news08.net/ads.txt

סקר אור ירוק: 79% מההורים מהמרכז מודים: “הילדים שלנו מתעסקים בטלפון במהלך חציית כביש”

רוב גדול של הורים (79%) מאזור המרכז מודה שהילד שלו מתעסק בטלפון הסלולרי בזמן חצית הכביש, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר ‘מאגר מוחות’. המחקר נועד לבחון את שיעור הילדים המשתמשים בטלפונים סלולריים בעת שהם חוצים כביש. מהסקר עולה כי 23% מההורים מהמרכז מודים שהילדים שלהם עסוקים בטלפון הסלולרי בעת חצית כביש לעיתים קרובות וקרובות מאוד.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הילדים שלנו הם הדבר הכי יקר לנו ואנחנו חייבים לשמור על החיים שלהם. לילדים שחוצים כביש לבד כבר יש היום טלפונים סלולריים והפיתוי לעשות בהם שימוש הוא גדול. חציית כביש היא פעולה שדורשת ערנות ותשומת לב גדולה יותר מאשר הליכה על גבי המדרכה, צריך לתכנן את החציה ולהיות מרוכז. לצערנו ישנם מעברי חציה רבים ללא פסי האטה שמסכנים את חייהם של הולכי הרגל. כדי לצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בעת חצית הכביש המדינה חייבת להגביר את המודעות לסכנה של שימוש בטלפון הסלולרי בזמן חציית כביש באותן רמות שבהן נמצאים הילדים. במקביל, חייבים להפסיק להאשים את הילדים בתאונות הדרכים ויש לקחת בחשבון שילד תמיד יתנהג כמו ילד ולכן יש להתקין פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של ילדים כמו בתי ספר, גני משחקים, פארקים ומתנ”סים. ריסון מהירות הנסיעה יצמצם את הסכנה של הילד להיפגע בתאונת דרכים, גם אם הוא טעה וחצה את הכביש בהיסח דעת ובאופן לא בטוח”.

מחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון הוכיח את הקשר המסוכן של שימוש בטלפון הסלולרי בעת חצית כביש והגברת הסכנה להיפגע בתאונת דרכים. מהמחקר עולה כי שיחה בטלפון הסלולרי בעת חצית כביש מגדילה את הסכנה של הולך הרגל להיפגע בתאונה. בנוסף, המחקר הראה כי היכולת לחצות כביש בבטחה קשורה באופן ישיר גם לגיל הולך הרגל. עורכי המחקר מדגישים כי ההשפעה של שימוש בטלפון הסלולרי על הולך הרגל בעת חצית הכביש משפיעה לא רק על ילדים אלא גם על מבוגרים. הפתרון לפי עורכי המחקר הוא הגברת המודעות בקרב הציבור לסכנה שבחציית כביש ושימוש בטלפון הסלולרי בו זמנית.

למעשה אין חוק שמונע שימוש בטלפון הסלולרי בזמן חציית כביש. ב-6 ביוני 2015 הוגשה הצעת חוק לתיקון פקודות התעבורה לאיסור שימוש בטלפון נייד או באוזניות במעבר החציה. “הסכנה להולכי רגל התעצמה עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות, שכן אמצעים אלה גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חצית כבישים, מקום שבו הולך הרגל צריך להיות קשוב למתרחש סביבו”, נכתב בדברי ההסבר של הצעת החוק שלא התקבלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן