עיריית קריית מלאכי השמישה מקלטים פרטיים

עיריית קריית מלאכי השמישה כ-220 מקלטים פרטיים בעיר למען למען ביטחונם ובטיחותם של התושבים.

90

 טון של אשפה ממקלטים פרטיים פונו בשבועות הראשונים של המלחמה. חלק מהציוד שהיה במצב טוב, נשלח לתרומות וחלקו למיחזור. ראש העיר אליהו זהר: “מדובר במבצע נרחב במהלכו השמשנו את כלל המקלטים בעיר”.

ביום ה-7 באוקטובר עם פרוץ מלחמת חרבות הברזל, החלו עובדי המחלקה הטכנית בעיריית קריית מלאכי בפתיחת מקלטים מהירה, עוד לפני האזעקה הראשונה בעיר. תחת אזעקות רבות ויירוטים מסוכנים פעלו העובדים תוך סכנת חיים ממשית. מתוך הבנה שמדובר יהיה במבצע ארוך, פתחה העירייה ביוזמה של השמשת מקלטים פרטיים ברחבי העיר. היוזמה יצאה לדרך תחת ניהולו של מנהל המחלקה הטכנית ירון אלימלך וצוותו ביחד עם שבעה אבות בית מבתי הספר ברחבי העיר.

המקלטים ששופצו, נוקו והושמשו אינם מקלטים ציבוריים שנמצאים תחת אחריות העירייה, אלא מקלטים משותפים של בניינים או בתים פרטיים בעיר. למרות זאת, אלימלך וצוותו הבינו מדובר בשעת מלחמה וכי יש לטפל במקלטים למען בטיחותם וביטחונם של תושבי העיר. “אני חושב שבסופו של דבר, כעובדי ציבור, לבוא לתת שירות לתושב ברמה האישית זה מתפקידנו, גם אם פורמאלית לא תחת אחריותנו”, אומר אלימלך.

לאחר פינוי וטיפול במקלטים ציבוריים, החלו עובדי המחלקה הטכנית בעירייה לפנות זבל וציוד מהמקלטים, תוך שהם קולטים יותר ויותר מתנדבים מרחבי העיר בשיתוף היחידה לעבודה קהילתית והתנדבות באגף לשירותים חברתיים. רבים מהמתנדבים שייכים לגרעין נריה שחבריו נטלו חלק פעיל בהתנדבות ברחבי העיר מאז פרוץ המלחמה. במקלטים רבים הייתה כמות עצומה של ציוד שהצטבר במשך שנים רבות ולרוב כלל לא היה שייך לדיירים המתגוררים בבניין. חלק מהציוד נמסר למחזור או לתרומה וחלק אחר הושלך לזבל. סה”כ פונו כ-90 טונות של זבל ממעל 200 מקלטים.

שבועיים לתוך היוזמה נוצר שיתוף פעולה גם עם פרויקט “עיר מקלט” שיזם ארגון JNF-UK ו”עושים שכונה”. מיזם “עיר מקלט” הביא עמו כוח אדם רב וניסיון בהשמשת אלפי מקלטים ברחבי הארץ. ביחד עם צוותי העירייה החלו צוותי “עיר מקלט” לטפל גם בחשמל ובמים, תיקון דלתות וחלונות במקלטים וצביעתם.

שיתוף הפעולה בין שני המיזמים אפשר את הכשרתם של כ-220 מקלטים שהם למעשה כלל המקלטים בעיר. העבודה המשותפת הביאה גם ליכולת לטפל לא רק במקלטים המשותפים, אלא גם במרחבים המוגנים בנמצאים בבתיהם הפרטיים של קשישים ותושבים עם מוגבלויות.

“לקחנו על עצמנו כעירייה לתת לתושב את תחושת הביטחון ככל הניתן ולהביא את המרחבים המוגנים למצב שבו ניתן יהיה לשהות בהם בנוחות. אני מאוד גאה על כך שעמדנו במשימה שהצבנו לעצמנו”.

ארגון JNF-UK הוביל בשנים האחרונות שורה ארוכה של פרויקטים בתחום התשתית והחינוך בקריית מלאכי. מנכ”ל JNF UK בישראל, יונתן גלון, ציין שהוא גאה בתרומת מיזם “עיר מקלט” להשמשת מאות מקלטים משותפים בקרית מלאכי, שהעניק מרחב מוגן לתושבים רבים בעיר”.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: “במבצע צוק איתן בשנת 2014 יזמנו מבצע של השמשת מקלטים לטובת התושבים, ובשבועות האחרונים יזמנו מבצע רחב אף יותר. עובדי המחלקה הטכנית הם החזית שלנו בחירום ונמצאים בכל מקום, ויחד עם JNF UK הצלחנו להשלים את כלל המקלטים הפרטיים. ומכם התושבים אני מבקש, אנא שמרו על הסדר והניקיון במקלטים, זה למען ביטחונכם”.

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: עיריית קריית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן