news08.net/ads.txt

עצמאות 71 | מתכוננים לקנות זוהרים לחגיגות העצמאות? כדאי להיזהר ליד הילדים

חגיגות יום העצמאות מאופיינות בהופעות מרשימות, דוכני מזון, וגם משפחות רבות המטיילות להנאתן עם קישוטים זוהרים בצבעי הדגל. פעם זה היה דגל קטן מתנופף ברוח, היום אלו אביזרים נוצצים עם שלל אורות, מוזיקה ופירוטכניקה שמוסיפים צבעוניות לאווירת החג.

בתום השימוש באביזרים, הם נשארים בבית כצעצועים לילדים. מכיוון שמדובר באביזרים בעלות זולה המיוצרים מחומרים לא איכותיים, לעיתים קרובות הסוללות המפעילות אותם מתפרקות, וילדים נוטים לבלוע אותן או להכניסן לאף או לאוזן. במקרה כזה הסכנה היא הרבה יותר משמעותית ממה שנדמה להורים רבים. הסוללה מתפרקת במהירות והחומרים שהיא מכילה עלולים לגרום לנזק מיידי וחמור באיברים הפנימיים.

ד״ר גיורא וייזר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק: ״ילדים מאוד אוהבים עם סוללות ליתיום עגולות וקטנות. סוללות אלו נוטות להתפרק מהר ולגרום לנזק רקמתי קשה. כאשר הסוללות מתפרקות, משתחרר התוכן החומצי שבהן הפוגע באיברים עמו בא במגע. בנוסף, האפקט האלקטרומגנטי של הסוללה יוצר שינויים מקומיים שמובילים לחולשה ופגיעות גבוה יותר של הריריות של הגוף. אם הסוללה הוחדרה לאף לדוגמה, במחיצת האף ייווצר חור בין שני הנחיריים שלא ייסגר. סוללה שנבלעה והגיעה לוושט, עלולה ליצור חור שיוביל לדליפה של תוכן מעי החוצה לבית החזה ולגרום לזיהומים קשים. מקרה כזה דורש הוצאת הגוף הזר בהרדמה כללית עם אנדוסקופ, שהוא צינור דק ובקצהו מצלמה”.

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון ‘בטרם’ לבטיחות ילדים מוסיפה: “חמישה אחוזים מכלל הפניות למיון במדינת ישראל נגרמות בשל החדרת חפץ זר לפה, לאף, לאוזן ועוד. הסכנה גדולה במיוחד כאשר מדובר בסוללות – שכן במקרה הזה הזמן הוא קריטי. הנזק מתחיל מיידית, ומחמיר ככל שעובר זמן. אנו ממליצים להורים לא להשאיר ליד ילדים צעירים משחקים או חפצים המכילים סוללות שאינו מאובטחות בסגירה עם בורג. במקרה שהילד כן החדיר סוללה – יש לפנות במהירות לחדר המיון”.

סכנה נוספת: ספריי שלג

בארגון בטרם מציינים כי מדי שנה מגיעים לחדרי המיון פניות של ילדים שנפגעו מספריי שלג. מרבית הפגיעות מתרחשות כאשר הספריי פוגע באזור הפנים והעיניים.

אורלי סילבינגר: “חשוב לדעת כי מכירת ספריי שלג למי שטרם מלאו לו 14 שנים היא אסורה, ואנו קוראים לרשויות המקומיות לאכוף תקנה זו, ולמנוע את השימוש במוצר זה. יש דרכים רבות לחגוג, לשמוח ולציין את החג. אף אחד מאתנו לא רוצה שהחג יסתיים בטרגדיה אישית או משפחתית. הדרך הטובה למנוע זאת, היא לשמור על הנחיות הבטיחות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן