news08.net/ads.txt

משכנתא למסורבי משכנתא

לנוכח מחירי הנדל”ן הגבוהים בישראל, לא מעט אנשים מקרב הציבור המעוניינים לרכוש נכס כלשהו למגורים, זקוקים להלוואת משכנתא מהבנק. הבנקים שפונים אליהם לצורך קבלת משכנתא, בוחנים את הנתונים השונים הנוגעים למצבו הפיננסי של האדם על מנת להחליט האם רלוונטי לאשר לו הלוואת משכנתא בסדר גודל שהוא זקוק לה או שלא כדאי לאשר לו את ההלוואה.

המטרה של הבנק היא להבטיח כי הלווה יחזיר את ההלוואה וכי לא יהיו בעיות עם ההחזרים השונים ועל כן היא לוקחת בחשבון לא מעט פרמטרים שיכולים להעיד על יכולת ההחזר של האדם, על ההתנהלות הכלכלית שלו, ועל מצבו הפיננסי וזאת בכדי להכריע לגבי אישור לבקשת המשכנתא שלו.

במציאות שאנו חיים בה כיום בשל פיקוח קפדני על מתן הלוואות בכלל ועל משכנתאות לדיור בפרט, הבנקים דוחים כמות גדולה של בקשות לקבלת משכנתא וזאת לאחר שהם בוחנים את הנתונים הפיננסיים של הלקוחות.

ישנם נתונים שיכולים להעיד על סיכון בפירעון תשלומי משכנתא כגון: בעיות כלכליות שונות, חשבונות בנק מעוקלים, אי עמידה בתשלומים, החזרי חובות, תיקי הוצאה לפועל פתוחים, הליכי פשיטת רגל ועוד. אותם אנשים אשר הבנק דוחה להם את בקשת המשכנתא הופכים בעצם להיות מסורבי משכנתא ועומדים בפני סיטואציה לא נעימה ומורכבת בלשון המעטה ועל כן, במצב הזה חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע שיכולים לסייע בתחום.

מהן הסיבות לסירוב משכנתא?

ישנן כמה סיבות שבגינן ניתן לסרב לאדם כלשהו לבקשת משכנתא:

ראשית כל, לאנשים בעלי יכולת החזר נמוכה של התשלומים או כאלה שמקור הפרנסה שלהם איננו קבוע יתכן שיהיה סירוב לבקשת משכנתא. גם גיל הלקוחות מהווה פרמטר כאשר הבנק לא תמיד מאשר בקשות של אנשים בגילאים מבוגרים בשל החשש מפני פטירה טרם הסתיימה תקופת החזר ההלוואה.

במידה ובשנים שקדמו לבקשת המשכנתא האדם חווה בעיות כלשהן בבנק כגון: הגבלות על החשבון, שיקים שחזרו או אי כיבודים אחרים בחשבון הדבר עלול לגרום לסירוב הלוואת משכנתא מהבנק.

במקרים שבהם מתגלות בעיות משפטיות או רשמיות לגבי הנכס אותו משעבדים יתכן מאוד שהבנק ידחה את הבקשה למשכנתא

אם לאדם יש היסטוריית אשראי שלילית כגון: אדם שיש נגדו תיק פתוח בהוצאה לפועל, אדם שמצוי בהליך כינוס נכסים או פשיטת רגל, לקוחות שחורגים ממסגרת האשראי, לקוחות מוגבלים, לקוחות שמאחרים בהחזרי חובות ותשלומים, לקוחות שכל ההתנהלות הכלכלית שלהם לא תקינה ועוד, אז יתכן שהבנק יסרב לבקשת המשכנתא שלו. כל הנתונים הללו מרוכזים אצל חברות BDI ואם הרישום של האדם בחברות הללו הוא שלילי הרי שיהיה לו קשה יותר לקבל משכנתא.

כמו כן, בהתאם להוראה מפורשת שהוצא בנק ישראל, הבנקים והגופים הפיננסיים בוחנים את החזר התשלומים העתידי של הלקוחות על סמך הכנסות מדווחות ועל כן, במידה ובחשבון יש הכנסות חד פעמיות או הפקדות של כסף ללא אישורים או אסמכתאות הבנק איננו יכול להשתמש בהן לצורך הערכה וחישוב ההחזרים החודשיים של בקשת המשכנתא.

מה עושים במקרה של סירוב משכנתא?

אם הבנק סירב לבקשת המשכנתא שלכם, חשוב מאוד שתדעו שיש מגוון פתרונות להתמודדות עם הסיטואציה ויש לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ מאנשי המקצוע המתאימים והרלוונטיים וזאת בכדי להצליח להתנהל בצורה נכונה מול הבנק ולמצות את כל דרכי הפעולה האפשריות. חשוב להבין מדוע נדחתה הבקשה והאם ניתן לעשות משהו בכדי לקבל אישור לבקשה.

שנית, במקרה של מסורבי משכנתא דרך נוספת שניתן לנקוט בה היא לפנות לקבלת מימון חוץ בנקאי מגופים חוץ בנקאיים שונים שמציעים הלוואות משכנתא. כיום בשוק יש חברות פרטיות חיצוניות רבות אשר יציען לכם הלוואת משכנתא בקלות ובמהירות באופן יחסי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן