מפגע שריפות פסולת באזור מודיעין

זיהום האוויר ממנו סובלים תושבי העיר והאזור, שנגרם כתוצאה מקיומן של משרפות אשפה בלתי חוקיות מעבר לקו הירוק. רה”ע דרש מהשרה להגנת הסביבה להוביל טיפול מול הגורמים הרלוונטיים במשהב”ט וצה”ל.

ראש העיר, חיים ביבס, נפגש בלשכתו עם השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, יחד עם אנשי המקצוע. בפגישה דנו בטיפול המדינה בסוגיית זיהום האוויר ממנו סובלים תושבי העיר והאזור, שנגרם כתוצאה מקיומן של משרפות אשפה בלתי חוקיות מעבר לקו הירוק.

בפתח הדברים הדגיש ראש העיר את הצורך בהמשך טיפול מהיר ונחוש והציג בפניה את העלייה המשמעותית שנרשמה בתלונות התושבים במהלך השבועות האחרונים. ראש העיר דרש, כי על המשרד להגנת הסביבה להוביל טיפול עמוק ויסודי בנושא מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון וצה”ל.

השרה הציגה את הפעולות בהן נקט ועתיד לנקוט המשרד להגנת הסביבה בנושא ובראשן יצירת שיתוף פעולה הדוק עם המינהל האזרחי במשרד הביטחון ועם פיקוד מרכז וציינה, כי הממשלה אף אישרה תקציב ייעודי לטיפול בנושא.

כזכור, בשבועות האחרונים חלה עלייה משמעותית בזיהום האוויר באזור המרכז כתוצאה ממפגעי ריח קשים הנובעים משריפה בלתי מבוקרת של פסולת. בעקבות זאת פנה ראש העיר, חיים ביבס, מספר פעמים בדחיפות למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ולראש המינהל האזרחי, תא”ל פארס עטילה, בדרישה לפעול מידית להפסקת שריפת הפסולת בכפרים. ראש העיר הוסיף ושלח שלח מכתב דחוף בנושא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשרה להגנת הסביבה ובו כתב, כי מפגע זה הוא “אירוע טרור לכל דבר ועניין – טרור סביבתי שהולך ומתגבר” ודרש מכוחות הביטחון להיכנס לתוך השטחים עם כלים מתאמים ולטפל ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד כל מי שאחראי למפגע.”

כזכור, לפני כשבועיים עידכן המינהל האזרחי, כי כוחות הצבא נכנסו לשטחים בהם בוצעה שריפת הפסולת, יחד עם עשרות כלי עבודה והחלו בטיפול במוקדי השריפה. בהתאם לכך חלה ירידה ניכרת ברמות זיהום האוויר אולם ביבס הדגיש היום בפגישה עם השרה סילמן, כי על המשרד להגנת הסביבה ועל המינהל האזרחי במשרד הביטחון לפעול למיגור תופעה זו לחלוטין.

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן