news08.net/ads.txt

מתכונים לספסל הלימודים: לחמניות טריות וממרחי קטניות מזינים

מתרגשים לקראת החזרה ללימודים? זה הזמן ללמוד איך מכינים כריך מנצח שיהפוך כל ביס לארוחה. מכניסים קטניות עשירות בחלבון ובברזל בלחמנית המבורגר ביתית ומקבלים סנדוויץ’ מזין וטעים במיוחד, ויש גם 5 רעיונות מעולים איך להכין אותם בעצמכם.

כריך הוא הארוחה הכי זמינה וניידת שכולנו אוהבים לאכול, לא משנה אם זה בגן, בבית הספר או בעבודה. כדי להפוך את הסנדוויץ’ הפשוט לארוחה שלמה, טעימה ומזינה מומלץ למלא אותו בממרחים המבוססים על קטניות – חומוס כמובן אבל גם עדשים, אפונה, שעועית ואפילו מש. הקטניות האלה, על שלל הסוגים והצבעים שלהן, עשירות במיוחד בחלבון ובברזל ונחשבות לחומר גלם חיוני לתזונה היום יומית של כולנו. ומה יותר יום יומי מלהכניס אותן לכריך?

 לא רק חומוס: “סוגת” מעניקה 5 טיפים ורעיונות לממרחי קטניות:

  • לא רק חומוס – אחרי שמבשלים אותן, כל סוגי הקטניות יכולות בקלות להפוך לממרח טעים. אין סוף לגיוונים ולטעמים האפשריים.
  • מסביב לעולם – כמעט בכל מטבח אפשר למצוא ממרח שמבוסס על קטניות. למשל ממרח אפונה צהובה מיוון, ממרח שעועית שחורה ממקסיקו וממרח שעועית לבנה מרומניה.
  • קל ומהיר – אם לא התארגנתם מראש על השרייה ובישול מקדים, תמיד אפשר להכין ממרחים מבוססי עדשים, שלא זקוקות להשריה ומתבשלות תוך מקסימום חצי שעה.
  • מקפיצים טעמים – כל ממרח פשוט יכול להפוך לחגיגה אם מעשירים אותו במקפיצי טעם כמו לימון כבוש, הריסה, עגבניות מיובשות ועוד.
  • מעשירים בירקות ואגוזים – מוסיפים לבסיס הקטניות ירקות ואגוזים כדי להעשיר אותן גם בטעם, גם במרקם וגם בערכים תזונתיים. מומלץ לנסות להכין חומוס עם דלעת מבושלת וגרעיני דלעת קלויים או ממרח עדשים ירוקות, אבוקדו וקשיו.

אין כמו להכין לחמניות טריות בבית! ומה יותר כיף מלהכין אותן עם הילדים? אופים וממלאים בכל מילוי שאוהבים, דרך נהדרת לוודא שארוחת עשר לא תחזור עם הילדים הביתה מהלימודים.

מתכון של “סוגת” ללחמניות טריות:

חומרים ל-8 לחמניות-

לתערובת השמרים:

1 כף  שמרים יבשים “סוגת”
1 כפית  סוכר דמררה “סוגת”
1 כוס מים חמימים

לבצק:

2 כפות  סוכר דמררה קלאסי
1/2 1 כוסות (210 גרם)  קמח רב תכליתי “סוגת”
1/2 1 כוסות (190 גרם)  קמח כוסמין מלא “סוגת”
2 כפות שמן זית
1 כפית מלח

לציפוי:

1 כפית  קורנפלור “סוגת”
1 כפית  סוכר חום כהה “סוגת”
קורט מלח
1 כף מים רותחים
שומשום “סוגת”

הוראות הכנה-

  1. מערבבים בקערת המיקסר שמרים, סוכר וכוס מים חמימים. ממתינים 5 דקות עד שהתערובת מתחילה לתסוס.
  2. מעבירים לקערה עם תערובת השמרים סוכר, קמחים, שמן ומלח ומערבלים במהירות איטית עם וו לישה במשך כ-5 דקות, עד שהבצק נפרד מהקערה (אפשר ללוש בידיים אם אין מיקסר). אם צריך מוסיפים עוד מעט קמח.
  3. משמנים קערה בשמן זית ומניחים בה את הבצק. מכסים בניילון או מגבת ומשהים לשעה, עד שהבצק מכפיל את הנפח.
  4. לשים קצת את הבצק ומחלקים ל-8 חלקים, מכדררים כל חלק לכדור חלק ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה משומן. מכסים שוב ומתפיחים עוד 30 דקות.
  5. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  6. טורפים בקערה קטנה קורנפלור, סוכר, מלח ומים רותחים לבלילה חלקה. מברישים את הלחמניות ומפזרים שומשום. אופים 15-20 דקות עד שהלחמניות זהובות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן