מקסים: ניצולי שואה מ”עמך” הגיעו לסבב הופעות בפני תלמידים באילת

חברי תיאטרון סניף רחובות של עמותת “עמך” הגיעו לאילת והופיעו בפני כ-150 תלמידות ואימהות מאולפנת “תהילת ישראל” ובפני תלמידים מתיכון “ברנקו וייס” באילת. התיאטרון של “עמך” הציג את הסיפורים האישיים של השחקנים – כולם ניצולי שואה, שקיבלו הרבה אהבה מהקהל. הם נסעו לאילת למרות גילם המתקדם, מתוך תחושת שליחות ורצון להעביר את סיפוריהם ואת זיכרון השואה לדור הצעיר.

במסגרת סיבוב הופעות הגיעו חברי התיאטרון לאילת והופיעו בפני תלמידות אולפנת “תהילת ישראל” מכיתות ז’ עד י”ב והאימהות שלהן. האינטראקציה עם הקהל הייתה מצוינת ובסוף ההצגה עלו התלמידות לבמה ושרו עם ניצולי השואה את “התקווה” ו”אני מאמין”, האירוע היה מרגש עד דמעות.

כמו כן, חברי התיאטרון לבית הספר “ברנקו וייס” באילת והופיעו בפני התלמידים. לאחר ההצגה המוצלחת, התקיים שיח בין השחקנים לבין התלמידים שנפתחו בפני ניצולי השואה ושמחו לשוחח עימם. שחקנית קבוצת התיאטרון חנה זילברמן, בת 90, שיתפה את החוויה שלה אחרי ההופעה “בברנקו וייס'” “המפגש הזה היה מרגש מאוד בשבילנו, ניצולי השואה. למרות הזמן הקצר שעמד לרשותנו, הרגשנו שהצלחנו לרגש את התלמידים ושהמסר עבר אליהם. חלקם ממש בכו ואנחנו איתם. אנחנו מקווים שהצלחנו לרגש אותם ואולי זה יעזור להם בהמשך הדרך”. השחקנית שרה וינשטיין, בת 87, הוסיפה: “אני מרגישה אושר בלב שעשינו את זה, החיבוק הענק שקיבלתי מתלמידה ילווה אותי הרבה זמן”.

קבוצת התיאטרון של סניף רחובות של עמותת “עמך”, נוצרה במסגרת קבוצה טיפולית בה השתתפו חברי המועדון. לאחר הופעה מוצלחת ב’יד לבנים’ לרגל 65 שנה למדינה, החליטו חברי המועדון שההצגה חייבת להימשך והחלו להופיע בכל הארץ – במתנ”סים, בצבא, בכלא, בבתי ספר ובאולפנות. ההצגה שמעלה התיאטרון מספרת את סיפורם האישי של 12 השחקנים שמעלים על הבמה את חוויותיהם האישיות בתקופת השואה והקליטה בארץ, כאשר כל אחד מהניצולים מציג את ההתמודדות הפרטית שלו. את קבוצת התיאטרון מנחות תמי חיות, מנהלת המועדון ברחובות יחד עם אורלי טרצ’יטסקי. את הנסיעה לאילת ליוותה  ותמכה  דפנה מיטרני דגן מנהלת סניף “עמך” ברחובות והשפלה, מתוך החשיבות הרבה ש”עמך” רואה בשמירת הקשר בין ניצולי שואה ובין הדור הצעיר.

צילום: עמך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן