נס באילת – שריפה בארון חשמל הפכה בניין למלכודת מוות

שריפה גם בעקבות משחק ילדים

שני אירועים בעיר אילת, ברצף חריג של דקות, הסתיים בנזק לרכוש וללא פגיעה בנפש – ובנס גדול.

לפני מספר שעות סימו לוחמי אש, מתחנת אילת, טיפול בשריפת ארון חשמל, שהיה ממוקם בכניסה לבניין בין 4 קומות. לדברי כב”ה, העשן הוא גורם מוות מספר 1 בשריפות וכאשר השריפה, כמו באירוע זה, מתחוללת בכניסה לבניין, העשן מאיים על כל הדיירים הנמצאים בו.

לוחמי האש של תחנת אילת נקראו לאירוע ומייד בתחילתו הורו לכל הדיירים בבניין להסתגר בחדרים פנימיים ולוודא כי הדלת לדירתם סגורה וזאת בכדי לצמצם את המגע בינם לבין העשן, שאופף את חדר המדרגות.

במקביל, הלוחמים פעלו לכיבוי הדליקה, כשלעצמה היא מורכבת, מאחר ומדובר ב״חשמל חי״ בזמן פעולות הכיבוי. בנוסף הם ביצעו סריקות בדירות וניתבו את העשן אל מחוץ לבניין. על האירוע הושג שליטה תוך מספר דקות, כשאין נפגעים בנפש, אך ישנו נזק לרכוש.

מכבאות והצלה אילת נמסר: “חשוב לזכור שהעשן הוא רעל, שפוגע בגוף קשות ויכול להוביל, במהירות, למוות. לכן בזיהוי שריפה, יש להימנע מחשיפה לעשן ולהזעיק במהרה את כוחות הכיבוי – 102”.

דקות לאחר סיום האירוע, דווח על שריפת דירה כתוצאה ממשחק ילדים באש.

“במקצוע של הצלת חיים, מפעם לפעם, יוצא לך להיזכר שמזל זה דבר נחוץ!”, אומר דובר כב”ה באילת, רועי לוי. “בהודעה שהגיע ללוחמי האש מתחנת אילת, דווח על ארון שרות, בחדר שרותים, שעולה באש ויש ילדים ואנשים בדירה. אולי ההודעה מהסוג המפחיד ביותר”.

עם יציאת הצוותים, התקבל דיווח נוסף, שאנשי המקום הצליחו להשתלט על הדליקה ולתחום אותה באזור הארון בלבד. משחק ילדים באש, הוא שהתחיל את השריפה.

“פעולות הכיבוי היו מצומצמות והנזק שנגרם היה מקומי והסתכם בארון שרוף, אך המחשבה על האסון שיכל להיגרם דורשת לחדד את הידוע לכול – משחק באש יכול לגרום לשריפה. שמרו על עצמכם והיו ערניים לכל המתרחש בסביבתכם. שבת שלום ובטוח.”, סיכם.

צילום: תיעוד מבצעי כב"ה אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן