מקדמים מתווה פיצויים מורחב לאילת

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חה״כ דוד ביטן הגיעה ביום ראשון האחרון (26.11) לביקור בעיר אילת. רה”ע הציג בפניהם את ההשלכות של המלחמה על העיר אילת.

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חה״כ דוד ביטן הגיעה ביום ראשון האחרון (26.11) לביקור בעיר אילת כדי לעמוד מקרוב אחר אתגרי העיר בצל מלחמת ״חרבות ברזל״, זאת בהמשך לדיון שקיימה הוועדה לאחרונה (15.11) בעניין סיוע לעיר אילת.

ראש העירייה – אלי לנקרי הדגיש בפני חברי הוועדה את ההכרח לקבוע מתווה פיצויים מורחב לעסקים לצד פעולות להנעת הכלכלה הנשענת כולה על תיירות. את הדרישה הזו העביר ראש העירייה גם בפניה דחופה לראש הממשלה, בפגישה שקיים ביום חמישי האחרון עם שר האוצר ויציג זאת גם בדיון מיוחד שתקיים ועדת הכספים מחר (יום שלישי).  

בתחילת הביקור קיימו חברי הוועדה, ביניהם חברי הכנסת דוד ביטן, שלום דנינו, ששון גואטה, אלון שוסטר, בצלאל אברהם ואתי עטיה, דיון מקצועי עם ראש העירייה – אלי לנקרי והנהלת העירייה. בפתח הדיון קיבלו חברי הוועדה סקירה ביטחונית מגורמי הביטחון במרחב, ביניהם משטרת המרחב, פיקוד העורף ונציגי צבא. יו״ר התאחדות מלונות אילת סקר בפני חברי הוועדה את מערך האירוח של המפונים מחד ואת המשבר שבפתח מאידך. בנוסף סקר ראש העירייה בפני חברי הוועדה את ההתגייסות העירונית מהיום הראשון ללחימה כולל מענים שניתנים עד היום בדגש על מענים חינוכיים לכ-15,000 ילדים ששוהים בעת הזו באילת.

בצד הסקירה הדגיש ראש העירייה שוב את ההשלכות של המלחמה על העיר אילת כעיר שכל כלכלתה נשענת על תיירות וציין, כי נדרש מתווה פיצויים מורחב לעסקים באילת לצד מסלול ייחודי להצלת כלכלת התיירות הן כעיר הקולטת הגדולה במדינה והן כעיר תיירות שידוע כי בעתות מלחמה, ענף התיירות הוא הראשון לעצור והאחרון לחזור. נציגי העסקים באילת שזומנו לדיון סקרו גם הם בפני חברי הוועדה את ההשלכות של המלחמה ואת הלך הרוח של הציבור שלא שש לקנות בימים אלה. ראש העירייה ציין, כי בעוד שבארץ יש מגמת התאוששות, באילת יש המשך התדרדרות. מאות עסקים סגורים ואלפי עסקים בירידה דרמטית.

ראש העירייה ציין בפני חברי הוועדה את הפעולות העירוניות להנעת הכלכלה המקומית כמו סבסוד ארוחות ואטרקציות, 101 חוויות ב-0 שקלים, חלוקת תווים לרכישה בעסקים מקומיים ועוד. את הפעולות האלה מממנת העירייה מתקציבים מיוחדים. עוד ציין ראש העירייה את הפעולות הנדרשות להצלת העסקים באילת כמו סבסוד נופשים כחלק מעידוד תיירות פנים לאילת, שיצילו ולו במעט את חורף 2023-24 במהלכו בוטלו כל הכנסים, הפסטיבלים ואירועי הספורט לצד מתווה פיצויים מיוחד.

נושאים אלו עלו גם בדיונים שקידם ראש העירייה בוועדות הכנסת שהתכנסו לדיונים מיוחדים על אילת, ביניהן הוועדה המיוחדת לחיזוק פיתוח הנגב והגליל בראשות ח”כ מיכאל ביטון וועדת הכלכלה בראשות ח”כ דוד ביטן ויעלו לדיון מיוחד ביום שלישי הקרוב גם בוועדת הכספים בראשות חה״כ משה גפני.

רוח הדברים הועברה גם בפניה דחופה שהעביר ראש העירייה בשבוע שעבר לראש הממשלה – בנימין נתניהו ובפגישה שקיים ביום חמישי האחרון עם שר האוצר – בצלאל סמוטריץ במהלכה מינה השר את ראש רשות המסים לדון במתווה מיוחד לאילת.

חברי הוועדה היו תמימי דעים בעניין הסיוע הנדרש לאילת. נוכח הנתונים שהוצגו על ידי ראש העירייה, ציין יו״ר הוועדה, כי אכן נדרש מתווה מיוחד לעיר אילת.

לאחר הדיון ביקרו חברי הוועדה בבתי מלון שקלטו תושבים מיישובים מפונים מהדרום והצפון ועמדו מקרוב גם אחר הצרכים והמענים שלהם.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן