news08.net/ads.txt

מסלול פסיכולוגיה חדש באקדמית אחוה

במכללה האקדמית אחוה פותחים בימים אלו תכנית חדשה וייחודית לתואר שני  שתכשיר פסיכולוגים חינוכיים בגישה ייחודית. התוכנית תשים דגש על פיתוח רגישות חברתית ותרבותית לעבודה עם אוכלוסיות מגוונות בחברה הישראלית. התואר החדש, מצטרף לשורה ארוכה של תארים בתחום הפסיכולוגיה הנלמדים במכללה מה שמציב אותה בין המוסדות האקדמיים המובילים בתחום הטיפולי

כחלק מהמחסור הכללי בכוח אדם מקצועי, מערכת החינוך מתמודדת עם מחסור חמור במיוחד של פסיכולוגים חינוכיים, שעתיד להחמיר אף יותר בעתיד הקרוב. המערכת משוועת לפסיכולוגים חינוכיים, שעובדים ברשויות מקומיות ובתוך בתי הספר, ומספקים מענה רגשי ואישי לתלמידות ולתלמידים במצבי מתח ומשבר. במכללה האקדמית אחוה הודיעו השבוע על פתיחה של מסלול חדש לתואר שני בהכשרת פסיכולוגים חינוכיים. מדובר בתוכנית היחידה בשכר לימודי אוניברסיטאי הפועלת במוסדות אקדמאים בין באר שבע לתל אביב, כך שכבר עתה, זמן קצר לאחר ההכרזה על פתיחת המסלול, מדווחים באקדמית אחוה על ביקוש רב להרשמה מצד בוגרי תואר ראשון לפסיכולוגיה – אוכלוסיית היעד של התוכנית.

יש לציין כי התואר החדש בפסיכולוגיה חינוכית, מצטרף לשורה ארוכה של תארים בתחום הפסיכולוגיה באקדמית אחוה, ביניהם פסיכולוגיה לתואר ראשון דו חוגי, פסיכולוגיה במסלול משאבי אנוש או חינוך מיוחד ופסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות. בתחומים אלה לומדים עשרות סטודנטים, מה שמציב את האקדמית אחוה בין המוסדות האקדמיים המובילים בתחום הפסיכולוגיה.

מטרתה של התוכנית הוא לענות על הצורך ההולך וגדל בפסיכולוגים חינוכיים במערכת החינוך בכלל ובדרום בפרט. במיוחד בולט הצורך בפסיכולוגים חינוכיים בעלי הכשרה לעבודה עם ה’שבטים’ המגוונים החיים בישראל. פסיכולוגים אלו יוכשרו לספק מענה למערכת החינוכית, הן ברמה הקהילתית והחברתית והן ברמה הפרטנית-אישית, בימי שגרה כמו גם במצבי מתח ומשבר.

בנוסף לדגש שניתן בתוכנית הלימודים על הרגישות התרבותית בעבודת הפסיכולוג, התוכנית החדשה תתמקד בעבודה עם הפנים לקהילה במגוון רחב של אוכלוסיות. לדברי פרופ’ שפרה שגיא, ראשת התוכנית החדשה באקדמית אחוה, התואר יהיה בנוי על ארבעה צירים מרכזיים: טיפוח רגישות חברתית ותרבותית, הן ברמת הפרט והן ברמה קהילתית; טיפוח מעורבות פסיכולוגית המעודדת צמיחה ופיתוח יכולות התמודדות אישית ומערכתית; קשר משמעותי עם השדה ובמיוחד הפריפריה של אזור הדרום; ועבודת מחקר שתכלול למידה יסודית של שיטות מחקר, סמינרים, עבודת תזה או עבודת גמר. “מדובר בתואר מבוקש מאוד המאפשר עיסוקים רחבים במערכת החינוך וברשויות מקומיות, אך גם מאפשר לבוגרים ולבוגרות עיסוק פרטי, כמו הדרכת הורים, אבחון וטיפול רגשי לילדים ולמשפחות”, מסבירה פרופ’ שגיא.

ד”ר בלהה פריינטה, סגנית ראשת התוכנית החדשה, מוסיפה ואומרת כי המפגש בין עולמם של התלמידים לעולם החינוך מאתגר ועשוי לקדם רווחה וצמיחה, אך גם מעורר לא פעם קשיים. “לפסיכולוג החינוכי יש מקום משמעותי הן בהיבט האישי והן בהיבטים מערכתיים וחברתיים מקיפים. בעבודתו מטפל הפסיכולוג החינוכי בחרדות, במצוקות נפשיות ובקשיים חברתיים והתנהגותיים, ובמקביל עוסק בקידום המערכת החינוכית כולה בכיוון של צמיחה ופיתוח חוסן אישי וקהילתי”. לדבריה, קידום כזה חשוב במיוחד באזור הדרום שלוקה בחסר של פסיכולוגים חינוכיים בכלל ובעלי רגישות תרבותית בפרט.

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה וקורסים נוספים המתמקדים בממשק שבין הפסיכולוגיה החינוכית, הקהילה ומערכות החינוך. בין הקורסים הנלמדים, היבטים מתקדמים בפסיכולוגיה התפתחותית, הדרכת הורים, הילד בהקשר של מצוקה וטראומה, יסודות הטיפול הדינמי והטיפול במשחק, פסיכודיאגנוסטיקה, פסיכולוגיה חינוכית מותאמת תרבותית ועוד. כל הקורסים נלמדים על-ידי אנשי מקצוע ואקדמיה מומחים בתחומם.

את ההכשרה בשטח יעברו הסטודנטים בשירות הפסיכולוגי הייעוצי-חינוכי ברשויות מקומיות שונות בדרום, בהן יתנסו באופן מעשי בעבודת הפסיכולוג החינוכי. פרופ’ שגיא וד”ר פריינטה מסכמות ואומרות כי, “ההבנה התאורטית המעמיקה, יחד עם הניסיון המעשי, יתנו לבוגרי ובוגרות התואר כלים לאבחן, לטפל ולהתערב ברמה המערכתית והפרטנית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן