינוך”, היא משחזרת. “הגעתי עם הרבה חששות, כי השם שיש למכללות לחינוך לא הולך לפניהן, אבל מהר מאוד התבדיתי. הופתעתי מאוד לטובה. הסגל באחווה היה מקצועי מאוד, מאורגן, מעניק מענה מהיר ואישי ובעיקר חדשני, עם ראש גדול ויצירתיות מפתיעה”, מוסיפה לוי-עגמי. “באתי לחינוך מאידיאולוגיה, ומי שרוצה להשפיע על דור העתיד שלנו – אני בהחלט ממליצה לבוא לעולם ההוראה. הדור החדש של המורים יכול לשנות אותו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן