news08.net/ads.txt

סולם יעקב – מעקות ומדרגות פנים

אנחנו כבר יודעים שכל בית צריך מרפסת, אך היום בלא מעט בתים צריך גם מדרגות. בתים רב מפלסיים, בתים פרטיים ודופלקסים עושים שימוש במספר קומות, ועל כן נדרשות בהם מדרגות פנים אשר ישמשו את בני הבית למעבר בין הקומות. איך בוחרים מדרגות פנים ומה חשוב לדעת על עיצוב מדרגות בבית? על כך בכתבה הבאה.

(צילום: PIXABAY)

כל עלייה היא גם ירידה

מדרגות פנים הן אלמנט פונקציונלי קריטי בעיצוב בית בעל מספר מפלסים. הן משמשות את דיירי הבית למעבר בין הקומות, ובדרך כלל הן תהיינה מהאלמנטים הראשונים שנבנו בבית. על כן, בחירה בעיצוב של מדרגות בבית היא לא רק בחירה עיצובית אלא גם בחירה פונקציונלית, אשר תשפיע על איכות החיים של הגרים בו. רוחב המדרגה, גובה המדרגה וצורת גרם המדרגות – ישר, מתפתל או לולייני, ישפיעו מאוד על המראה של המרחב הביתי ועל תחושת הנוחות בתוך הבית. כמו כן, במרבית הבתים, המעבר בין המפלסים מתרחש במרחב יחסית מרכזי – הסלון, המטבח או הכניסה לבית, ועל כן למדרגות יש גם תפקיד עיצובי משמעותי. מדרגות מעוצבות מתפקדות כאלמנט מאוד בולט באזור מרכזי, ועל העיצוב שלהן לתקשר עם שאר האלמנטים הגדולים בבית – רצפה, קירות, גופי תאורה ודלתות.

איך בוחרים עיצוב מדרגות בבית?

ראשית, חשוב לבחור חומר עבור המדרגות, אשר יהלום את העיצוב של שאר חלקי הבית. מדרגות עץ יתאימו לבתים בהם יש רצפת פרקט או בתים בהם יש שימוש בולט באלמנטים מעץ כמו רהיטים מעץ מלא. חשוב לדעת כי לא חייבים לבחור במדרגות עשויות עץ, אלא ניתן גם להשתמש במדרגות אחרות בעלות חיפוי מדרגות עץ, ובכך לשמור על קו עיצובי, ועדיין להבטיח שימוש בחומרים עמידים. מדרגות ברזל או מדרגות מתכת מתאימות לבתים בעלי עיצוב יותר מודרני, אשר עושים שימוש בחומרים קרים ואלמנטים המדגישים קווים ישרים כמו רצפות בטון, משטחי שיש או זכוכית. בנוסף, לא רק החומר חשוב אלא גם המבנה. על מנת ליצור מראה יותר קליל ומשתלב עם שאר הבית, ניתן לבנות מדרגות מרחפות, אשר מאפשרות יותר מרחב מתחת למדרגות ופחות חוסמות מעבר של אור בין החללים בבית.

לא על המדרגה לבדה

עוד אלמנט קריטי בעיצוב המדרגות בבית הוא בטיחות השימוש, אשר באה לידי ביטוי בהתקנה של מעקות למדרגות או מאחזי יד מתאימים. מדובר באלמנט הכרחי לשמירה על ביטחונם של דיירי הבית ומניעה של תאונות מסוכנות ונפילה מגובה רב. גם כאן, ישנם לא מעט פתרונות עיצוביים, המאפשרים לעצב מדרגות אשר ישתלבו במראה הכללי של הבית. קיים היום מגוון של מעקות פנים מסוגים שונים כמו מעקות ברזל או מעקות עץ, אשר ישתלבו עם המבנה של המדרגות עצמן וייצרו מראה שלם ונקי. כמו כן, מי שמעדיף מראה יוקרתי ונקי במיוחד, יכול לבחור להתקין מעקה זכוכית.

במקרים רבים, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי אצל חברה מתמחה כמו סולם יעקב אשר עוסקת בבנייה של מדרגות ומעקות פנים כבר כמעט 50 שנה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן