news08.net/ads.txt

עלמא – חוויה קולינארית שמחייבת קאמבק בקרוב (ובבקשה, אל תוותרו על הקראק)

לעינת, חברתי הטובה, התחשק ריזוטו. החשק הזה היה לה לפני חודשיים, לפני חודש וגם כעת. ולא, היא לא בהריון, יש לה שתי נסיכות מהממות, תודה ששאלתם. “אני פשוט אוהבת ריזוטו”, היא ספק מסבירה, ספק מצהירה ובעיקר מפצירה בי ללכת לאכול ריזוטו לכבוד ה’חמישי שמח’.

תשעת הקילוגרמים שהשלתי בחודשיים האחרונים (ותודה לשיטת חלי ממן המוצלחת) לא מנעה ממני להשיב בחיוב לבקשה סלש תחינה. החברה שלך הכי טובה רוצה ריזוטו, לא תלכי?!?! מפה לשם, הגענו ל”עלמא” – לא לפני שהגברת צלצלה למקום ושאלה האם נותר מהריזוטו כמהין של המקום. אז זהו, שנשאר ויש אפילו שני מקומות על הבר. בום!

התיישבנו מיידית, בלי דקת המתנה אחת ואדיר הברמן קיבל אותנו בחיוך פלאס פינוק און דה האוס עוד לפני שהתמקמנו. “אחת מהמנות הראשונות על חשבון הבית”, פייר? הפתיע! וויתרנו על הפוקצ’ה, על צלוחית חריפים, על לבאנה באפלו, על האיקרה ועל טחינה הר ברכה ובחרנו בפירה כמהין. מאוחר יותר נחליף אותו בפירה חלק.

עינת הזמינה כמובן את מנת הריזוטו אדמה עם פטריות טריות, כמהין ואיך לא – פרמזן. אני בחרתי בפילה סלמון וירקות בגלייז של מיסו לבן ופירה כמהין. לשם שינוי, ויתרנו על משקאות אלכוהוליים. היא הזמינה פיוז טי, אני מים מינרליים. תודו, מפתיע.

המנות הגיעו מהר מהצפוי, אדיר (נו, הברמן) היה נפלא והמטבח הפרונטלי שכבש אותנו מהרגע הראשון שיחק אותה – גם בזריזות הידיים, גם בחיבור בין הטבחים, גם בטעם וגם במהירות ההגשה, וזאת חרף העובדה שהמסעדה הייתה מלאה.

הריזוטו היה נהדר, פשוט טעים. בסולם הציונים שלנו המנה הזו מקבלת לפחות 8.5 (מתוך 10). הדג עם הירקות היה משובח ביותר (9 מ-10!!) – כך גם מנות הפירה – גם החלק וגם הכמהין. הנדיבות במנות, הפשטות בהגשה והאווירה המופלאה שמוקרנת מכל הצוות (אדיר, טל המדהימה שפינקה בצ’ייסרים של יוזו, מתן שהביא לנו זיקוק – כששרתי בהלצה “היום יום הולדת” וכמובן החבר’ה מהמטבח כולל הבת של יהודית מהבנק, שהפליאה בשירה ודאחקות עדלאידע….) עשו את שלהם. המסעדה הזו, רבותיי, היא כמה רמות מעל הסטנדרט.

שאלתי על הבעלים. מדובר בארבעה צעירים שאמונים על הקמת עלמא, הקסומה הזו. הארבעה, כך לפי הצוות, הקימו לאחרונה גם את “מא”, אוכל אסייאתי הממוקם במרחק הליכה מה”עלמא”. המשמעות: אין לי ספק שנגיע בהפתעה גם למקום החדש.

לסיום, שלב הקינוחים. עינת לא וויתרה על קרם הברולה הנהדר אבל אין ספק בכלל שהקינוח שקיבלנו און דה האוס (שוב פינוק?!?!) היא שיא השיאים בסולם אופירה וברקו או במילים אחרות: אין דברים כאלה!!!

שורה תחתונה: אוכל נפלא, שירות מצוין, אווירה משובחת וחוויה קולינרית שמחייבת קאמבק בקרוב. לכו ל”עלמא”!!! ואל, אל, אל (!!!) תוותרו על הקינוח המאוד מאוד מאוד מפתיע וטעים בטירוף – קראק פאי עם נגיעות קרמבל חמאה, פקאן וגלידת וניל. תקשיבו, אין דברים כאלה!!!

שימו בוייז: יונה הנביא 2, אשדוד. שעות פתיחה: א-ה 12:00 -00:00, שישי-שבת 12:00 -1:00. טל’ 072-3361152. צילומים מתוך פייסבוק: שירן כהן שי. 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן