ממשיכה לחדש בתחום החינוך: מעבדת דמיון בקריית מלאכי

המעבדה מבוססת על טכנולוגיה אימרסיבית מתקדמת – טכנולוגיה שיוצרת תחושה של סביבה וירטואלית ריאליסטית, שבה המשתמש מרגיש כאילו הוא נמצא בתוך הסביבה עצמה.

ממשיכה לחדש בתחום החינוך: מעבדת דמיון בקריית מלאכי

קריית מלאכי מביאה את העתיד למערכת החינוך עם מעבדת הדמיון החדשה. המעבדה מאפשרת לתלמידים לחוות טכנולוגיה מתקדמת ולפתח את כישורי המאה ה-21

קריית מלאכי עושה צעד חדשני נוסף בתחום החינוך: הקמת “מעבדת הדמיון” – מרחב חינוכי אינטראקטיבי המיועד לפיתוח כישורי חיים למאה ה-21. המעבדה החדשה, הממוקמת בלב קריית מלאכי ובסמוך לספרייה העירונית, היא פרי שיתוף פעולה עם קרן אתנה, אשר ידועה בתרומתה הרבה להעצמת המורים והמורות ברחבי הארץ.

המעבדה תפעל בניהולה הפדגוגי של אביטל טסלר – מנהלת מרכז המדעים. מעבדת הדמיון תהפוך למוקד של למידה חווייתית ואינטראקטיבית. “אנו רואים במעבדת הדמיון מכשיר חינוכי רב עוצמה”, אומרת טסלר, “היא מאפשרת לתלמידים ולמורים לצאת מהקונבנציונליות של כיתת הלימוד המסורתית ולחוות למידה עכשווית ומשמעותית, עם טכנולוגיה שקורצת לעולם שהם חיים בו.”

הטקס הצנוע התקיים בנוכחות קרן אתנה, מנהלי אגפים בעירייה ובמתנ”ס ונבחרי ציבור. לפני נשיאת הנאומים, התכבד ראש העיר בקביעת מזוזה.

את הטקס הנחתה בטוב טעם אושרת עשור שפירא, מנהלת מרכז הלמידה במתנ”ס. “בקריית מלאכי, גדלים חולמים ויוצרים עתיד” אמרה בטקס. “מעבדת הדמיון היא מרחב אינטראקטיבי שמזמין את התלמידים לחוויית למידה מיוחדת, ויהפוך את חלומותיהם למציאות”.

המעבדה מבוססת על טכנולוגיה אימרסיבית מתקדמת – טכנולוגיה שיוצרת תחושה של סביבה וירטואלית ריאליסטית, שבה המשתמש מרגיש כאילו הוא נמצא בתוך הסביבה עצמה. היא מציעה לתלמידים למידת חקר מותאמת אישית ומעודדת חיבור ישיר ומעמיק בין המורה לתלמיד ובין התלמידים לנושאים שבלימוד.

קרן אתנה, שמזה שנים תומכת ביישום טכנולוגיות למידה חדשניות במערכת החינוך, רואה במעבדת הדמיון כלי מכריע להכשרת המורה והתלמידים לעולם התעסוקה המתהווה.

במעבדת הדמיון יתקיימו פעילויות למידה לאורך כל השנה, על פי תוכנית שיעורים מיוחדת שתוכננה על ידי המורים והמורות. “המעבדה תאפשר לנו להכין את תלמידינו לכיתת הלימוד של 2030 ומעבר”, אומר ד”ר אבי אדרי מנהל אגף החינוך, “מדובר בחינוך שמציע לילדים ולנוער לא רק ללמוד, אלא לחוות ולהבין את החומר בצורה עמוקה יותר.”

מנהלת התוכניות של קרן אתנה, דפנה תמיר, דיברה על שיתוף הפעולה המיוחד עם קריית מלאכי. בסיום דבריה, דפנה תמיר וראש העיר אליהו זהר גזרו את הסרט ולאחר מכן מעבדת הדמיון הוצגה בפני הנוכחים.

עד כה, מעבדות הדמיון שהוקמו ברחבי הארץ הראו הצלחה רבה ותוצאות מעודדות. המערכות החינוכיות המשתמשות במעבדה מדווחות על שיפור בהשתתפות התלמידים ובהבנת החומר. “אנו מאמינים שזהו רק ההתחלה”, מסכמת טסלר, “העתיד כבר כאן, והוא מתרחש בכיתות הלימוד שלנו”.

ראש העיר אליהו זהר, הממונה על החינוך:

“הקמת מעבדת הדמיון בקריית מלאכי היא צעד חשוב בהתמודדות עם אתגרי העתיד החינוכי. זו הזדמנות ייחודית לתלמידים לחוות למידה בדרך חדשה ומעוררת השראה, ואני גאה שהעיר שלנו מובילה את הדרך בשילוב חדשנות וטכנולוגיה בחינוך”.

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מנדי טויטו 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן