news08.net/ads.txt

צריכים להנגיש את הבית? סוגי מעלונים לבעלי מוגבלויות

מעלונים ביתיים לבעלי מוגבלויות מאפשרים להם להגיע מקומה לקומה באופן עצמאי ללא תלות באדם נוסף. האפשרות הטכנית להסתייע במעלון מאפשרת להם חופש תנועה מרבי גם ואולי בעיקר בהינתן המגבלה שלהם. קיימים סוגי מעלונים שונים, לכן חשוב להכיר אותם ולקבל ייעוץ מקצועי מבעלי ניסיון כדי ליצור התאמה מרבית ומיטבית של המעלון, כדי שתתאים לבית שבו מתגורר בעל המוגבלות, לנוחות התפעול בו ובעיקר תקל עליו לעלות ולרדת בין הקומות בבית.

יש מעלון בצורת משטח שמיועד לנכים היושבים ומתניידים על כיסא גלגלים. משטח כזה הוא תנאי הכרחי למי שרתוקים לכיסא כזה ולא יכולים כלל לעמוד על רגליהם.

סוג נוסף של מעלון הוא מעלון בצורת כיסא והוא מתחבר על המעקה המחבר בין המפלסים והקומות. הישיבה עליו מייתרת את  הצורך לעלות במדרגות. התאמת סוג המעלון נגזרת לא רק מדרגת הנכות אלא בעיקר מהאופן שבו היא מקשה ואולי מונעת כליל את האפשרות לעמוד וללכת על הרגליים. אם  הנכה לא מרותק אל כיסא גלגלים, אין צורך במעלון שעשוי כמשטח. יש בכל חיסכון מקום ומן הסתם גם העלות זולה יותר.

כאשר מתכננים בית שאחד מדייריו הוא נכה ובעל מוגבלות ידועה, חשוב לתכנן את  סוג המעלון וממילא את התשתית הנדרשת לו כחלק בלתי נפרד מתכנון הבית. יש לכך חשיבות אדריכלית ועיצובית גם יחד. מבחינה אסתטית.

אם יש אופציה – טכנית וכספית – להתקנת מעלית, זו עשויה לתת פתרון טוב מכל בחינה שהיא. פתיתת דלת וסגירתה לא כרוכות במאמץ מכל סוג שהוא. העלייה והירידה באמצעות המעלית היא בטוחה, נוחה ובעיקר- בטיחותית. חשוב לדעת, כי מאחר שהמעלית היא אנכית, נדרשת התקנת פיר.

אם וככל שקיימת מגבלת מקום, מעלון מדרגות עשוי להיות פתרון בהחלט טוב. אין ספק כי הנגשת אמצעי תנועה בתוך הבית לבעלי מוגבלויות מאפשרת  להם לשמור לא רק על איכות חייהם בתוך הבית אלא גם על שגרה. לדוגמה: אם חדר העבודה של בעל המוגבלות מצוי במפלס עליון או בקומה נפרדת, ברור כי ההגעה אליו היא חלק קבוע משגרת היום. הנגשתה לבעל המוגבלות היא חשובה ביותר. מעלון ביתי נותן מענה לצורך זה.

מאחר שמדובר במוצר האמור לשרת את הנזקקים לו לתקופה ארוכה , חשוב לוודא לא רק שתפעולו קל ופשוט אלא שניתן לשמור על קשר רציף עם נציג שירות שיוכל לתת מענה מהיר לכל בעיה, תקלה, או שאלה הקשורים למעלון.

חשוב לקבל אחריות יצרן על המעלון וכמובן- לרכוש אותה מחברה המתמחה בייצור, בשיווק ובאספקת מעלונים המיוצרים על פי תווי תקן איכות ובטחות מחייבים ומחמירים ביותר.

מעלונים ניתן להתקין כמעט בכל מקום ללא הכנה מקדימה וללא צורך בפיר, הם עמידים בפני מזג אויר והשימוש בהם קל ונוח וניתן לתפעול עצמאי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן