news08.net/ads.txt

צוואה מדויקת: הדרך למנוע סכסוכי ירושה

כאשר אדם נפטר, לא פעם מתעוררות מחלקות לא קלות בין יורשיו. היורשים חולקים אודות מי בעצם זכאי לרשת את האדם, כיצד יחולק העיזבון של האדם, מהם הנכסים הנכללים באותו העיזבון ועוד. לא פעם, מחלוקות על ירושה יכולות להגיע לבית המשפט. לכן, כיום ידוע לכל אדם: עריכת צוואה בצורה הטובה ביותר, העומדת בכל הגדרים החוקיים וחתומה על ידי עורך דין, מהווה את הדרך הטובה ביותר להורות מה יהיה לאחר מותו של האדם עם רכושו, כיצד הוא יתחלק ולמי. צוואה מפורשת ומדויקת מסייעת להימנע מקרבות ומאבקים הנוגעים לירושה, בקרב יורשיו של האדם.

מה עושים אם אין צוואה?

לאחר שאדם נפטר, עולה השאלה: מה יהיה עם הרכוש אשר האדם השאיר אחריו? במידה והאדם השאיר צוואה מדויקת ומפורטת אשר בגינה ניתן לחלק את הרכוש בין יורשיו, יש צורך להגיש בקשה לצו קיום צוואה לגורמים הרלוונטיים ולאחר תהליך, בהתאם לצוואה, רכושו של האדם יתחלק בין יורשיו. במידה והצוואה נפסלה או במידה ואין צוואה, קובע חוק הירושה כי בהתאם לברירת המחדל בן או בת הזוג וצאצאי המנוח זכאים לרשת אותו. חוק זה מרחיב את הזכאות ומאפשר אף לצאצאים שנולדו למוריש עד 300 ימים לאחר מותו לרשת אותו. הזכות לרשת את האדם מוקנית לאנשים נוספים רק מכוח הוראות חוק ספציפיות כגון: הוראות המתייחסות לידועים לציבור או חוק הגנת הדייר.

על אף שלכאורה החוק די ברור במידה ויש צוואה, הרי שישנם עדיין מקרים המחייבים התערבות משפטית בחלוקת העזבון של הנפטר. כך לדוגמא: בכל מצב שבו נעשה שימוש בכספי המוריש בחייו, יחייב השבה של מה שנלקח מכספו לקופת העיזבון. או במקרה שבהם המוריש קבע פרק זמן משמעותי טרם מותו הוראה להורשה ספציפית בתוכניות שונות כגון: קבל, פנסיה ועוד, אשר יכולות לגבור על הוראות צוואה מאוחרת יותר שכתב.

כיצד כותבים צוואה בצורה חוקית?

החוק מכיר בכמה סוגי צוואות: צוואה בכתב היד ובחתימה של המוריש ללא עדים, צוואה בנוכחות שני עדים והפקדת צוואה בפני רשות כגון נוטריון או בית המשפט. הצוואה צריכה להיות כתובה באופן ברור וחד משמעי, על מנת שלא ימצאו בה פרצות שיובילו לביטול הצוואה או למאבקים משפטיים למרות הימצאותה של צוואה. לכן, חשוב מאוד לבחור בעורך דין מומחה בתחום עריכת צוואה, אשר יערוך את הצוואה ויחתום על הצוואה. ניתן למנות את אותו עורך הדין למוציא הצוואה לפועל כאשר האדם נפטר.

כיצד מוציאים צוואה לפועל?

על מנת להוציא צוואה לפועל יש צורך להגיש בקשה למתן צו קיום צוואה. מדובר על בקשה אשר מגישים לרשם לענייני ירושה במחוז שבו היה מקום מושבו של המנוח בעד פטירתו. ניתן להוציא את הצו באמצעות מששלוח בדואר או הגשה במשרד הרשם לענייני ירושה במחוז הרלוונטי או לחילופין באופן מקוון באתר של רשם הירושות. על הבקשה לכלול שוברי תשלום רלוונטיים באינטרנט או בדואר, תעודת פטירה של המנוח, טופס בקשה למתן צו ירושה, צוואה מקורית של הנפטר, מסמך חתום על ידי כל היורשים כי הובא לידיעתם שהוגש צו ועוד. לאחר הגשת המסמכים תתבצע בדיקת צו קיום ירושה. אם אתם תוהים כמה זמן לוקח צו קיום ירושה, הלא שמדובר בזמן המשתנה בהתאם לכל מקרה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן